Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

marsvos
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 aug 2017 23:58

marsvos 04 feb 2021 18:43

Grappig om te horen dat Van Vleuten onder ander voor Movistar heeft gekozen zodat ze snelle Canyon spullen heeft voor de Olympische spelen. (Al zal Haar grootste concurent ook niet klagen over spez denk ik)

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 04 feb 2021 19:16

Ik heb het interview niet gezien, maar acht de kans groot dat het gewoon marketing praat is.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 04 feb 2021 19:23

Het interesseert de profs werkelijk geen moer op welke fiets ze rijden, zo lang het bedrag onderaan de streep van hun loonstrook maar klopt. Dat ze dan een mooie fiets rijden (ik geloof dat Greg van Avermaet echt wel blij is met z'n gouden BMC) is leuk meegenomen, maar alle uitspraken zou ik verder met een korreltje zout nemen.

Uitzondering is misschien Rohan Dennis, maar die zou ook gewoon ergens in het sociale stelsel bivakkeren als hij geen wielrenner was geweest.

marsvos
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 aug 2017 23:58

marsvos 04 feb 2021 19:52

Een goede tijdrit fiets en ontwikkelingstijd in de tunnel kan echt wel het verschil zijn tussen goud en een certficaatje. (Ze had anders op een Bianchi gezeten)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 feb 2021 20:09

ypuh schreef: 04 feb 2021 19:23 Het interesseert de profs werkelijk geen moer op welke fiets ze rijden, zo lang het bedrag onderaan de streep van hun loonstrook maar klopt. Dat ze dan een mooie fiets rijden (ik geloof dat Greg van Avermaet echt wel blij is met z'n gouden BMC) is leuk meegenomen, maar alle uitspraken zou ik verder met een korreltje zout nemen.

Uitzondering is misschien Rohan Dennis, maar die zou ook gewoon ergens in het sociale stelsel bivakkeren als hij geen wielrenner was geweest.
Volgens mij is al lang duidelijk da Van Vleuten zich er wel druk over maakt. Die zit er in ieder geval niet op te wachten om met een fiets van 8 kg opgescheept te zitten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 feb 2021 22:01

Het interesseert profs echter weer niet of er hier een daar een zadelpennetje extra vervangen moet worden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 04 feb 2021 22:23

thestudent schreef: 04 feb 2021 22:01 Het interesseert profs echter weer niet of er hier een daar een zadelpennetje extra vervangen moet worden.
Als het maar niet tijdens de koers moet gebeuren.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 04 feb 2021 22:32

werkpaard schreef: 01 feb 2021 19:32 Dat zegt denk ik iets over de marge die ze in Oosterhout hanteren.
Als er 1 merk grote marges heeft is het Canyon wel. Die hebben de fietsenmakers er tussen uitgeknikkerd, en de adviesprijzen zijn marginaal lager.

Qua marges heeft Canyon het dus echt wel slim bekeken. Verkoopprijs - kostprijs = marge.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 05 feb 2021 10:36

Marginaal lager? Vergelijk eens de Specialized Tarmac SL6 Comp prijs 3899 met de Canyon Ultimate CF SL8 Di2 voor 3499. Verschil tussen Canyon en vergelijkbare merken wordt wel kleiner maar vlgs mij nog steeeds de moeite waard. Importeurs en dealers er tussenuit en alles via webshop rechtstreeks aan consument zie je steeds vaker. Niet alleen in de fietsenwereld.

chris80
Forum-lid
Berichten: 1167
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 05 feb 2021 11:42

Maar bij een gemiddelde fietsenmaker kun je vaak nog wel wat korting of andere leuke voordelen krijgen en dat heeft Canyon natuurlijk niet. Als je dan korting aftrekt vd adviesprijs is er eigenlijk nauwelijks tot geen verschil meer (of is Canyon soms zelfs duurder)

basvv
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 aug 2014 10:55

basvv 05 feb 2021 13:34

werkpaard schreef: 05 feb 2021 10:36 Marginaal lager? Vergelijk eens de Specialized Tarmac SL6 Comp prijs 3899 met de Canyon Ultimate CF SL8 Di2 voor 3499. Verschil tussen Canyon en vergelijkbare merken wordt wel kleiner maar vlgs mij nog steeeds de moeite waard. Importeurs en dealers er tussenuit en alles via webshop rechtstreeks aan consument zie je steeds vaker. Niet alleen in de fietsenwereld.
Da's wel een beetje appels met peren vergelijken he? Die Canyon is met di2 afgemonteerd, de Specialized met een mechanische groep.. Eerlijkere vergelijking zou met de CF SL 8 disc zijn, die zit op 2699. Of je vergelijkt de door jou aangehaalde Canyon met de Tarmac SL6 disc ultegra di2, prijs 4399.

Om over de prijzen van de meest recente Spesh modellen (SL7) nog maar niet te spreken, die kost met een mechanische groep bijna 6k.
chris80 schreef: 05 feb 2021 11:42 Maar bij een gemiddelde fietsenmaker kun je vaak nog wel wat korting of andere leuke voordelen krijgen en dat heeft Canyon natuurlijk niet. Als je dan korting aftrekt vd adviesprijs is er eigenlijk nauwelijks tot geen verschil meer (of is Canyon soms zelfs duurder)
Mwoah, dat valt momenteel zwaar tegen kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Fietsen zijn lastig aan te komen en ze kunnen elke fiets die ze hebben makkelijk 2 of 3x verkopen.. Veel korting of gratis 'goodies' zit er echt niet in. Heb het bij meerdere zaken geprobeerd toen ik m'n nieuwe Foil recent aangeschaft heb. Voorgaande jaren was 10-15% (en soms 20%) korting op de adviesprijs altijd wel mogelijk, nu was dat echt niet bespreekbaar.
Laatst gewijzigd door basvv op 05 feb 2021 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 05 feb 2021 13:42

chris80 schreef: 05 feb 2021 11:42 Maar bij een gemiddelde fietsenmaker kun je vaak nog wel wat korting of andere leuke voordelen krijgen en dat heeft Canyon natuurlijk niet. Als je dan korting aftrekt vd adviesprijs is er eigenlijk nauwelijks tot geen verschil meer (of is Canyon soms zelfs duurder)
Heb zelf nog steeds mijn keuze niet gemaakt in het (voormalig? middensegment, 105 en disc maar denk echt dat Canyon hierin een prima deal heeft. Alle grote jongens hebben hun prijzen aardig verhoogd (trek, spesh, sensa, en vooral cannondale met een supersix evo 105 voor 3299?! helemaal de weg kwijt).

Bij Canon heb je dan voor 2199 een Ultimate CF Sl met 105, DT swiss wielen, Selle Italia zadel, GP5000 banden en een carbon cockpit. Bij andere merken gaat je dit echt honderden Euro's meer kosten. In-house spul zal vast ook prima zijn maar ik heb dan toch liever wielen van DT of een zadel van Selle.

Los daarvan, hier in regio is er momenteel echt nauwelijks korting mogelijk. Denk dat de bekende winkel in Oosterhout echt een uitzondering is. Soms nog bidonhouders en pedalen ofzo maar daar overbrug je die honderden Euro's echt niet.

Dat gezegd hebbende: twijel nog steeds tussen een Orbea of Canyon.

Plaats reactie