Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 01 dec 2011 16:46

Een winkel, in dit geval webshop moet zelf mee willen doen aan het fietsplan. De winkelier moet namelijk een behoorlijk percentage van de verkoop afdragen aan het fietsplan. De meeste winkeliers kunnen niet anders dan meedoen want als zij het niet doen doet een collega het wel. Als Canyon zegt hier niet aan mee te doen dan is daar verder niets aan te doen.

peetvd
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 aug 2005 00:34

peetvd 01 dec 2011 20:55

Ik heb het fietsplan gebruikt om mijn Redbull van Rose uit Duitsland gedeeltelijk te bekostigen. Geen last gehad met het declareren volgens het fietsplan.

Kapott0
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jun 2011 11:25
Locatie: Hulst

Kapott0 03 dec 2011 16:31

Voor het komend voorjaar mijn Canyon ook eens in orde gezet, extra setje wielen gekocht voor de kassei klassiekers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Canyon Ultimate CF SLX - Sram Force - Fulcrum R0
Canyon Ultimate AL - in opbouw - Fulcrum R5

bruno2000
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2011 10:58

bruno2000 05 dec 2011 13:14

Ik heb me net een Canyon Aeroroad maat L besteld.
Ik meet 183, bbl 89cm.
Mijn zit-)positie is als volgt: zadelhoogte ct 77cm, stuurhoogte vanaf center wiel - onderkant stuur 56cm, top zadel Regale - midden stuur 56cm.

Lengte kopbuis bij de Aeroroad is 170mm, en ct meet een maat L 55cm.
Momenteel rijd ik met een Kuota Kom Evo - maat L. Deze heeft een kop van 160mm en dezelfde lengte zitbuis van de Aeroroad.
Aangezien ik 2cm spacers heb zal de hogere kopbuis van de Aeroroad geen probleem vormen.

Ik twijfel vooral voor de lengte van d ebovenbuis die bij de Aeroroad 57.5cm bedraagt.
De Kuota heeft een bovenbuis 56cm en daar heb ik een stuurpen 120mm maar de hoeken bij de Kuota zijn totaal anders (73° zitbuis en 72.5° kopbuis).
Zou ene Aeroroad maat L met stuurpen 110mm dan een juiste keuze zijn? Stuurpen 100mm?

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 05 dec 2011 13:20

Mijn 2010 CF SLX frame blijft helaas kraken (vooral bij kracht op rechter crank), ondanks dat ik de bracket+crank (Sram Red) en pedalen (Speedplay) goed gesmeerd heb, alles opnieuw heb vast gezet (ook kettingbladen), het gebeurt ook bij verschillende wielen (snelspanners zitten goed vast) en ook als ik sta (dus ligt niet aan zadel of zadelpen). Hoort dit misschien bij het frame of moet ik nog verder zoeken, balhoofd misschien? Al lijkt het vanuit het bracket te komen... alvast bedankt voor het meedenken!

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 05 dec 2011 13:24

Bij mijn Al verdween gekraak door iets vet op achterpadden te doen. Was ook bij voornamelijk met rechts kracht zetten. Zou je dus ook nog kunnen proberen.

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 05 dec 2011 13:33

Afgelopen zomer werd ik nog uitgelachen dat ik Shimano montagepasta bij m'n snelspanners deed, werkte namelijk bij mijn Trek altijd goed tegen kraken. Zal ook maar weer wat extra bij de Canyon gebruiken (heb nu ook beter vet van Finish Line), bedankt voor de tip :)

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 05 dec 2011 22:35

bruno2000 schreef:Ik heb me net een Canyon Aeroroad maat L besteld.
Ik meet 183, bbl 89cm.
Mijn zit-)positie is als volgt: zadelhoogte ct 77cm, stuurhoogte vanaf center wiel - onderkant stuur 56cm, top zadel Regale - midden stuur 56cm.

Lengte kopbuis bij de Aeroroad is 170mm, en ct meet een maat L 55cm.
Momenteel rijd ik met een Kuota Kom Evo - maat L. Deze heeft een kop van 160mm en dezelfde lengte zitbuis van de Aeroroad.
Aangezien ik 2cm spacers heb zal de hogere kopbuis van de Aeroroad geen probleem vormen.

Ik twijfel vooral voor de lengte van d ebovenbuis die bij de Aeroroad 57.5cm bedraagt.
De Kuota heeft een bovenbuis 56cm en daar heb ik een stuurpen 120mm maar de hoeken bij de Kuota zijn totaal anders (73° zitbuis en 72.5° kopbuis).
Zou ene Aeroroad maat L met stuurpen 110mm dan een juiste keuze zijn? Stuurpen 100mm?
Denk dat de hoek van de stuurbuis (kopbuis zoals jij zegt) niet het verschil gaat maken.
Heb je het idee dat je nog langer kan zitten dan je nu zit? Want met de 110mm stuurpen ga je 5mm langer zitten.
Of denk je het dan te ver zit? Dan zou ik voor een 100mm stuurpen gaan waardoor je 5mm korter zit.

Ik moet er bij zeggen dat ik niet 100% weet wat de hoe van de stuurbuis doet op de lengte van de pen. Hopelijk zijn er anderen die je hier wel duidelijkheid over kunnen geven. Succes!

gever
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:38

gever 06 dec 2011 09:22

Bij mijn Canyon lag het kraken niet aan de fiets, maar aan het pedaal in combinatie met het schoenplaatje.
Na alles flink te hebben ingevet hoor ik geen gekraak meer.
Je kunt met je fietsschoenen dan beter niet door de kamer lopen.
//Zomer: Canyon
//Winter : Time

petercanyon
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 feb 2007 18:00

petercanyon 06 dec 2011 15:24

rufio schreef:Mijn 2010 CF SLX frame blijft helaas kraken (vooral bij kracht op rechter crank), ondanks dat ik de bracket+crank (Sram Red) en pedalen (Speedplay) goed gesmeerd heb, alles opnieuw heb vast gezet (ook kettingbladen), het gebeurt ook bij verschillende wielen (snelspanners zitten goed vast) en ook als ik sta (dus ligt niet aan zadel of zadelpen). Hoort dit misschien bij het frame of moet ik nog verder zoeken, balhoofd misschien? Al lijkt het vanuit het bracket te komen... alvast bedankt voor het meedenken!
Padje van de achterderailleur van het frame afhalen en het gehele kontaktvlak van het padje met het frame invetten, dan weer monteren, uitvaleinden waar naaf en spanner het frame raken ook een beetje invetten en het kraken zou verdwenen moeten zijn.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 06 dec 2011 23:20

Jongens ik heb even een vraag over de zitbuishoek.
Mijn huidige frame heeft een zitbuishoek van 73graden. Het zadel zit 7,4cm achter het bracket.
Wanneer ik nu een ander frame koop (Canyon Ultimate CF) met een 74graden zitbuishoek. Ik zorg ervoor dat ik met de setback weer op 7,4cm achter het bracket kom. Kom ik dan ook dichterbij het stuur te zitten? of is dit geen verschil? (voor het gemak er even vanuit gaan dat de bovenbuis even lang is).

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 07 dec 2011 13:11

petercanyon schreef: Padje van de achterderailleur van het frame afhalen en het gehele kontaktvlak van het padje met het frame invetten, dan weer monteren, uitvaleinden waar naaf en spanner het frame raken ook een beetje invetten en het kraken zou verdwenen moeten zijn.
Heb 'm losgemaakt en alles goed ingevet, maar helaas is het niet de oplossing: kraak (of eerder "tik") is bij staand fietsen elke keer aanwezig. Dan toch iets in de pedalen? Of misschien moet ik nog even de snelspanner voor nakijken...

Plaats reactie