Giant
Dat zou ook kunnen. Heb de vraag al enige tijd geleden ook bij Giant gesteld. Tot op heden voelen ze zich nog niet geroepen te reageren.Lcsmet schreef: ↑28 okt 2022 15:52Zou het kunnen dat dit gewoon dient om deze "dedicated" zadelpen zowel met als zonder setback te kunnen gebruiken?Maxie360 schreef: ↑29 sep 2022 16:03 De nieuwe propel heeft een flippable seatpost head (omkeerbare zadelpenknop) is dit omdat je de Aero clip on clamp van Giant op het propel stuurtje kan bevestigen zodat je wat dichter komt te zitten? Wordt deze flippable seatpost ook geleverd op de TCR advanced SL? Ik kan het niet uit de specificaties halen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Geen idee of dit voor de nieuwe ook geldt echter voor de oudere generaties waren er meerdere seat toppers te krijgen (omdraaibaar maar een volgens mij ook een 0mm variant dus vast) overigens zijn hebben stock Giant zadelpennen ook een omdraaibare clamp ) ben wel van mening dat de geometrie van Giant beter werkt met wat meer setback maar als je de fiets al hebt is de mogelijkheid om het aan te passen handig.
Ongeveer 5 maand na het ongeval is er zicht op het einde van de procedure via de verzekering.Drossie2 schreef: ↑17 jun 2022 18:08 Ik heb niet zo lang kunnen genieten van mijn nieuwe fiets.
Woensdag vond een bestelwagen het nodig plots over te steken op het moment dat ik kwam aangereden aan zo'n 30km/u. Gevolg: vol in de zijkant van de bestelwagen gereden, waarbij mijn hoofd(helm) en voorwiel de bestelwagen raakten.
Lichamelijk valt het best mee, behalve een stijve nek, schaafwonde op schouder en hier en daar een schrammetje.
Binnenkant van de helm is gebroken.
Voorwiel volledig kapot, vork bijna 180° gedraaid tov stuur. Frame geen zichtbare schade.
Nu wachten op de orders van de verzekering. Ik was niet in fout .
Lichamelijk heb ik er niets aan over gehouden, dus dat is het belangrijkste.
Voor de fiets werden de herstelkosten op ongeveer 2500€ geraamd door de fietsenmaker.
De verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij heeft hierop een expert aangesteld.
Die is de fiets gaan bekijken en verslag opgesteld. De fiets wordt blijkbaar beschouwd als totaal verlies!
De expert schat de waarde van de fiets voor het ongeval op 4649,75 €.
Dat is het bedrag dat ik krijg wanneer ik het 'wrak' niet meer moet hebben. Wanneer ik mijn kapotte fiets wel wil houden, krijg ik 1025€ minder. Dat is het bedrag dat het wrak nog waard zou zijn.
Ik heb de fiets enkele weken voor het ongeval gekocht voor 3000€ en zou nu dus 4649,75€ ontvangen. Ik ga niet twijfelen dus.
Hierbij zou ik nog een bedrag krijgen voor mijn kapotte helm en een bedrag per dag dat ik niet over mijn fiets kon beschikken.
Uitkijken naar een nieuwe fiets dus. Voorlopig staat de TCR ADVANCED PRO DISC 0 DI2 op 1 op mijn verlanglijstje.
Ik zat goed op mijn vorige 2 TCR's, dus het veiligst is opnieuw een TCR nemen denk ik.
Ik ben wel niet 100% verkocht aan de huidige TCR: ik vind de kleuren niet zo mooi, vind het jammer dat de remleidingen niet intern lopen (zeker voor die prijs) en vind het jammer dat een powermeter niet meer standaard is (itt vorige modellen). Ik zou echter niet weten welk merk en type ik anders zou moeten kopen, want prijs-kwaliteit is Giant top lijkt me.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Fijn om te horen dat uiteindelijk alles goed kwam/komt.
Voor 4500 euro kan je best een fijne fiets kiezen. Veel succes met de zoektocht!
Voor 4500 euro kan je best een fijne fiets kiezen. Veel succes met de zoektocht!
Vraag voor de Revolt Advanced rijders: ik heb de kabel van mn voor derailleur moeten vervangen. Klopt het dat als ik de binnenkabel er aan de voorkant induw en hij er bij de achterbrug omhoog uitkomt hij in een keer goed zit? Of moet ik dat klepje onder bottombracket open maken en nog ergens langshalen oid?
Even uit m'n hoofd, heb namelijk bij mn Revolt alleen de kabel weggehaald: ben naar 1x11 overgestapt.Ghini schreef: ↑14 nov 2022 19:10 Vraag voor de Revolt Advanced rijders: ik heb de kabel van mn voor derailleur moeten vervangen. Klopt het dat als ik de binnenkabel er aan de voorkant induw en hij er bij de achterbrug omhoog uitkomt hij in een keer goed zit? Of moet ik dat klepje onder bottombracket open maken en nog ergens langshalen oid?
Vanaf de voorkant loopt een liner door het frame heen en komt onder voorderailleur uit het frame.
Die liner loopt door het klepje heen.
De kans is groot dat je de binnenkabel niet verder krijgt dan het klepje, maar je kunt het proberen.
Anders het klepje weghalen (maar dan moet je volgens mij ook de kabel van de achterderailleur losmaken).
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Fijn dat er duidelijkheid is nu en dat jij weer helemaal in orde bent. Gauw afscheid nemen van deze Giant en een andere bestellen.
Ride bikes, not tanks!
Nou dat is het ding, de binnenkabel ging er dus wel in een keer doorheen en kwam naar buiten, maar de overgang van liner via klepje / geleider naar buiten ging niet heel soepel, voelde wel even wat zeg maar, maar uiteindelijk kwam hij prima naar buiten. Heb hem nu gewoon gemonteerd en kan prima schakelen maar weet niet zeker of hij nou goed door geleider gaat of op de een of andere manier er langs ofzo. Ik heb er in gekeken en geprobeerd klepje te openen maar dat lukte niet.wezep schreef: ↑14 nov 2022 21:55Even uit m'n hoofd, heb namelijk bij mn Revolt alleen de kabel weggehaald: ben naar 1x11 overgestapt.Ghini schreef: ↑14 nov 2022 19:10 Vraag voor de Revolt Advanced rijders: ik heb de kabel van mn voor derailleur moeten vervangen. Klopt het dat als ik de binnenkabel er aan de voorkant induw en hij er bij de achterbrug omhoog uitkomt hij in een keer goed zit? Of moet ik dat klepje onder bottombracket open maken en nog ergens langshalen oid?
Vanaf de voorkant loopt een liner door het frame heen en komt onder voorderailleur uit het frame.
Die liner loopt door het klepje heen.
De kans is groot dat je de binnenkabel niet verder krijgt dan het klepje, maar je kunt het proberen.
Anders het klepje weghalen (maar dan moet je volgens mij ook de kabel van de achterderailleur losmaken).
Zou goed moeten zijn, lekker gaan rijden? Of...?
Brengt Giant zijn nieuwe modellen/kleuren niet in alle landen uit?
Het valt me op dat de modellen op de Belgische en Nederlandse website dezelfde zijn dan vorig jaar, terwijl op de nieuwe modellen normaal gezien het nieuwe logo zou staan op de balhoofdbuis.
Het valt me op dat de modellen op de Belgische en Nederlandse website dezelfde zijn dan vorig jaar, terwijl op de nieuwe modellen normaal gezien het nieuwe logo zou staan op de balhoofdbuis.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0