Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 29 dec 2021 21:53

DDX schreef: 29 dec 2021 15:09
MarkVeenstra schreef: 29 dec 2021 11:14 Nice, mooi kleurtje zo!
Wat is dat voor blauw vlak op je liggende achtervork achter het kettingblad. Nog iets ter bescherming?
Ja is bescherming, is niet blauw trouwens maar beetje spiegelend.
Is volgens mij wel blauw en daar zit dus nog het standaard aanwezige (blauwe) beschermingsfolie op. Daaronder zit een alu plaatje dat bij chainsuck deels je BB/liggende vork beschermd.
Laatst gewijzigd door tomtom op 29 dec 2021 22:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Canyon Aeroad
Canyon Grail

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 29 dec 2021 22:21

TL@ schreef: 29 dec 2021 18:47 Hij is voor mij afgevallen, op het los verkrijgbare frame past geen DI2 (ik snap niet waarom Canyon dit steeds doet, aparte DI2 en mechanische versies)

De Basso Palta II valt ook af. In het echt niet zo mooi (vandaag gaan kijken), vooral die stuurpen is van bovenaf erg lelijk. Ook helemaal geen korting. (ik mocht al blij zijn dat wanneer ik hem bestelde, ik hem aan de huidige prijs mocht kopen)
Wanneer de bekende winkel in Oosterhout terug open gaat, daar eens langs gaan voor een Scott Addict Gravel of een Giant Revolt (de 2 enige fietsen die overblijven op mijn lijstje)
Inderdaad vreemd dat Canyon dit op de wegframes doet. Op Grail zowel SL als SLX frames past wel degelijk Di2 en mechanisch (alleen weet Canyon dat zelf niet eens want ik kreeg dat meermaals via de chat te horen). Alle(!) benodigdheden zijn er; gaatje bij FD en de gaatjes in de onderbuis voor de onhandige batterijplek (wel goed qua gewichtsverdeling en vocht). Je zult dan alleen nog de dure batterijmount moeten kopen. Bij de Grizl lijkt alleen de SLX die dubbelfunctie te hebben (zowel mech als elec mogelijk). Bij de SL zit op de plek van de Di2 batterij een extra bidonhouderoptie en er is geen extra gat bij de FD. Maar vanwege het grote gat aan de linkerzijde voor de remkabel kun je toch vrij makkelijk Di2 inbouwen (bij mijn voormalige Ultimate disc en Aeroad disc (daar zat zelfs het FD gat al achter de hanger) ging dat prima. De batterij kun je dan in/onder de zadelpen plaatsen. Voor de Grail/Grizl is er zelfs een speciale Di2 grommet beschikbaar waar remkabel en Di2 kabel separaat doorheen kunnen. De ingangen voor de (mech) schakelkabels kunnen afgedekt worden met eveneens verkrijgbare grommers zonder gat/doorgang.
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 29 dec 2021 22:59

Dan zie je die draad, zou ik me eeuwig aan storen.
chris80 schreef: 29 dec 2021 19:51
TL@ schreef: 29 dec 2021 18:47
Wanneer de bekende winkel in Oosterhout terug open gaat, daar eens langs gaan voor een Scott Addict Gravel of een Giant Revolt (de 2 enige fietsen die overblijven op mijn lijstje)
Heeft DE winkel in Oosterhout ook een Scott Addict Gravel ?? Wist niet dat hij Scott deed..
Heb ik toch al eens zien passeren op Facebook.

Over de Nuroad: Cube was vroeger al slecht te krijgen en nu nog erger (al 2 maal geprobeerd) ook word ik er niet echt warm van (de Agree en Litening vind ik dan wel weer de moeite)
Afbeelding

beaker
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2010 22:55

beaker 06 jan 2022 21:17

Las toevallig op de Amerikaanse Canyon site dat de maatvoering van de cockpit 10mm korter is als bij een normale stuurpen. Dus 90mm cockpit is 100mm normale stuurpen. https://www.canyon.com/en-us/customer-service/faq/
Daar huidige fiets 100 stuurpen zou betekenen 90mm cockpit lengte. Dit nagevraagd bij Canyon Nederland, maar deze zeggen 90mm is 90mm (hart hart).
Wat is het dus nu? Beoogd model heeft 90mm cockpit lengte. Deze zelf even omwisselen is nog niet zo hendig, buiten de eventuele kosten.
Heeft iemand al eens dit geconstateerd? Of juist niet.

Ghini
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jan 2021 10:32

Ghini 07 jan 2022 13:16

beaker schreef: 06 jan 2022 21:17 Las toevallig op de Amerikaanse Canyon site dat de maatvoering van de cockpit 10mm korter is als bij een normale stuurpen. Dus 90mm cockpit is 100mm normale stuurpen. https://www.canyon.com/en-us/customer-service/faq/
Daar huidige fiets 100 stuurpen zou betekenen 90mm cockpit lengte. Dit nagevraagd bij Canyon Nederland, maar deze zeggen 90mm is 90mm (hart hart).
Wat is het dus nu? Beoogd model heeft 90mm cockpit lengte. Deze zelf even omwisselen is nog niet zo hendig, buiten de eventuele kosten.
Heeft iemand al eens dit geconstateerd? Of juist niet.
Ze proberen het verschil uit te leggen tussen geintegreerde cockpit en standaard cockpit. Bij een geintegreerde meten ze anders dan bij een traditionele. Bij een geintegreerde meten ze vanaf het hart van de stuurbuis TOT het begin van het stuur. Dus niet tot en met het hart / midden in de buis van het stuur. Bij een tradionele setup meten ze wel van hart tot hart. Dat is dus precies die 10mm verschil.

MTBRobert
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mar 2014 09:26

MTBRobert 07 jan 2022 13:55

Afgelopen maandag een Canyon Grizl CF SL7 besteld. Voorlopig staat de levering op 28 februari 2022 - 11 maart 2022. Ik ben benieuwd!

zeddleppelin
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 okt 2018 09:16

zeddleppelin 07 jan 2022 14:16

MTBRobert schreef: 07 jan 2022 13:55 Afgelopen maandag een Canyon Grizl CF SL7 besteld. Voorlopig staat de levering op 28 februari 2022 - 11 maart 2022. Ik ben benieuwd!
Toch ook de curry powder, mag ik hopen? :D

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 jan 2022 14:54

Ghini schreef: 07 jan 2022 13:16
beaker schreef: 06 jan 2022 21:17 Las toevallig op de Amerikaanse Canyon site dat de maatvoering van de cockpit 10mm korter is als bij een normale stuurpen. Dus 90mm cockpit is 100mm normale stuurpen. https://www.canyon.com/en-us/customer-service/faq/
Daar huidige fiets 100 stuurpen zou betekenen 90mm cockpit lengte. Dit nagevraagd bij Canyon Nederland, maar deze zeggen 90mm is 90mm (hart hart).
Wat is het dus nu? Beoogd model heeft 90mm cockpit lengte. Deze zelf even omwisselen is nog niet zo hendig, buiten de eventuele kosten.
Heeft iemand al eens dit geconstateerd? Of juist niet.
Ze proberen het verschil uit te leggen tussen geintegreerde cockpit en standaard cockpit. Bij een geintegreerde meten ze anders dan bij een traditionele. Bij een geintegreerde meten ze vanaf het hart van de stuurbuis TOT het begin van het stuur. Dus niet tot en met het hart / midden in de buis van het stuur. Bij een tradionele setup meten ze wel van hart tot hart. Dat is dus precies die 10mm verschil.
Precies..,
en beaker heeft dit willen verifiëren bij de Nederlandse Canyon informatie. En die stellen dat de maat hart op hart gemeten is...

Dus de tekst van de amerikaanse website en de uitleg van de medewerker bij Canyon Nederland spreken elkaar tegen.
Dan is de vraag, wie heeft er gelijk? ;-). Dus zoekt beaker iemand met een Canyon incl geïntegreerde cockpit, die even kan meten of de opgegeven lengte TOT het stuur loopt, of hart op hart is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jan 2022 15:02

En waar begint het stuur bij zo'n cockpit?
Hart stuur lijkt mij een stuk makkelijker te bepalen.
Campagnolo Ultra Dork

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 jan 2022 15:11

tomtom schreef: 29 dec 2021 21:53 Is volgens mij wel blauw en daar zit dus nog het standaard aanwezige (blauwe) beschermingsfolie op. Daaronder zit een alu plaatje dat bij chainsuck deels je BB/liggende vork beschermd.
Zat idd nog iets van tape op.
Geen idee waarom ze dat er nog op laten zitten.

MTBRobert
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mar 2014 09:26

MTBRobert 07 jan 2022 16:12

zeddleppelin schreef: 07 jan 2022 14:16
MTBRobert schreef: 07 jan 2022 13:55 Afgelopen maandag een Canyon Grizl CF SL7 besteld. Voorlopig staat de levering op 28 februari 2022 - 11 maart 2022. Ik ben benieuwd!
Toch ook de curry powder, mag ik hopen? :D
Zeker. Ik twijfelde nog om voor de SL8 te gaan in matcha splash. Maar ik vind de betere afmontage geen € 700 prijsverschil waard. Voor dat geld wil ik een wielset met wegbandjes erbij kopen. En de curry powder lijkt mij erg gaaf.

zeddleppelin
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 okt 2018 09:16

zeddleppelin 07 jan 2022 16:31

MTBRobert schreef: 07 jan 2022 16:12
zeddleppelin schreef: 07 jan 2022 14:16
MTBRobert schreef: 07 jan 2022 13:55 Afgelopen maandag een Canyon Grizl CF SL7 besteld. Voorlopig staat de levering op 28 februari 2022 - 11 maart 2022. Ik ben benieuwd!
Toch ook de curry powder, mag ik hopen? :D
Zeker. Ik twijfelde nog om voor de SL8 te gaan in matcha splash. Maar ik vind de betere afmontage geen € 700 prijsverschil waard. Voor dat geld wil ik een wielset met wegbandjes erbij kopen. En de curry powder lijkt mij erg gaaf.
Wou vooral die kleur, was er al langer op aan het wachten tot ze beschikbaar kwam. Maar vond inderdaad de meerprijs zijn geld niet waard. Mocht ik per se die zadelpen willen, kan ik ze nog altijd kopen.

Laat gerust weten welke wielset je zou nemen, vraag mij af of het niet te veel gaat vloeken op esthetisch vlak (technisch zal er wel niets specifiek zijn, vermoed ik).

Plaats reactie