Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

w1ll14m
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 mar 2009 22:48

w1ll14m 29 okt 2022 20:49

De 2011 en 2013 TCR Advanced SLs (de TCR met integrated seat post) hadden beide een flippable seatpost head, om met 0 cm en een paar cm set-back het zadel te kunnen monteren.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 29 okt 2022 22:08

Veug schreef: 28 okt 2022 15:37 Het was woensdag new bike day! Mijn eerste racefiets is een Contend AR 1. Grote blij!
Veel plezier met de nieuwe fiets, en...hou het veilig.

Maxie360
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2017 14:56

Maxie360 04 nov 2022 11:49

Lcsmet schreef: 28 okt 2022 15:52
Maxie360 schreef: 29 sep 2022 16:03 De nieuwe propel heeft een flippable seatpost head (omkeerbare zadelpenknop) is dit omdat je de Aero clip on clamp van Giant op het propel stuurtje kan bevestigen zodat je wat dichter komt te zitten? Wordt deze flippable seatpost ook geleverd op de TCR advanced SL? Ik kan het niet uit de specificaties halen.
Zou het kunnen dat dit gewoon dient om deze "dedicated" zadelpen zowel met als zonder setback te kunnen gebruiken?
Dat zou ook kunnen. Heb de vraag al enige tijd geleden ook bij Giant gesteld. Tot op heden voelen ze zich nog niet geroepen te reageren.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 04 nov 2022 13:58

Geen idee of dit voor de nieuwe ook geldt echter voor de oudere generaties waren er meerdere seat toppers te krijgen (omdraaibaar maar een volgens mij ook een 0mm variant dus vast) overigens zijn hebben stock Giant zadelpennen ook een omdraaibare clamp ) ben wel van mening dat de geometrie van Giant beter werkt met wat meer setback maar als je de fiets al hebt is de mogelijkheid om het aan te passen handig.

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 11 nov 2022 19:32

Drossie2 schreef: 17 jun 2022 18:08 Ik heb niet zo lang kunnen genieten van mijn nieuwe fiets.
Woensdag vond een bestelwagen het nodig plots over te steken op het moment dat ik kwam aangereden aan zo'n 30km/u. Gevolg: vol in de zijkant van de bestelwagen gereden, waarbij mijn hoofd(helm) en voorwiel de bestelwagen raakten.
Lichamelijk valt het best mee, behalve een stijve nek, schaafwonde op schouder en hier en daar een schrammetje.
Binnenkant van de helm is gebroken.
Voorwiel volledig kapot, vork bijna 180° gedraaid tov stuur. Frame geen zichtbare schade.
Nu wachten op de orders van de verzekering. Ik was niet in fout .

Afbeelding
Afbeelding
Ongeveer 5 maand na het ongeval is er zicht op het einde van de procedure via de verzekering.
Lichamelijk heb ik er niets aan over gehouden, dus dat is het belangrijkste.

Voor de fiets werden de herstelkosten op ongeveer 2500€ geraamd door de fietsenmaker.
De verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij heeft hierop een expert aangesteld.
Die is de fiets gaan bekijken en verslag opgesteld. De fiets wordt blijkbaar beschouwd als totaal verlies!

De expert schat de waarde van de fiets voor het ongeval op 4649,75 €.

Dat is het bedrag dat ik krijg wanneer ik het 'wrak' niet meer moet hebben. Wanneer ik mijn kapotte fiets wel wil houden, krijg ik 1025€ minder. Dat is het bedrag dat het wrak nog waard zou zijn.

Ik heb de fiets enkele weken voor het ongeval gekocht voor 3000€ en zou nu dus 4649,75€ ontvangen. Ik ga niet twijfelen dus. :D

Hierbij zou ik nog een bedrag krijgen voor mijn kapotte helm en een bedrag per dag dat ik niet over mijn fiets kon beschikken.

Uitkijken naar een nieuwe fiets dus. Voorlopig staat de TCR ADVANCED PRO DISC 0 DI2 op 1 op mijn verlanglijstje.
Ik zat goed op mijn vorige 2 TCR's, dus het veiligst is opnieuw een TCR nemen denk ik.

Ik ben wel niet 100% verkocht aan de huidige TCR: ik vind de kleuren niet zo mooi, vind het jammer dat de remleidingen niet intern lopen (zeker voor die prijs) en vind het jammer dat een powermeter niet meer standaard is (itt vorige modellen). Ik zou echter niet weten welk merk en type ik anders zou moeten kopen, want prijs-kwaliteit is Giant top lijkt me.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 nov 2022 19:39

Cube is prijs kwaliteit ook zeker niet verkeerd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 11 nov 2022 20:59

Fijn om te horen dat uiteindelijk alles goed kwam/komt.
Voor 4500 euro kan je best een fijne fiets kiezen. Veel succes met de zoektocht!

Ghini
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jan 2021 10:32

Ghini 14 nov 2022 19:10

Vraag voor de Revolt Advanced rijders: ik heb de kabel van mn voor derailleur moeten vervangen. Klopt het dat als ik de binnenkabel er aan de voorkant induw en hij er bij de achterbrug omhoog uitkomt hij in een keer goed zit? Of moet ik dat klepje onder bottombracket open maken en nog ergens langshalen oid?

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 14 nov 2022 21:55

Ghini schreef: 14 nov 2022 19:10 Vraag voor de Revolt Advanced rijders: ik heb de kabel van mn voor derailleur moeten vervangen. Klopt het dat als ik de binnenkabel er aan de voorkant induw en hij er bij de achterbrug omhoog uitkomt hij in een keer goed zit? Of moet ik dat klepje onder bottombracket open maken en nog ergens langshalen oid?
Even uit m'n hoofd, heb namelijk bij mn Revolt alleen de kabel weggehaald: ben naar 1x11 overgestapt.
Vanaf de voorkant loopt een liner door het frame heen en komt onder voorderailleur uit het frame.
Die liner loopt door het klepje heen.
De kans is groot dat je de binnenkabel niet verder krijgt dan het klepje, maar je kunt het proberen.
Anders het klepje weghalen (maar dan moet je volgens mij ook de kabel van de achterderailleur losmaken).
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

leon1
Forum-lid
Berichten: 2815
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 15 nov 2022 07:18

Drossie2 schreef: 11 nov 2022 19:32
Ongeveer 5 maand na het ongeval is er zicht op het einde van de procedure via de verzekering.
Lichamelijk heb ik er niets aan over gehouden, dus dat is het belangrijkste.

......
Fijn dat er duidelijkheid is nu en dat jij weer helemaal in orde bent. Gauw afscheid nemen van deze Giant en een andere bestellen.
Ride bikes, not tanks!

Ghini
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jan 2021 10:32

Ghini 15 nov 2022 12:40

wezep schreef: 14 nov 2022 21:55
Ghini schreef: 14 nov 2022 19:10 Vraag voor de Revolt Advanced rijders: ik heb de kabel van mn voor derailleur moeten vervangen. Klopt het dat als ik de binnenkabel er aan de voorkant induw en hij er bij de achterbrug omhoog uitkomt hij in een keer goed zit? Of moet ik dat klepje onder bottombracket open maken en nog ergens langshalen oid?
Even uit m'n hoofd, heb namelijk bij mn Revolt alleen de kabel weggehaald: ben naar 1x11 overgestapt.
Vanaf de voorkant loopt een liner door het frame heen en komt onder voorderailleur uit het frame.
Die liner loopt door het klepje heen.
De kans is groot dat je de binnenkabel niet verder krijgt dan het klepje, maar je kunt het proberen.
Anders het klepje weghalen (maar dan moet je volgens mij ook de kabel van de achterderailleur losmaken).
Nou dat is het ding, de binnenkabel ging er dus wel in een keer doorheen en kwam naar buiten, maar de overgang van liner via klepje / geleider naar buiten ging niet heel soepel, voelde wel even wat zeg maar, maar uiteindelijk kwam hij prima naar buiten. Heb hem nu gewoon gemonteerd en kan prima schakelen maar weet niet zeker of hij nou goed door geleider gaat of op de een of andere manier er langs ofzo. Ik heb er in gekeken en geprobeerd klepje te openen maar dat lukte niet.
Zou goed moeten zijn, lekker gaan rijden? Of...?

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 15 nov 2022 16:06

Brengt Giant zijn nieuwe modellen/kleuren niet in alle landen uit?

Het valt me op dat de modellen op de Belgische en Nederlandse website dezelfde zijn dan vorig jaar, terwijl op de nieuwe modellen normaal gezien het nieuwe logo zou staan op de balhoofdbuis.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Plaats reactie