Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 31 jul 2022 14:41

2 setjes tiptop buitenband plakkers. Ivm te repareren, lek geraakte én (succesvol) geplugde, tubeless buitenband.

Daarnaast een probleem met m’n Campa Ekar remschijven. Bij 3 van de 4 (140mm) schijven op m’n weg-wielen ontstond er speling op de verbinding tussen de spider en de buitenste ring. Eén heel erg, wat tot schokkerig remmen leidde. Bij 2andere beginnende speling. Heb de sets teruggestuurd naar FuturumShop ter beoordeling.

Inmiddels ter vervanging Galfer road disks CL aangeschaft. Deze zijn nog onderweg.

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 01 aug 2022 13:25

Setje nieuwe gp5000 28mm, aerothan endurance tubes (kijken hoe ze bevallen), valve extenders hiervoor (zou moeten werken volgens meerdere berichten itt wat Schwalbe zegt), plaksetje, nieuwe kortere stuurpen (naar advies bikefit), nieuwe Swissstop remblokken en 2 shirtjes van Gore. Flink rib uit m'n lijf weer (klere wat zijn die conti's duur geworden), maar als je per gereden km gaat tellen valt het redelijk mee.
Alleen de Aerothans is een beetje een vraagteken. Kost een berg, en kijken of ik het verschil merk met de normale Conti race28 binnenbandjes die ik tot nu toe gebruikt heb. Hier heb ik (afkloppen) pas 1x lek mee gereden op zo'n 12000km.
Afbeelding

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 01 aug 2022 13:56

Ik vond de Aerothan alles behalve betrouwbaar, net als de Revoloop. Met diverse nieuwe bandjes een afloper gehad waarvan twee maal voorband in een afdaling. Gelukkig met goede afloop :roll: Had ik dat van tevoren geweten had ik nooit dit risico genomen! Ik fiets nu al een tijdje met Continental Supersonic, dat scheelt amper op gewicht met de Aerothan en ik heb er tot nu nooit lek mee gereden. Ook deze zijn lekker compact om mee te nemen in tasje of shirt. I.c.m. GP5000 rolt het lekker soepel in mijn beleving ;) Ook zijn ze een stuk goedkoper :)

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 01 aug 2022 15:38

Ik ga het vanzelf zien. Ze zijn besteld dus ga ik ze ook gebruiken :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 01 aug 2022 22:10

2 maal Panaracer Pasela ProTite vouwband in 28mm.

De Vittoria Corsa Control scheurden in alle 4 de zijwangen. Ik had er net 1000km mee gedaan, dure banden dus opeens. Ik merkte het aan de hobbel in de achterband.
Hopelijk zijn deze banden duurzamer.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 aug 2022 13:37

MPolleke schreef: 01 aug 2022 22:10 2 maal Panaracer Pasela ProTite vouwband in 28mm.

De Vittoria Corsa Control scheurden in alle 4 de zijwangen. Ik had er net 1000km mee gedaan, dure banden dus opeens. Ik merkte het aan de hobbel in de achterband.
Hopelijk zijn deze banden duurzamer.
Je kan beide banden toch niet vergelijken?
Of wel?
Waar de ene, volgens de fabrikant Panaracer, een touring/woon-werk fietsband is, is de Vittoria toch wel een racefietsband.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 02 aug 2022 14:35

Daar zeg je wat, dat is inderdaad wel een verschil. Ik gooi makkelijk alle vouwbanden op een hoop :)

Alsnog zou ik verwachten dat ook bij racebanden de levensduur gaat totdat het loopvlak vierkant is.

Ik kom van banden met staaldraad, Michelin Dynamic. Ik wilde wel weer eens vouwbanden voor wat minder rolweerstand. De Vittoria's passen dan niet goed bij me qua kostenplaatje.
Voortaan toch inderdaad meer afgaan op de beschrijving van banden, het is niet enkel maar marketing-gezwets.
De Panaracer Pasela lijkt dan meer in de hoek van Michelin Dynamic te zitten, beide in versies met staaldraad en als vouwband.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 aug 2022 14:53

Panaracer maakt verder prima bandjes. Ook in het snellere racefiets segment. Er waren genoeg opties. Van vele frabrikanten voor een iets degelijker bandje die altijd doet wat het moet doen. Ik zo je zo een Vittoria Rubino Pro kunnen aanraden. Die gebruik ik in de wintermaanden, nooit lek, slijten erg langzaam. Ook een nog goedkopere Vittoria Zaffiro Pro vouwband is waarschijnlijk sneller dan deze draadband.

Maar dit is echt een beetje een lomp tour ding. Inderdaad vergelijkbaar met de Michelin dynamic en beter voor je stadsracer/randonneur en dergelijke. Heel dik loopvlak met daaronder een dikke anti leklaag. En een stug karkas. Rolt makkelijk wel 20w per band langzamer dan een Corsa control ( wat niet eens de snelste band is ). En ik gok dat een groot deel van Panaracers gravel banden ook sneller is. Zelf een niet Watt geobsedeerd persoon gaat dat wel merken tijdens de rit.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 02 aug 2022 16:18

Dank je voor het advies.

Lastig hoor, banden kiezen. De Rubino Pro is er wel in Skinwall, maar dan enkel in 25mm en niet op voorraad.
Momenteel kan ik niet fietsen, dus ik zit wel echt omhoog :) En dat met prachtig fietsweer. De Panaracers ga ik dan eerst maar opmaken. Ik heb de vouwband trouwens besteld, niet de draadband.

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 02 aug 2022 16:27

Vandaag alvast de nieuwe Swissstop FlashPro BXP remblokken binnen gehad. Even de oude (dezelfde) eraf gehaald en vergeleken. Ik dacht dat ze best al wel wat versleten waren, en met de komende vakantie naar de Alpen voor de zekerheid toch maar nieuwe erop. Deze hebben ruim 10k erop gezeten, waaronder een paar keer een flinke Alpen afdaling (Col d'Ornon, Alpe d'Huez (paar keer), Les deux Alpes, Col du Glandon). Ik denk niet dat er 1mm verschil tussen de oude en de nieuwe zat... Met het blote oog kon je net zien dat er iets hoogte verschil was, maar dan moest je toch verdomd goed kijken. En die afdalingen heb ik niet maar 30 gereden zeg maar :)
Nja, oude setje gaat als een reserve de kist in, en de nieuwe gaan vandaag ingeremd worden. Super tevreden over de blokken. Weinig verslijt, en goede remkracht die ook nog eens goed te moduleren is imho.
Afbeelding

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 02 aug 2022 16:42

Ik rij nu met schijven, maar bij de velgremmen zweerde/zwoer/zwoerde ik ook bij de BXP blokken om exact dezelfde redenen. Ik herinner mij ook de standaard Ultegra blokken op een huurfiets, dan merk je het verschil.

hayes

hayes 03 aug 2022 09:35

Dankzij artikeltje op deze website, een AGu Solid III shirtje besteld.
Afbeelding

Ziet er leuk uit in armagnac en voor 56 euro durf ik het wagen.

Zou goed moeten passen bij m'n net besteld Ali bib (wel gevraagd zonder wanna be PNS logo's).

Afbeelding

Plaats reactie