Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 02 jun 2023 12:33

1094 schreef: 02 jun 2023 11:23 Kan je ook ergens alleen oakley glazen op sterkte bestellen? Frame heb ik al dus die hoef ik er niet bij te hebben
Specialspex kan dat, ik had al een Oakley Jawbreaker waar ik glazen op sterkte in wilde. Online en telefonisch erg goed geholpen, heb nu meekleurende glazen op sterkte erin. Zitten perfect en heel blij mee. Had toevallig ook net een nieuwe bril besteld, dus gewoon dat recept opgestuurd. Ging ook allemaal erg makkelijk en snel.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 02 jun 2023 16:22

werkpaard schreef: 01 jun 2023 22:06

Ben ook nog steeds op zoek naar een nieuwe fietsbril op sterkte voor een redelijke prijs. Ben benieuwd waar en wat je gekocht hebt?
besteld bij brillen24

Recent had ik een nieuwe gewone bril nodig en derhalve nog een oogmeting liggen.incl. pupilafstand

Bril/montuur kiezen (gekozen voor een van de eigen monturen. niet super fancy ofzo, maar het is maar een fietsbril), glazen kiezen (multifocaal), kleur van de glazen kiezen (geel 50% - ik wilde graag een gele bril, fijn in het bos/schaduw maar ook goed genoeg daarbuiten) oogemeting invoeren en bestellen.

vervolgens bleef het stil. bleek dat ze toch ook graag een scan van mijn oogmeting op papier wilde hebben. Deze toegemaild, dan zit je weer ff in het ongewisse want tussen betaald en verzonden zit geen enkele statusupdate en dat kan dus 2-3 weken duren. De klantenservice is wel behulpzaam overigens. Maaar toen kwam het bericht dat de bril verzonden was.

en vandaag nadat de bril dankzij DHL wat meer van de wereld zag dan de bedoeling was weer de bril keurig bezorgd.

Bril gepast en mee gefietst en die is echt top. leesgedeelte zit op de juiste plek verweeg gedeelte ook ik kijk er echt heel comfortabel mee. Ook niet onbelangrijk de wind.wordtcook uit de ogen gehouden (mijn ogen tranen nogal snel) En ook het gele glas is precies zoals ik het hoopte. prima in de schaduw goed genoeg in de zon.

https://www.brillen24.nl/search?q=sport
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 02 jun 2023 20:13

Oke bedankt. Zal hun collectie en mogelijkheden is bekijken.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 02 jun 2023 21:36

Setje FFWD outride wielen voor de bikepacking tripjes.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2982
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 05 jun 2023 07:23

Een setje ST-R8170 Ultegra Di2 shifter- en remmenset. RCZ had een mooie aanbieding voor €499. Elders toch gauw richting de €700. Gaat nog wel even duren voordat ze aankomen. RCZ heeft vaak bij dit soort aanbiedingen een levertijd van ongeveer 20 dagen. Maar het heeft ook geen haast aangezien deze groep op de CAAD12 komt en de Record groep die daar nu nog op zit gaat verhuizen naar de S6evo.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 jun 2023 11:07

Misschien had je net zo goed deze kunnen pakken:
https://r2-bike.com/SHIMANO-Ultegra-Di2 ... CIAL-OFFER
Less is bore

leon1
Forum-lid
Berichten: 2982
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 05 jun 2023 11:18

Ik ben nu goedkoper uit want ik heb geen crank nodig. En geen schijven. En ik heb van de bouw van de Look nog een kabeltje voor de voorderailleur over dus die hoef ik ook niet te kopen (al scheelt dat niet de wereld). Laadkabel heb ik ook al. ;) Ik wil ook een 11-30 cassette en geen 34.

Dus ik kom al met al €400 lager uit dan (met DA ketting).
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2982
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 06 jun 2023 07:45

Een Di2 accu, een Dura Ace ketting, een Ultegra 11-30 cassette en een Ritchey Di2 battery mount voor in de zadelpen besteld.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
SqueeZer
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jan 2022 21:59

Gebruikersavatar SqueeZer 06 jun 2023 08:57

Shoedry UV schoenendroger

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 06 jun 2023 11:54

een N=4
een koga randonneur extra maatje54 met 3x7 XT groep, voor aankomende avonturen, het karretje is in goede gezondheid.
Er wordt nog wel aangekust:bandjes, remmetjes, kabeltjes, downtube shifters, koersstuurtje, zadeltje, mogelijk andere dragertjes (in de originele stijl)
bandjes daar ben ik nog niet helemaal uit, short list voor een vlotte reisfiets (68+15kg bepakking): panaracer gravelking slick of de semy slick, vittoria terreno dry, of de conti GP urban. ~37x700 tubeless is niet nodig met deze velgen.
betere fotos volgen(wanneer die gebruiksklaar is) in fraai staal draadje, of is er een reisfiets draadje?
Bijlagen
koga randonneur extra 54 befor.jpg

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 06 jun 2023 19:50

Leuke fiets! Een reisfiets draadje is er niet maar zou best leuk zijn. Ik verheug me nu al op de diverse randonneurs die er vast zijn.

Als band heb ik nog.wel een tip en dat is de vittoria revolution tech. Die had ik op mijn singlespeed en dat was een behoorlijk veelzijdige, comfortabele en snelle band, ook al presenteren ze die als stadsfiets band. Ze bevielen me in ieder geval stukken beter dan de schwalbe Marathon Racer die ik nu heb. Maar ik weet natuurlijk niet of dat bij jouw toekomstige avonturen past.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1799
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 06 jun 2023 22:54

depoldertoerist schreef: 02 jun 2023 16:22
werkpaard schreef: 01 jun 2023 22:06

Ben ook nog steeds op zoek naar een nieuwe fietsbril op sterkte voor een redelijke prijs. Ben benieuwd waar en wat je gekocht hebt?
besteld bij brillen24

Recent had ik een nieuwe gewone bril nodig en derhalve nog een oogmeting liggen.incl. pupilafstand

Bril/montuur kiezen (gekozen voor een van de eigen monturen. niet super fancy ofzo, maar het is maar een fietsbril), glazen kiezen (multifocaal), kleur van de glazen kiezen (geel 50% - ik wilde graag een gele bril, fijn in het bos/schaduw maar ook goed genoeg daarbuiten) oogemeting invoeren en bestellen.

vervolgens bleef het stil. bleek dat ze toch ook graag een scan van mijn oogmeting op papier wilde hebben. Deze toegemaild, dan zit je weer ff in het ongewisse want tussen betaald en verzonden zit geen enkele statusupdate en dat kan dus 2-3 weken duren. De klantenservice is wel behulpzaam overigens. Maaar toen kwam het bericht dat de bril verzonden was.

en vandaag nadat de bril dankzij DHL wat meer van de wereld zag dan de bedoeling was weer de bril keurig bezorgd.

Bril gepast en mee gefietst en die is echt top. leesgedeelte zit op de juiste plek verweeg gedeelte ook ik kijk er echt heel comfortabel mee. Ook niet onbelangrijk de wind.wordtcook uit de ogen gehouden (mijn ogen tranen nogal snel) En ook het gele glas is precies zoals ik het hoopte. prima in de schaduw goed genoeg in de zon.

https://www.brillen24.nl/search?q=sport
Hierop aansluitend: vorig jaar multifocale en meekleurende Oakley Plazma op maat laten maken bij Oogwereld Carrière in Weesp. Super geholpen daar voor €750. Een van mijn beste investeringen de afgelopen jaren. Ze hebben daar ook Rudy Project.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Plaats reactie