Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 12 jul 2012 21:00

ja ik heb de inserts omgedraaid.Zo heel moeilijk is het ook niet.Het zijn 2 kleine torx schroefjes, waarmee ze vast zitten.
Ik heb de wielbasis iets groter gemaakt, het verschil is minimaal maar wel merkbaar.

@ frankdewildt; schitterende fiets trouwens.
Laatst gewijzigd door rene-canyon op 12 jul 2012 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 12 jul 2012 21:03

En hoe rijd dit?
Weet je welke maat torxsleutel ik nodig heb?

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 12 jul 2012 21:08

Ik vond het stuurgedrag op de oude stand wat zenuwachtig.Dit is nu beter (dit kan natuurlijk ook tussen de oren zitten)
Welke maat weet ik niet (ik dacht dat het T15 of T10 was)
Let er wel op dat je de inserts niet alleen omdraait maar ook omwisselt.Anders krijg je je voorwiel er bijna niet uit.

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 12 jul 2012 21:35

Ik vind het stuurgedrag nu ook vrij nerveus.
Vandaar dat ik het ook wil veranderen.

Wat bedoel je met omwisselen, moet de linker nu rechts geplaatst worden en vice versa?

ReeVeS
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 mar 2012 16:13
Locatie: Zeebrugge - Belgie

ReeVeS 16 jul 2012 20:38

ik heb even jullie ervaring nodig.
Ik heb interesse in een Canyon Ultimate CF frameset. Als ik de maat bereken met het fps van canyon kom ik uit op maat 62. Ik rijd nu met een Thompson r7200 maat 59 (geometrie: http://www.thompson.be/th-web2012/neder ... -r7200.asp" onclick="window.open(this.href);return false; ). Zadelpen steekt echter redelijk ver uit + ik heb een toren onder mijn stuur ( pic: http://i50.tinypic.com/z6cmr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Mijn maten zijn: beenlengte 94cm, romp 65cm, arm 67cm.
Ik zie dat de bovenbuis niet zoveel langer is dan mijn huidige frame 578mm vs 589mm. Ik zit nu met een 110m stuurpen dus als ik een 100mm steek is dit probleem opgelost volgens mij. Balhoofd van de canyon is 1 cm langer dus veronderstel ik dat er al zeker een cm spacers minder zal zitten dan de thompson. En zadelbuis lengte verschil betekent dat mijn zadelpen 2.5cm dieper zal steken maar hier had ik naar mijn inziens toch overschot ...

Wat denken jullie 62 cm redelijk ideaal of toch beter de 60cm?!?!
Fat bottomed girls they'll be riding today
So look out for those beauties oh yeah

berniev
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 jul 2007 15:30

berniev 16 jul 2012 20:59

ReeVeS schreef:ik heb even jullie ervaring nodig.
Ik heb interesse in een Canyon Ultimate CF frameset. Als ik de maat bereken met het fps van canyon kom ik uit op maat 62. Ik rijd nu met een Thompson r7200 maat 59 (geometrie: http://www.thompson.be/th-web2012/neder ... -r7200.asp" onclick="window.open(this.href);return false; ). Zadelpen steekt echter redelijk ver uit + ik heb een toren onder mijn stuur ( pic: http://i50.tinypic.com/z6cmr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Mijn maten zijn: beenlengte 94cm, romp 65cm, arm 67cm.
Ik zie dat de bovenbuis niet zoveel langer is dan mijn huidige frame 578mm vs 589mm. Ik zit nu met een 110m stuurpen dus als ik een 100mm steek is dit probleem opgelost volgens mij. Balhoofd van de canyon is 1 cm langer dus veronderstel ik dat er al zeker een cm spacers minder zal zitten dan de thompson. En zadelbuis lengte verschil betekent dat mijn zadelpen 2.5cm dieper zal steken maar hier had ik naar mijn inziens toch overschot ...

Wat denken jullie 62 cm redelijk ideaal of toch beter de 60cm?!?!
Ik zou opteren in jou geval voor een 62 cm. Je moet ook nog eens de 16 mm bijtellen van het i-lock systeem bij het balhoofd waar je stuur opkomt. Er zal niet veel meer van je toren overblijven ;)

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 16 jul 2012 21:15

frankdewildt schreef:Sinds een paar maanden heb ik de Canyon Ultimate AL 9.0. Bevalt erg goed.

Afbeelding
Mooie fiets zou alleen die frisbee achter je cassette er vanaf halen!
No pain no gain, no guts no glory!

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 17 jul 2012 09:27

En het zadel een fors eind naar voren.....
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 17 jul 2012 09:38

tomtom schreef:En het zadel een fors eind naar voren.....
Waarom? Mijn zadel staat ook zo, zit prima.
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

ReeVeS
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 mar 2012 16:13
Locatie: Zeebrugge - Belgie

ReeVeS 17 jul 2012 09:55

berniev schreef:
ReeVeS schreef:ik heb even jullie ervaring nodig.
Ik heb interesse in een Canyon Ultimate CF frameset. Als ik de maat bereken met het fps van canyon kom ik uit op maat 62. Ik rijd nu met een Thompson r7200 maat 59 (geometrie: http://www.thompson.be/th-web2012/neder ... -r7200.asp" onclick="window.open(this.href);return false; ). Zadelpen steekt echter redelijk ver uit + ik heb een toren onder mijn stuur ( pic: http://i50.tinypic.com/z6cmr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Mijn maten zijn: beenlengte 94cm, romp 65cm, arm 67cm.
Ik zie dat de bovenbuis niet zoveel langer is dan mijn huidige frame 578mm vs 589mm. Ik zit nu met een 110m stuurpen dus als ik een 100mm steek is dit probleem opgelost volgens mij. Balhoofd van de canyon is 1 cm langer dus veronderstel ik dat er al zeker een cm spacers minder zal zitten dan de thompson. En zadelbuis lengte verschil betekent dat mijn zadelpen 2.5cm dieper zal steken maar hier had ik naar mijn inziens toch overschot ...

Wat denken jullie 62 cm redelijk ideaal of toch beter de 60cm?!?!
Ik zou opteren in jou geval voor een 62 cm. Je moet ook nog eens de 16 mm bijtellen van het i-lock systeem bij het balhoofd waar je stuur opkomt. Er zal niet veel meer van je toren overblijven ;)
OK en dan met een 100mm stuurpen zodat ik op dezelfde bovenbuislengte kom zoals nu?
Fat bottomed girls they'll be riding today
So look out for those beauties oh yeah

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jul 2012 10:33

Kader63 schreef:Ik ben sinds afgelopen weekend ook een trotse Canyon-rijder. Voorheen reed ik op een Red Bull Pro SL maar deze is helaas gesneuveld. Echter wel een mooi excuus om iets nieuws aan te schaffen :). Het is uiteindelijk een Frameset Roadlite AL Evo geworden. Ik zal spoedig een fotootje posten. Ik zit alleen met één probleem. De zadelpen blijft niet goed zitten. Deze zakt steeds in. De meegeleverde, en prijswinnende klem van Canyon volstaat niet. Als ik hem aandraai op de aanbevolen 5 Nm, kan ik de pen vrij eenvoudig ronddraaien en als ik erop zit, zakt de pen in. Bovendien zit de zadelpen wel heel ruim in het frame. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben (gehad)?
Ik neem aan dat dat gebeurt is, maar heb je carbonpasta gebruikt om je zadelpen te monteren?
Wil nog wel eens helpen.

Anders contact opnemen met canyon, helpen je ongetwijfeld verder.

Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jul 2012 10:45

tomtom schreef:En het zadel een fors eind naar voren.....
De zadelstand hangt af van je boven beenlengte, bal van de voet, geometrie van je fiets.

Looks zijn in deze minder belangrijk.
Er wel op letten dat je zadel niet geklemd wordt buiten de tolerantiegrenzen (maatstreepjes)
Mogelijk kan je wel een zadelpen met een grotere setback monteren
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie