Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 13 mei 2015 16:11

rikkert schreef:
luster schreef:Gave fiets hoor. Ziet er strak uit. Ze kunnen het blijkbaar wel bij Canyon :-)
Mooie fietsen maken kunnen ze wel. Op tijd leveren is lastiger.
Zeker een mooie fiets, ben er ook erg blij mee. Twijfel alleen of ik het stuur nog iets moet kantelen, staat nou ongeveer op 7/8 graden.

Der Schlucht
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35

Der Schlucht 13 mei 2015 17:49

Er MOET niks Frank, gewoon zo rijden zoals jij het lekker vindt. Als het overigens een kwestie is van kantelen omdat je dan beter bij je shifters kan, probeer dan eens de shifters een stukje te verplaatsen. Die Canyon lintjes kan je zelfs gewoon even afrollen en weer terug plaatsen dus het kost je niet eens een extra lintje.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2437
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 13 mei 2015 18:27

frankdewildt schreef:Gister mijn CF SL 9 Aero ontvangen, zou eigenlijk week 21 geleverd worden maar gelukkig dus weekje eerder.
Afbeelding
post images
Top: prijs kwaliteit nog altijd mijn inziens, de beste bike bij Canyon: de CF SL ;)
al de rest is overkill, of voor mensen met teveel geld lol :D

coen76
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2015 14:32

coen76 13 mei 2015 22:41

thor schreef:
coen76 schreef:Heeft er iemand een foto van een canyon Aeroad CF slx in frame maat xxl?
Geen geweldige foto, maar hierbij mijn fiets in 2XL:

Afbeelding
Ik zie hem nu pas. Bedankt! dit geeft een goed beeld hoe de verhoudingen zijn bij dit frame in deze maat. Hoe lang ben jij? Ik rij nu op een roadlite in de maat xxxl die bevalt goed, dus vraag mij af of dit frame voor mij gaat werken.

coen76
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2015 14:32

coen76 13 mei 2015 22:53

knal schreef:
thor schreef:
coen76 schreef:Heeft er iemand een foto van een canyon Aeroad CF slx in frame maat xxl?
Geen geweldige foto, maar hierbij mijn fiets in 2XL:

Afbeelding

toch vreemd dat bij een grotere maat de aero kroming zover van het wiel afkomt
Zou het dan zo zijn dat ze de frames gewoon lineair opschalen? de wielen blijven de zelfde maat, dan ontstaat er dus zo'n ruimte tussen wiel en frame.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 mei 2015 07:44

toch vreemd dat bij een grotere maat de aero kroming zover van het wiel afkomt[/quote]

Zou het dan zo zijn dat ze de frames gewoon lineair opschalen? de wielen blijven de zelfde maat, dan ontstaat er dus zo'n ruimte tussen wiel en frame.[/quote]

De berijder zit tussen de zitbuis en balhoofd in, dus waarom zou de achterbrug dan meeschalen? Bovendien, bij lineair schalen: een maat S heeft qua hoogte 20 com minder dan een xxl, dan zou de ruimte voor dat wiel hier ook centimeter groter moeten zijn dan hier het geval is. Maar die ruimte op deze foto is idd opvallend groot.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

screenkiller
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06

screenkiller 14 mei 2015 14:02

Kiekeboe schreef:
frankdewildt schreef:Gister mijn CF SL 9 Aero ontvangen, zou eigenlijk week 21 geleverd worden maar gelukkig dus weekje eerder.
Afbeelding
post images
Top: prijs kwaliteit nog altijd mijn inziens, de beste bike bij Canyon: de CF SL ;)
al de rest is overkill, of voor mensen met teveel geld lol :D
Ik geef je groot gelijk maar de kleur :?
De Cyan vind ik niks . en De andere konden ze beter stealth maken met rode letters.
Dit is overigens erg subjectief

thor
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 mei 2005 12:16

thor 14 mei 2015 19:56

coen76 schreef:
thor schreef:
coen76 schreef:Heeft er iemand een foto van een canyon Aeroad CF slx in frame maat xxl?
Geen geweldige foto, maar hierbij mijn fiets in 2XL:

Afbeelding
Ik zie hem nu pas. Bedankt! dit geeft een goed beeld hoe de verhoudingen zijn bij dit frame in deze maat. Hoe lang ben jij? Ik rij nu op een roadlite in de maat xxxl die bevalt goed, dus vraag mij af of dit frame voor mij gaat werken.
Ik ben 1.92 en heb de maat van de fiets laten bepalen dmv een retul bike fit.
survival of the fittest

Daanbels
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2014 20:33

Daanbels 17 mei 2015 23:29

Donderdag heb ik zonder voorbedachte rade een Canyon Aeroad CF SLX 7.0 besteld met ultegra mechanische groep in de kleuren zwart grijs geel.
Ik was eigenlijk totaal niet van plan om van fiets te wisselen maar ineens kon ik mijn fiets goed verkopen en had ik zo ineens een andere nodig. Het liefst had ik een fiets met dura-ace maar de levertijd was me echt te lang.
Nu is de levering gepland in week 22. Ik zie maar weinig foto's van de fiets met deze kleurstelling dus ik ben zeer benieuwd. Zodra hij binnen is maak ik foto's. Hij lijkt mij in ieder geval wel erg mooi. Tevens is de prijs kwaliteit verhouding naar mijn idee geweldig. €3200,- voor een topframe, ultegra afgemonteerd en mavic cosmic carbon sle wielen. Vandaag door twee grinta's gebladerd en zie eigenlijk weinig vergelijkbaars.

Enig probleem is dat ik al jaren met rood wit zwart rij en dus mijn gehele (assos) outfit moet aanpassen. Tevens is mij oakley radar ook meteen not done :? (wit-rood) helm en schoenen idem :roll:

Dus ik heb weer een verlanglijstje op te stellen.

Een voordeel de nieuwe clubkleuren zijn zwart / fluor geel / wit.

Jammer dat anderhalve week zo lang duurt.....

Jorisvc
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 sep 2014 00:43

Jorisvc 17 mei 2015 23:37

idd een topfiets voor die prijs... ben benieuwd naar de kleuren :-)

th0m
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:56

th0m 18 mei 2015 12:22

Daan, hier heb je in ieder geval een iets beter idee van hoe je fiets er uitziet dan de studio foto's op de Canyon site: http://road.cc/content/news/128126-firs ... oad-cf-slx

Veel plezier ermee. Ik vind het eigenlijk een zeer geslaagde kleurencombo, en als je je outfit niet te veel wilt veranderen dan kun je altijd ook je stuurlint en zadel wijzigen (of alleen stuurlint, zadel zit je toch op) dan is het fluo wat minder uitgesproken.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 mei 2015 12:43

Leuke kleur. Had zelfs nog meer geel op gemogen, vind ik
Afbeelding

Plaats reactie