Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 31 dec 2021 22:00

Jazeker!

robzie
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 okt 2005 22:04

robzie 01 jan 2022 17:00

Nieuwe Ultegra crankset (11)12-speed compact, ik vind die sobere uitstraling erg mooi:
Afbeelding

henk-marianne
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 jul 2010 15:52
Contact

henk-marianne 02 jan 2022 20:57

Nieuwe aerothan biba. Stuk glas dwars door de pirelli buitenband én binnenband.
Best balen met zulke prijzige banden.
Buitenband met secondelijm opgelapt, hoop dat dat werkt......
Stevens Fluent XT
Apex Vektor Ultegra 8050 :ugeek:

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 04 jan 2022 15:08

Remblokjes voor gravel racer, via decathlon ivm verder niet/moeilijk leverbaar.
(Decathlon Remblokken voor schijfremmen Shimano-compatibel, €7,99
Nieuwe remblokken voor je schijfremmen. Compatibel met Shimano: K02S/K03S/K04S/L02A/L03A/L04A)
Geen idee of het wat is.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 04 jan 2022 15:39

Een nieuw jaar = een nieuw frame!

Mijn Guiseppe G doet al 35.000km trouwe dienst, dus het werd tijd voor iets nieuws. In eerste instantie ben ik in gesprek gegaan met de Chinese partijen voor een tita frame op maat. Ik heb al de ervaring met een op maat gemaakte fiets van Chesini en weet hoe belangrijk communicatie is voor de details. En dat liep gewoon niet lekker. Vragen en opmerkingen werden niet begrepen of beantwoord. Ook al was de prijs heel interessant, het gevoel was niet goed genoeg.

En toen liep ik tegen het Flaanimal 5.0 aan van RodeoLabs uit Denver. Liefde op het eerste gezicht en het voldoet zo wat al mijn 'eisen': vette clearance, talloze mounting options, BB met schroefdraad (t47), staal en carbon. Snel contact gelegd over de levertijden: op zijn vroegst mei, en wat een speciale coating nog drie maanden extra. Oef! Maar misschien had hun mannetje in Italie nog wat staan. Dus heb ik contact gezocht met Ugo. Hij had nog een '58' staan in de combi zwart/goud. Aardig, aardig, maar niet helemaal wat ik zocht. En ik twijfelde over de maat, 56 of 58.

Dus zocht ik contact met onze geo goeroe @Ernie C. Ernie had wat goed inzichten en ineens was ik eruit:
maat 58 is de exacte maat, en zwart/goud is cool genoeg en ik kan na 2 a 3 jaar intensief gebruik het frame een nieuw paint job gunnen.

Het bestelde frame:

Afbeelding

Detail:
Afbeelding

Meer details:
https://www.rodeo-labs.com/shop/framesets/flaanimal5/

Ik ga mijn huidige SRAM groep overzetten en mijn huidige wielsets gebruiken. Tzt vermoed ik dat ik overstap naar Campagnolo Ekar en nog een mooie 28/29 inch DB wielset op de kop ga tikken. Nu eerst maar weer de bankrekening laten aangroeien......

ps zitten hier Rodeo riders?

Edit: typo
Laatst gewijzigd door JoostG op 04 jan 2022 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Dude
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:50

Dude 04 jan 2022 19:37

Cool, ik ben benieuwd naar plaatjes na de opbouw. Je zal wel 1 van de weinigen zijn die hier in Nederland mee rijdt.
Abide.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 04 jan 2022 19:49

JoostG schreef: 04 jan 2022 15:39 Een nieuw jaar = een nieuw frame!

Mijn Guiseppe G doet al 35.000km trouwe dienst, dus het werd tijd voor iets nieuws. In eerste instantie ben ik in gesprek gegaan met de Chinese partijen voor een tita frame op maat. Ik heb al de ervaring met een op maat gemaakte fiets van Chesini en weet hoe belangrijk communicatie is voor de details. En dat liep gewoon niet lekker. Vragen en opmerkingen werden niet begrepen of beantwoord. Ook al was de prijs heel interessant, het gevoel was niet goed genoeg.

En toen liep ik tegen het Flanimaal 5.0 aan van RodeoLabs uit Denver. Liefde op het eerste gezicht en het voldoet zo wat al mijn 'eisen': vette clearance, talloze mounting options, BB met schroefdraad (t47), staal en carbon. Snel contact gelegd over de levertijden: op zijn vroegst mei, en wat een speciale coating nog drie maanden extra. Oef! Maar misschien had hun mannetje in Italie nog wat staan. Dus heb ik contact gezocht met Ugo. Hij had nog een '58' staan in de combi zwart/goud. Aardig, aardig, maar niet helemaal wat ik zocht. En ik twijfelde over de maat, 56 of 58.

Dus zocht ik contact met onze geo goeroe @Ernie C. Ernie had wat goed inzichten en ineens was ik eruit:
maat 58 is de exacte maat, en zwart/goud is cool genoeg en ik kan na 2 a 3 jaar intensief gebruik het frame een nieuw paint job gunnen.

Het bestelde frame:

Afbeelding

Detail:
Afbeelding

Meer details:
https://www.rodeo-labs.com/shop/framesets/flaanimal5/

Ik ga mijn huidige SRAM groep overzetten en mijn huidige wielsets gebruiken. Tzt vermoed ik dat ik overstap naar Campagnolo Ekar en nog een mooie 28/29 inch DB wielset op de kop ga tikken. Nu eerst maar weer de bankrekening laten aangroeien......

ps zitten hier Rodeo riders?
Wat is de functie van die achteras?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 04 jan 2022 20:03

Die achteras is zo ontwikkeld zodat je en met brede banden kan rijden (2.0 inch op 28/29inch velgen of 2.4 inch op 650b), en een ‘road’ Q factor houdt (86mm, schroefdraad) en met 2 kettingbladen voor kan rijden.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 04 jan 2022 20:35

Leuk merk en altijd leuk als er iets voorbij komt wat niet alledaags is.
Zo zijn er heul veul merken in Amerika die leuke frames maken waar wij hier vrijwel onmogelijk aan kunnen komen.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 04 jan 2022 20:50

Philippos schreef: 04 jan 2022 20:35 Leuk merk en altijd leuk als er iets voorbij komt wat niet alledaags is.
Zo zijn er heul veul merken in Amerika die leuke frames maken waar wij hier vrijwel onmogelijk aan kunnen komen.
Klopt! Inmiddels kent de USA ook een grote fietsgemeenschap met een eigen cultuur, en veel kleinere fietsontwerpers en bouwers. Ik heb ook nog lang geaarzeld over een frame van Bearclaw. Maar ook het Australische Curve heeft met de Kevin een interessant frame.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

pino
Forum-lid
Berichten: 3291
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 04 jan 2022 21:17

Met wat ik hier langs zie komen aan fietsen is een reisje naar de VS om iets leuks te laten maken, financieel zeker een optie.
( leuke fiets, hoewel dat goud absoluut niet mijn ding is)
Niet zijken maar reiden !

hayes

hayes 04 jan 2022 21:30

IK vind het goud/zwart net héél knap :mrgreen:

Plaats reactie