Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 29 apr 2021 13:42

De geometrie van de Endurace, is helemaal niet zo endurance, vergeleken, met bijvb de Roubaix, Domane en de Defy.

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 29 apr 2021 20:42

bankrenner schreef: 26 apr 2021 13:28 Vandaag in de rode lantaarn podcast gehoord dat er deze week fietsen beschikbaar komen bij Canyon middels een nieuwe "drop".

Ik ben zeer geïnteresseerd maar is er iemand die dit kan duiden? wat te verwachten?

Gister deze besteld, binnen 1,5 dag bijna alle fietsen niet meer leverbaar.
Verwachte levering 24 mei, ben benieuwd naar de kleur!

https://www.canyon.com/nl-nl/road-bikes ... be=GY%2FBK

UutGrunn
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2015 10:03

UutGrunn 30 apr 2021 09:31

Gelijk maar toegeslagen nadat bekend werd dat er nieuwe modellen beschikbaar kwamen. Het is de groene Endurance met Di2 geworden. Echter moet nog geduld hebben tot begin juli...gezien de vraag en problemen rond de beschikbaarheid van onderdelen wereldwijd verwacht ik dat het nog wel langer gaat duren....ik hoop dat ze zich aan de beloofde leveringstijd houden.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 30 apr 2021 16:52

2 maanden, valt in deze tijd nog best mee toch.,.
natuurlijk wel hopen dat ze die inschattingen voor levertijden op "relatief" korte termijn maken aan de hand van wat ze aan frames en onderdelen al in de fabriek hebben liggen of op zijn minst in een container, klaar voor transport ligt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 30 apr 2021 17:54

bankrenner schreef: 29 apr 2021 20:42
bankrenner schreef: 26 apr 2021 13:28 Vandaag in de rode lantaarn podcast gehoord dat er deze week fietsen beschikbaar komen bij Canyon middels een nieuwe "drop".

Ik ben zeer geïnteresseerd maar is er iemand die dit kan duiden? wat te verwachten?

Gister deze besteld, binnen 1,5 dag bijna alle fietsen niet meer leverbaar.
Verwachte levering 24 mei, ben benieuwd naar de kleur!

https://www.canyon.com/nl-nl/road-bikes ... be=GY%2FBK
Is toch best vreemd. Ik heb mijn ultimate besteld in november, verwachte levertijd is augustus.
Je zou toch zeggen lever eerst klanten die lang geleden besteld hebben ipv nieuwe fietsen te leveren aan klanten die net besteld hebben. Niet te min is het je gegund. Alvast veel plezier gewenst met je nieuwe fiets.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

Lomax
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mar 2014 22:03

Lomax 30 apr 2021 17:58

Ik was helaas net te laat. Vanmiddag kwam er nog een L beschikbaar. Tijdens het afronden van de bestelling een melding dat de fiets niet meer beschikbaar was.

Ik wil nog wel graag de geometrie van mijn huidige Stevens Stelvio 2011 60 cm vergelijken. Heeft iemand hier een link waar ik deze kan vinden. Andere modellen wel tegen gekomen, maar niet precies mijn huidige fiets.

Ik val namelijk precies tussen de L / XL in en beide zou volgens mij dus kunnen.
Huidige zadelhoogte is 80 cm en ben 1,92. Relatief kortere beentjes.

Welke maat zouden jullie adviseren

stipke
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:47

stipke 30 apr 2021 19:43

Lion1979 schreef: 30 apr 2021 17:54
bankrenner schreef: 29 apr 2021 20:42
bankrenner schreef: 26 apr 2021 13:28 Vandaag in de rode lantaarn podcast gehoord dat er deze week fietsen beschikbaar komen bij Canyon middels een nieuwe "drop".

Ik ben zeer geïnteresseerd maar is er iemand die dit kan duiden? wat te verwachten?

Gister deze besteld, binnen 1,5 dag bijna alle fietsen niet meer leverbaar.
Verwachte levering 24 mei, ben benieuwd naar de kleur!

https://www.canyon.com/nl-nl/road-bikes ... be=GY%2FBK
Is toch best vreemd. Ik heb mijn ultimate besteld in november, verwachte levertijd is augustus.
Je zou toch zeggen lever eerst klanten die lang geleden besteld hebben ipv nieuwe fietsen te leveren aan klanten die net besteld hebben. Niet te min is het je gegund. Alvast veel plezier gewenst met je nieuwe fiets.
Heeft misschien te maken met het feit dat bepaalde onderdelen van je fiets niet in voorraad zijn, maar zou 't ook wel jammer vinden moest ik in uw situatie zijn.

Ik heb in ieder geval meteen een Endurance CF SL 8 disc aero besteld, en maar goed ook want de meeste maten zijn ondertussen ook niet meer te bestellen...
Laatst gewijzigd door stipke op 01 mei 2021 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 30 apr 2021 19:47

Misschien even in Google 'geometry comparison' intikken en de verschillende sites aflopen. Met een beetje geluk staat hij er ergens tussen en kan je ook meteen vergelijken met beoogde fiets.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

sworkskid
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2019 01:41

sworkskid 01 mei 2021 12:57


Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 01 mei 2021 13:31

Lion1979 schreef: 30 apr 2021 17:54
bankrenner schreef: 29 apr 2021 20:42
bankrenner schreef: 26 apr 2021 13:28 Vandaag in de rode lantaarn podcast gehoord dat er deze week fietsen beschikbaar komen bij Canyon middels een nieuwe "drop".

Ik ben zeer geïnteresseerd maar is er iemand die dit kan duiden? wat te verwachten?

Gister deze besteld, binnen 1,5 dag bijna alle fietsen niet meer leverbaar.
Verwachte levering 24 mei, ben benieuwd naar de kleur!

https://www.canyon.com/nl-nl/road-bikes ... be=GY%2FBK
Is toch best vreemd. Ik heb mijn ultimate besteld in november, verwachte levertijd is augustus.
Je zou toch zeggen lever eerst klanten die lang geleden besteld hebben ipv nieuwe fietsen te leveren aan klanten die net besteld hebben. Niet te min is het je gegund. Alvast veel plezier gewenst met je nieuwe fiets.
Gaat dan ook niet om zelfde model, kleur en uitvoering?
Ik snap het gevoel natuurlijk heel goed hoor.

Maar canyon zal ongetwijfeld een planning hebben van wanneer ze welke modellen (en kleuren en onderdelen) op voorraad krijgen.

Dat de endurace nu weer bestelbaar en leverbaar zijn (en nog niet allemaal pre ordered verkocht waren), was waarschijnlijk ook al een half jaar of driekwart jaar de planning. Net zo goed als de ultimates waarvan ze in november verwachten dat ze in augustus pas weer te leveren gaan zijn.
Ze hadden ook kunnen kiezen die ultimates niet bestelbaar te laten zijn in november maar pas in mei oid.
Kan natuurlijk ook zijn dat de nieuwe endurace modellen nog niet zo veel pre ordered waren, waardoor er nu nog 1.5 dag lang beschikbaarheid was.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Bloempie
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jun 2017 15:52

Bloempie 02 mei 2021 12:07

Ik heb mijn Endurace nu sinds begin september vorig jaar. Bij het schoonmaken viel me op dat er bruine troep tussen de aansluiting van balhoofd op voorvork zat.
Maar eens beter bekeken en dit leek erg op roest. Ook had ik een vervelende tik. Gisteravond de boel eens open gemaakt en tot de ontdekking gekomen dat het onderste balhoofd lager er erg slecht uit ziet en erg rauw is. Wel heel erg snel voor een fiets van net een half jaar oud met nog geen 7000 km.
Iemand ervaring hiermee en hoe gaat Canyon hiermee om?
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2

Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition :roll: :roll:

0475
Forum-lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 02 mei 2021 13:21

half jaar oudere Endurace dan de jouwe maar geen roestvorming en alles loopt nog soepel. Wel na een jaar fietsen 2 weken geleden een beetje speling er uit gehaald.

Ter (overbodige) info: na poetsen of een zeldzame natte rit trek ik wel even en doekje door de spleet tussen vork en balhoofd om vuil en nattigheid weg te halen.

Er zit nog het originele vet in. Heb bij de onderhoudsbeurt een paar weken geleden het balhoofd even overgeslagen omdat ik de stuurbuis nog moet inkorten en dat vermoedelijk deze week doe.

Plaats reactie