Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 25 apr 2008 16:27

Op basis van de berekening die ik uitvoer zou ik bij een sportieve zit een 54 en bij een recreatieve zit een 56 frame moeten hebben. Momenteel heb ik nog een "oude" fiets waarbij de bovenbuis niet sloping is. Hierbij heb ik een maat 56. Bevalt prima.
Wat kan ik nu het best kiezen en met welke framemaat heb je meer mogelijkheden voor een goede afstelling?
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 25 apr 2008 16:36

Meet de lengte bij je oude fiets van de bovenbuis en van de stuurbuis en vergelijk die met de Canyon. Tot in beperkte mate zou ik voor de kleinere gaan, door een langere stuurpen cq zadelpen kan je daar denk ik meer doen dan bij een groter frame. Maar te klein is ook te klein, je kan niet alles goed maken door langere componenten te nemen!

jens007
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2008 18:55

jens007 26 apr 2008 15:51

mijn cf pro frame is ook aangekomen !
de stuurpen is wel wat te kort, weet er iemand welke merken deze maat nog hebben buiten syntace ? de hoek van de syntace pennen is niet groot genoeg, om mijn stuur op de ideale hoogte te kunnen zetten.

groeten, Jens

jens007
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2008 18:55

jens007 26 apr 2008 17:28

jaspervelzen schreef:Mijn excuses, het hoort 1 1/2, 1 1/4 te zijn.
Maar ik ben er zeker van dat FSA ze heeft.

groeten.


kan iemand dit bevestigen ?
op hun website vind ik alleen de 1 1/8"

alvast bedankt jasper

Gebruikersavatar
spinningfreak
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23

Gebruikersavatar spinningfreak 27 apr 2008 00:05

Mijn oude fiets is gekannabaliseerd en mijn nieuwe fiets is bijna af. Ik heb wel even vlak voor de eerste testrit nog wat foto's gemaakt. Hierbij de eerste. Als alles erop en eraan zit volgt de volgende foto.

[img=http://www.rutte.eu/images/DSC_0071CANYON1.JPG]

Frame: Canyon CF 2007 64 cm
Groep: Ultegra triple (m.u.v. achterderailleur, die is Dura Ace)
Wielen: Campa Eurus
Banden: Vredestein Fortezza (tricomp)
Stuurpen, zadelpen en stuur: Ritchey WCS (bling-bling versie).
Pedalen: Ultegra 6610

Bidonhouders (Tacx Tao), fietscomputer (HAC4plus) en de onvermijdelijke zadeltas (Topeak wedge mini) moeten er nog op. Ik weet alleen nog niet of ik de cadans-sensor er weer op zet.

campo
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 aug 2006 23:11

campo 27 apr 2008 01:05

Christoffel schreef:Dit is hem dan. Alleen komen er nog groene Hudz, maar die komen op dit moment uit de States.

Voor de koers heb ik nog Ksyrium ES met CX banden in de kleuren van de italiaanse vlag en een stel handgespaakte wielen met Record 2008 naven, Open Pro, zwarte Revolution spaken en groene alu nippels. Hierom komen zwarte GP4000 banden met Continental Supersonic binnenbandjes. Deze komen vanavond. Als ze klaar zijn maak ik weer een foto.

Via deze link wat foto's van de opbouw: http://www.mijnalbum.nl/Album=SM4LQFIA

[img=http://www.wielerland.nl/images/comprof ... 6e1b36.jpg]


Mooie foto's, maar waarom die (gif)groene sticker, doet een beetje afbreuk aan je mooie fiets, aldus mijn mening.
Welke witte banden heb je daar gemonteerd?

columbus
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 05 mei 2007 14:11

columbus 27 apr 2008 18:02

Foosho schreef:
columbus schreef:Ik heb een tijd geleden een vraag geplaatst, wie vind een 52 tandwiel voor zo een slk-pro... crankstel van op een canyon ultimate Al 8.0 bv?
Het moet wel op een standaart crank passen.

Kun je die niet gewoon kopen dan? Ik mis het even geloof ik ;)


Ik vind ze echt niet, ik heb er al uuuuuuuuren aan besteed om ze te vinden, dus kan iemand mij helpeeeeeeen?!?!

Groeten,
hopeloze Kristof

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 27 apr 2008 19:16

Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 28 apr 2008 13:41

campo schreef:
Christoffel schreef:Dit is hem dan. Alleen komen er nog groene Hudz, maar die komen op dit moment uit de States.

Voor de koers heb ik nog Ksyrium ES met CX banden in de kleuren van de italiaanse vlag en een stel handgespaakte wielen met Record 2008 naven, Open Pro, zwarte Revolution spaken en groene alu nippels. Hierom komen zwarte GP4000 banden met Continental Supersonic binnenbandjes. Deze komen vanavond. Als ze klaar zijn maak ik weer een foto.

Via deze link wat foto's van de opbouw: http://www.mijnalbum.nl/Album=SM4LQFIA

[img=http://www.wielerland.nl/images/comprof ... 6e1b36.jpg]


Mooie foto's, maar waarom die (gif)groene sticker, doet een beetje afbreuk aan je mooie fiets, aldus mijn mening.
Welke witte banden heb je daar gemonteerd?



Omdat, zoals ik eerder zei, dat goed bij de ploegkleding vind staan en het het geheel van overwegend zwart-wit mooi vind breken. Overigens, als je terug leest, zijn de meningen verdeeld... :)

Op deze wielen zitten Vittoria EVO CX banden met EVO binnenbanden.
Gang is alles...

joff
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jan 2008 11:58

joff 28 apr 2008 16:38

Tijdens het (on)geduldig wachten op mijn vertraagde (2008) Canyon de catalogus maar eens rustig doorgelezen. Het viel me nu plots op dat bij de cassettekeuze stond dat als je voor 12-27 kiest, dit alleen kan icm 50/34. Lees ik dit nu verkeerd of is 12-27 inderdaad niet te combineren met 53/39?

Dat was namelijk wel mijn bedoeling... Tijdens de bestelling niets gezien dat deze combinatie niet mogelijk zou zijn en dat kiezen voor 12-27 automatisch ook 50/34 betekend.

Het gaat overigens om de Force groep met een DuraAce cassette. 50/34 met 12-27 lijkt me niet geweldig voor op het vlakke waar ik toch 99% van mijn km's maak. Voor die ene procent leek me 53/39 icm een 27 wel prettig;-)

Plaats reactie