Giant
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Was bij de eerste (carbon) versies van de propel remmen zo maar bij de nieuwe SL remmen maakt het (qua remvermogen en afstelling) niets meer uit en remt het absoluut vergelijkbaar (bovendien zijn de trp's een stuk fraaier). Probleem is dat de SL remmen enkel op de isp propels worden geleverd en qua prijs niet goedkoop zijn.
Verschil tussen de fouriers S en DX is enkel de afwerking (de goekoopste zijn inderdaad gegoten/gestraald met een ruwe afwerking de duurste zijn cnc gefreesd en hebben (tenminste dat hadden ze) iets lichtere boutjes. Meerprijs echt niet waard.
Verschil tussen de fouriers S en DX is enkel de afwerking (de goekoopste zijn inderdaad gegoten/gestraald met een ruwe afwerking de duurste zijn cnc gefreesd en hebben (tenminste dat hadden ze) iets lichtere boutjes. Meerprijs echt niet waard.
Nog maar eens proberen, nu het regenseizoen aanbreekt, iemand antwoord hierop? Ik heb Giant al eens gemaild, maar blijft akelig stilBospaadje schreef: ↑28 aug 2017 08:45 En ondertussen een DEFY M/L gekocht uit 2012. Ik zag dat er oogjes (netjes afgedicht met een rubber doppie) zitten voor spatborden. Nu vind ik op de UK site fenders voor Defy. Heeft iemand enig idee of die hier (NL) ook te krijgen zijn.
Ik heb nog een setje SKS liggen, maar dat is met de rubberen klemband. Aangezien ik deze voor winter/woonwerk wil gebruiken, lijkt me vaste spatborden net iets degelijker.
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 23 mei 2016 11:34
- Locatie: Amsterdam
Dank voor de reacties. Ik wilde inderdaad weten hoe ik het verschil in materialen zou merken. Verschil schijnt dus alleen in uiterlijk te zitten.
De remmen die ik had zijn de Giant-remmen die op Propel Advanced 1 van 2016 zaten. Ik ben daar nooit tevreden overgeweest. Met name omdat ik ze voor bijna elke rit opnieuw moest afstellen omdat ze niet meer netjes gecentreerd stonden. Over de remkracht had ik niet heel veel klachten, al voelde het wel iets minder aan. Ben nu wel benieuwd naar het verschil in remkracht met de Fouriers.Was bij de eerste (carbon) versies van de propel remmen zo maar bij de nieuwe SL remmen maakt het (qua remvermogen en afstelling) niets meer uit en remt het absoluut vergelijkbaar (bovendien zijn de trp's een stuk fraaier). Probleem is dat de SL remmen enkel op de isp propels worden geleverd en qua prijs niet goedkoop zijn.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
De fouriers kun je gewoon bij mantel oppikken. Wel de blokken van de goedkoper versie meteen de kliko in (die zijn echt matig) en een paar goede dt blokken (de paars/blauwe voor alu) monteren. De dure Foeriers versie heeft volgens mij al goede carbon blokken.
De remmen van de propel 1 zijn minder als degene waar ik op doelde maat die goed monteren is een handigheidje en verspringen is ook niet nodig.
De remmen van de propel 1 zijn minder als degene waar ik op doelde maat die goed monteren is een handigheidje en verspringen is ook niet nodig.
De fm kon ze gewoon voor mij bestellen. Moest wel uit Duitsland of zo komen, maar ze stonden in het systeem. Sinds zaterdag weer op de fiets. Lekker met dit natte weer.
Bedankt!
Dat ziet er wel netjes uit. Ik heb nu sks spatborden en die zijn goed af te stellen, waarna ze prima werken. Alleen zijn ze erg gevoelig voor “tikjes” van de zijkant. Ik merk als ik naar huis wil gaan en was was “druk” in de fietsenstalling, dat ze niet meer mooi op hun plaats zitten. Hoe is dat met deze spatborden?
En mag ik je ook nog vragen tot hoever ze doorlopen en indien ze door het frame/vork lopen, hoeveel speling ze vrijlaten voor de banden?
Dat ziet er wel netjes uit. Ik heb nu sks spatborden en die zijn goed af te stellen, waarna ze prima werken. Alleen zijn ze erg gevoelig voor “tikjes” van de zijkant. Ik merk als ik naar huis wil gaan en was was “druk” in de fietsenstalling, dat ze niet meer mooi op hun plaats zitten. Hoe is dat met deze spatborden?
En mag ik je ook nog vragen tot hoever ze doorlopen en indien ze door het frame/vork lopen, hoeveel speling ze vrijlaten voor de banden?
Ik gooi er nog wel wat foto's tegenaan. Dat werkt waarschijnlijk het best.
Let niet op de viezigheid, in woon-werkmodus wordt ie nou eenmaal vies. Door de spatbordjes blijf ikzelf gelukkig lekker schoon en droog.
Ik heb op het werk een privé-fietsenberging dus ervaring met aanvaringen heb ik niet. Ik heb echter niet het idee dat er veel beweging in zit. Zoals je kunt zien zet je de spatborden vast met moertjes dus er zijn in principe geen delen die kunnen verschuiven.
Zoals je kunt zien is er niet veel ruimte tussen spatbord en band. Ik rijd het grootste deel over fietspaden in het bos (met dus veel troep) en soms loopt hij dan even aan. Maar als het zo erg is lopen de remmen dan vaak ook al aan. Op de fiets zitten nu Durano Plus 25mm bandjes. Met de originele Giants had ik iets meer ruimte.
Let niet op de viezigheid, in woon-werkmodus wordt ie nou eenmaal vies. Door de spatbordjes blijf ikzelf gelukkig lekker schoon en droog.
Ik heb op het werk een privé-fietsenberging dus ervaring met aanvaringen heb ik niet. Ik heb echter niet het idee dat er veel beweging in zit. Zoals je kunt zien zet je de spatborden vast met moertjes dus er zijn in principe geen delen die kunnen verschuiven.
Zoals je kunt zien is er niet veel ruimte tussen spatbord en band. Ik rijd het grootste deel over fietspaden in het bos (met dus veel troep) en soms loopt hij dan even aan. Maar als het zo erg is lopen de remmen dan vaak ook al aan. Op de fiets zitten nu Durano Plus 25mm bandjes. Met de originele Giants had ik iets meer ruimte.
Geen dank. Daar is een forum voor En inderdaad gewoon bij de plaatselijke fm,die Giants in de winkel heeft staan, besteld. Die fm is er wel 1 van de meedenkende soort. Samen met hem het artikel opgezocht op de UK website en met het artikelnummer kon hij ze toen in het systeem vinden. Of zoiets. Succes!
https://www.giant-bicycles.com/gb/giant ... nder-black
Dat zouden deze moeten zijn, komende week eens kijken of ik een fietsenzaak kan vinden, die mij hiermee kan helpen
Dat zouden deze moeten zijn, komende week eens kijken of ik een fietsenzaak kan vinden, die mij hiermee kan helpen