Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Mathieu vdw
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 dec 2020 21:24

Mathieu vdw 23 mar 2021 17:31

Goeiedag allen

Na lang wachten verwacht ik volgende week mijn Grail 7 AL (maat XL). Ik overweeg om een extra set wielen aan te schaffen voor als ik uitsluitend op de baan rijd. Ik wil graag ook meteen een cassette en schijfremmen op plaatsen zodat ik dit niet telkens moet wisselen. Ik weet dat de Grail Shimano SM-RT70 schijfremmen heeft, maar er staat nergens aangeduid welke diameter deze hebben. Iemand die me met deze info kan helpen?

Alvast hartelijk dank!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 23 mar 2021 17:44

Mathieu vdw schreef: 23 mar 2021 17:31 Goeiedag allen

Na lang wachten verwacht ik volgende week mijn Grail 7 AL (maat XL). Ik overweeg om een extra set wielen aan te schaffen voor als ik uitsluitend op de baan rijd. Ik wil graag ook meteen een cassette en schijfremmen op plaatsen zodat ik dit niet telkens moet wisselen. Ik weet dat de Grail Shimano SM-RT70 schijfremmen heeft, maar er staat nergens aangeduid welke diameter deze hebben. Iemand die me met deze info kan helpen?

Alvast hartelijk dank!
160 mm
https://granfondo-cycling.com/canyon-gr ... -0-review/
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 23 mar 2021 17:56

Het is dan wel handig om in die wielen dezelfde naven te kiezen, anders loop je nog steeds je remmen te richten als je wisselt.

Mathieu vdw
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 dec 2020 21:24

Mathieu vdw 25 mar 2021 13:24

nijkie schreef: 23 mar 2021 17:44
Mathieu vdw schreef: 23 mar 2021 17:31 Goeiedag allen

Na lang wachten verwacht ik volgende week mijn Grail 7 AL (maat XL). Ik overweeg om een extra set wielen aan te schaffen voor als ik uitsluitend op de baan rijd. Ik wil graag ook meteen een cassette en schijfremmen op plaatsen zodat ik dit niet telkens moet wisselen. Ik weet dat de Grail Shimano SM-RT70 schijfremmen heeft, maar er staat nergens aangeduid welke diameter deze hebben. Iemand die me met deze info kan helpen?

Alvast hartelijk dank!
160 mm
https://granfondo-cycling.com/canyon-gr ... -0-review/
Super, bedankt!

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 28 mar 2021 19:11

Verende zadelpen Endurace: Canyon S15 VCLS 2.0 CF
Ik rij hier nu mee sinds eind september/begin oktober vorig jaar. Bijna 6000 km. Wie rijdt hier ook mee en wat is jullie ervaring hiermee?
Bij mij nog erg wisselend en ik zit er over te denken om hem te vervangen voor een vaste zadelpen. Het zadel vind ik ook veel te rond, ik heb liever een wat vlakkere, Zoals op mijn vorige fiets, daar zat de Selle Royal Asphalt op.
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

nielsve
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 mei 2018 19:22

nielsve 29 mar 2021 09:31

Bloempie schreef: 28 mar 2021 19:11 Verende zadelpen Endurace: Canyon S15 VCLS 2.0 CF
Ik rij hier nu mee sinds eind september/begin oktober vorig jaar. Bijna 6000 km. Wie rijdt hier ook mee en wat is jullie ervaring hiermee?
Bij mij nog erg wisselend en ik zit er over te denken om hem te vervangen voor een vaste zadelpen. Het zadel vind ik ook veel te rond, ik heb liever een wat vlakkere, Zoals op mijn vorige fiets, daar zat de Selle Royal Asphalt op.
Ik rij er ook mee maar kan er geen negatieve ervaringen over vertellen. Zadel is natuurlijk persoonlijk. Ik heb een rondere zadel nodig dus is voor iedereen anders ..

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 29 mar 2021 09:39

Ik heb mijn zadel iets voorover staan omdat het wanneer ik ga zitten door mijn gewicht dan in de goede stand komt te staan. Maar ik vind dat er vrij veel beweging in zit tijdens het fietsen.
Plus dat er veel vuil komt te zitten in de "spleet" tussen de zadelpen delen.
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 mar 2021 09:52

Je zult zeker niet de eerste zijn die het maar een irritant ding vindt.

Koop een zadelpen van een paar tientjes of nog minder op Marktplaats en je weet snel genoeg welke winst er te behalen valt.
Met al die nieuwe wielrenners, waarvan er ongetwijfeld velen last van hun kont gaan krijgen dit voorjaar, kun je die verende pen vast voor de hoofdprijs verkopen mocht een normale beter bevallen. Dan heb je meteen budget voor een ander zadel.
Campagnolo Ultra Dork

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 29 mar 2021 10:03

😁
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 02 apr 2021 14:48

Jullie hebben het misschien al wel gelezen in het testverslagje van de Canyon Aeroad door Leon van Bon.

Ik citeer : "Het gevoel dat de fiets rechtdoor wil is erg makkelijk te doorbreken zodra je instuurt"

Toch wel bijzonder dat deze fiets de mogelijkheid biedt om niet enkel rechtdoor te gaan.

Overigens vraag ik me af op welke planeet Leon van Bon de laatste tijd gezeten heeft, geen woord over de zadelpen perikelen ?

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 02 apr 2021 14:59

dwangarbeider schreef: 02 apr 2021 14:48 Jullie hebben het misschien al wel gelezen in het testverslagje van de Canyon Aeroad door Leon van Bon.

Ik citeer : "Het gevoel dat de fiets rechtdoor wil is erg makkelijk te doorbreken zodra je instuurt"

Toch wel bijzonder dat deze fiets de mogelijkheid biedt om niet enkel rechtdoor te gaan.

Overigens vraag ik me af op welke planeet Leon van Bon de laatste tijd gezeten heeft, geen woord over de zadelpen perikelen ?
Ik denk dat Leon gewoon op aarde zat en die Aeroad ergens begin januari getest heeft aangezien het originele artikel in de uitgave van februari 2021 zat (de papieren versie dus, sommigen van ons hebben wel een abonnement). Stel dat hij zijn artikel een week daarvoor moet inleveren, dan was die waarschijnlijk aan het testen voordat de verhalen over de zadelpen naar buiten kwamen.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 02 apr 2021 15:47

Maar dan moet je dat artikel op 2 april toch niet meer zo publiceren op de Fiets site ?

Natuurlijk zal Leon de fiets getest hebben vooraleer de problemen bekend raakten.

Plaats reactie