Canyon

Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
meuk
Forum-lid

meuk 18 aug 2019 11:45

2 weken geleden mijn Tacx Vortex vervangen door een Neo 2. Maar ben nog niet echt tevreden... Mijn Inflite (QR) krijg ik ondertussen wel; goed op de Tacx, mijn Ultimate CF SL disc di2 nog niet. Na veel contact met Tacx (wat erg stroef verloopt qua communicatie) krijg ik nu een extra adapter voor de drive-side die ik kan afzagen (zodat het frame niet naar buiten gedrukt wordt bij het indraaien van die adapter...).

Verder valt de cadans steeds weg en geeft de Tacx utility app een oranje signaal voor de cadans, maar Tacx kan zelf niet aangeven wat dat betekent (???).

Na veelvuldig contact met Tacx de afgelopen dagen willen ze de Tacx nu retour zien voor reparatie of vervanging (wat op zich weer goed is).

Point is... heb 30 dagen retourrecht op de Neo na aanschaf bij Van Bon en ben benieuwd of er mensen zijn die hun Ultimate CF SL wel naar tevredenheid op de Neo hebben. Twijfel namelijk sterk gezien verloop en hoge aanschafkosten om Neo terug te sturen en weer terug te gaan naar de Vortex (waar ik dan helaas wel alleen de Inflite op kan installeren).

Benieuwd naar andere ervaringen...

DonVino84
Forum-lid

DonVino84 18 aug 2019 14:06

Ik heb afgelopen winter een Endurace CF SL uit de outlet gescoord met carbon wielen, en wil eigenlijk deze herfst de hei wel op hier bij Hilversum (en het bos in).

Heb nu m’n vorige oude racefiets op de kickr staan, maar twijfel of ik die verkoop en een grail / inflight koop als ze weer leverbaar zijn voor in het bos en op de trainer, of dat ik die oude racefiets op de kickr laat en een extra setje gravelwielen scoor.

Vind het eigenlijk wat zonde van die carbon Endurace om af te trappen in het naseizoen en neig dan meer naar een alu winterfiets er bij.

Wat zouden jullie doen? En als ik op de Endurace goed zit (stuur op zn allerlaagst, met die optionele extra dunne onderspacer) is de inflight of de grail dan de betere optie? Wil vooral lekker gravelen maar ook wel bospaden en misschien wat stukjes singletrack...

raiju
Forum-lid

raiju 19 aug 2019 21:03

Oude fiets wegdoen. Carbon endurace blijven rijden eventueel met andere wielen en/of banden. Deze kan ook in de trainer.

Volgens mij houdt gravelen in nederland vrij snel op. In the Unitemesteeds hebben ze net even wat meer gravel liggen en heeft zo’n fiets meer nut. Ik zou dan een cyclocross nemen als je perse racefiets achtig wilt rijden. Daar kun je bij jou in de buurt leuk mee rijden.

Tip: Leen eens een goed sturende crosscountry mtb en ga naar lage of hooge vuursche. Dat is echt heel mooi. Een cyclocross is wat minder vergevingsgezind.

DonVino84
Forum-lid

DonVino84 20 aug 2019 11:50

raiju schreef:
19 aug 2019 21:03
Oude fiets wegdoen. Carbon endurace blijven rijden eventueel met andere wielen en/of banden. Deze kan ook in de trainer.

Volgens mij houdt gravelen in nederland vrij snel op. In the Unitemesteeds hebben ze net even wat meer gravel liggen en heeft zo’n fiets meer nut. Ik zou dan een cyclocross nemen als je perse racefiets achtig wilt rijden. Daar kun je bij jou in de buurt leuk mee rijden.

Tip: Leen eens een goed sturende crosscountry mtb en ga naar lage of hooge vuursche. Dat is echt heel mooi. Een cyclocross is wat minder vergevingsgezind.
Ik heb m'n mtb vorig jaar juist weggedaan omdat ik de snelheid en afstanden prefereer boven dat stuiteren en steeds remmen op die single tracks ;)

Nieuwe 2020 Inflight is uit zag ik. Weer 100e duurder voor de AL!

FysioSteps_BikeFit
Forum-lid

FysioSteps_BikeFit 21 aug 2019 17:54

Ernie C. schreef:
02 aug 2019 11:21
....dan ga je er wel vanuit dat de bikefitter de oorzaak van de nekklachten kan achterhalen. Een bikefit bij een ongetraind persoon zegt meestal niet zoveel. De kans dat er echt bruikbare stack en reach uitkomt is niet zo heel groot...
Heb even een 'citaat' eruit gehaald met jouw goedvinden :winkthumb: kan je mij dit uitleggen Ernie? Met name waarom een ongetraind persoon minder baat bij een bikefit zou hebben dan, ik veronderstel, een getraind persoon. Ook t.a.v. de stack-reach.

svenvs
Forum-lid

svenvs 22 aug 2019 00:17

Iemand enig idee wanneer de 2020 Endurace uitkomt en of het enkel om andere kleuren en dergelijke gaat ? Heb wel een Endurace besteld tijdens de TdF actie (vervanging van huidige die total loss verklaard is) maar aangezien deze toch nog niet geleverd is, kan ik eventueel nog annuleren als er bij de 2020 uitvoeringen een combinatie zit die me meer bevalt.

Djemz
Forum-lid

Djemz 22 aug 2019 06:14

svenvs schreef:
22 aug 2019 00:17
Iemand enig idee wanneer de 2020 Endurace uitkomt en of het enkel om andere kleuren en dergelijke gaat ? Heb wel een Endurace besteld tijdens de TdF actie (vervanging van huidige die total loss verklaard is) maar aangezien deze toch nog niet geleverd is, kan ik eventueel nog annuleren als er bij de 2020 uitvoeringen een combinatie zit die me meer bevalt.

Ik betwijfel of er een nieuwe komt. In oktober zijn er weer sales. Als er een nieuwe komt zou het mss daarna zijn. Maar aangezien ze vorig jaar nog maar een nieuw model hebben uitgebracht denk ik niet dat er dit jaar een nieuwe versie komt.

Bij canyon is het vaak een paar jaar hetzelfde model.

sworkskid
Forum-lid

sworkskid 22 aug 2019 08:06

svenvs schreef:
Mij is door koblenz verteld dat er een nieuwe aeroad komt
Laatst gewijzigd door sworkskid op 23 aug 2019 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

svenvs
Forum-lid

svenvs 22 aug 2019 08:55

Djemz schreef:
22 aug 2019 06:14

Maar aangezien ze vorig jaar nog maar een nieuw model hebben uitgebracht denk ik niet dat er dit jaar een nieuwe versie komt.

Bij canyon is het vaak een paar jaar hetzelfde model.
Mijn huidige is van april 2017, is deze nadien dan nog gewijzigd ? Heb 2 collega’s die in 2018 en 2019 ook een Endurace CF SL hebben gekocht en dat lijken dezelfde (op kleuren en afwerking na).
Niks mis mee overigens.

Djemz
Forum-lid

Djemz 22 aug 2019 10:49

Ik heb de mijne (ultimate) vorige maand gekocht en van frame zie ik niet echt een verschil bij die van een vriend van me die van 2017 is. Kleuren natuurlijk wel.

MarkVeenstra
Forum-lid

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 aug 2019 11:51

Doet Canyon niet gewoon elk jaar wat kleurenschema's updaten van alle (of de meeste) modellen?
en verder van enkele modellen een nieuw ontwerp/uitvoering/ontwikkeling (waarbij pak hem beet, elke 3 a 4 jaar een model geupdate wordt).

Dat een Ultimate van nu lijkt op die van 2017 zegt dan helemaal niets over of de Endurace modellen een update verwacht mogen worden. Eerder hier aangehaald, lijkt (Voor de weg sectie) de aeroad aan de beurt voor vernieuwing.
Er staan nu ook net nieuwe inflite modellen in de etalage, ik weet echter niet of dit alleen maar nieuw in kleuren/afmontage is, of dat er ook nieuwe (carbon of alu) frame modellen tussen zitten. (denk het eerste).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

TL@
Forum-lid

Gebruikersavatar TL@ 22 aug 2019 18:39

sworkskid schreef:
22 aug 2019 08:06
svenvs schreef:
Mij is door koblenz verteld dat : "er komt een nieuwe EVO ( die is er ondertussen), de ultimate verandert niet, en deze winter komt er een geheel nieuwe Aeroad"
Over de Endurace is niets gezegd
Dat die nieuwe Aeroad er maar snel is, kan ik op Velofollies eens goed kijken. Er komt volgend jaar een aero-fiets, twijfel nog tussen de Venge, Madone en Aeroad (als hij nu al volledig interne kabels had, had ik hem al besteld want in Movistar kleuren veruit de mooiste van het trio :mrgreen: )
Afbeelding

Plaats reactie