Pagina 349 van 1833

Re: Canyon topic

Geplaatst: 01 jul 2012 22:40
door litespeed
Shinji schreef:Afbeelding
Mooi. Hoe werkt dat bij Canyon, eerst alleen als CF SLX presenteren en dan een jaar later ook als 'normale' CF? Of gaat dat in 1x?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 01 jul 2012 22:53
door feddek
Vooral erg gaaf dat de techniek het kennelijk toelaat dat carbon na jaren van veel oversized buizen en verbindingen weer een stuk slanker mag

En eindelijk weer eens een mooi crankstel van dura ace, schitterend die groep!

Re: Canyon topic

Geplaatst: 01 jul 2012 23:20
door litespeed
Er zit zeker wel een technische ontwikkeling in door de jaren, maar dat is niet beslissend geweest qua buisdiameters.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 01 jul 2012 23:28
door feddek
de oversized buisdiameters en bracket/balhoofdomvang leek mij toch tot doel een optimale gewicht/stijfheids verhouding te hebben.. mooier werd het er wat mij betreft niet op.. dit is toch aanzienlijk slanker, zeker als je het vergelijkt met andere degelijke duitse fietsen als storck, isaac en rose

Re: Canyon topic

Geplaatst: 01 jul 2012 23:32
door alpdhuez53:15
Dit frame ziet er wel erg goed uit. Gauw gaan sparen. Volgend jaar nieuwe carbon racer in mekaar zetten. Als deze te duur is dan zullen de CFs dat niet zijn. Daar moeten ze immers ook van af.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 01 jul 2012 23:35
door litespeed
Dit is zeker afwijkend. Ik bepleit alleen dat dat niet komt door technische mogelijkheden.

Er zijn ook genoeg voorbeelden van slanke carbon frames van jaren geleden. Parlee, Look, Colnago, etc.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 02 jul 2012 07:57
door feddek
litespeed schreef: Er zijn ook genoeg voorbeelden van slanke carbon frames van jaren geleden. Parlee, Look, Colnago, etc.

dat weet ik (rij zelf, anders dan m'n avatar doet vermoeden, een afgetrainde 595 ultra uit 2008 :) ), maar dat zijn over het algemeen lugged frames, niet uit een stuk, die allemaal niet in de eerste plaats bekend staan om stijfheid, canyon juist wel... En ik neem aan dat dit ook geldt voor dit frame...

Re: Canyon topic

Geplaatst: 02 jul 2012 08:01
door haaldoor
Zou ook kunnen dat de reguliere CF blijft bestaan voor de stijfheid. En dat alleen de SLX de nieuwe bouw krijgt. Die zal misschien een fractie minder stijf zijn maar wel een lichtgewicht. Prijs zal dan ongetwijfeld wel wat zwaarder worden(vermoed even hoog als de Aeroad). Daarmee wordt het gamma van Canyon weer wat breder bij de racefietsen. En is er wat meer differentiatie tussen de AL en de Carbon frames.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 02 jul 2012 08:05
door litespeed
feddek schreef:En ik neem aan dat dit ook geldt voor dit frame...
Dat is in iig een aanname...en een nogal relevante.

Materiaal en ook carbon is niet opeens intrinsiek stijver geworden. Als je iets stijver wilt maken (en dus ook een slank frame), zul je materiaal moeten toevoegen of de 'buis'diameters moeten vergroten (en dat gaat veruit het hardst).

Re: Canyon topic

Geplaatst: 04 jul 2012 00:42
door Kader63
Ik ben sinds afgelopen weekend ook een trotse Canyon-rijder. Voorheen reed ik op een Red Bull Pro SL maar deze is helaas gesneuveld. Echter wel een mooi excuus om iets nieuws aan te schaffen :). Het is uiteindelijk een Frameset Roadlite AL Evo geworden. Ik zal spoedig een fotootje posten. Ik zit alleen met één probleem. De zadelpen blijft niet goed zitten. Deze zakt steeds in. De meegeleverde, en prijswinnende klem van Canyon volstaat niet. Als ik hem aandraai op de aanbevolen 5 Nm, kan ik de pen vrij eenvoudig ronddraaien en als ik erop zit, zakt de pen in. Bovendien zit de zadelpen wel heel ruim in het frame. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben (gehad)?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 08 jul 2012 09:47
door frankdewildt
Sinds een paar maanden heb ik de Canyon Ultimate AL 9.0. Bevalt erg goed.

Afbeelding

Re: Canyon topic

Geplaatst: 12 jul 2012 17:03
door rednas
Heeft iemand inmiddels ervaring met het omdraaien van de inserts in de Aeroad vork?