Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

i-mac

i-mac 10 jan 2022 12:34

Roan123 schreef: 10 jan 2022 11:50 Mooie kleur, heb jij ook zo'n moeite gehad om het achterwiel er in/uit te halen met die spatborden.. (het kan ook zijn dat ik een ontzettende klungel ben hoor)
Ik ben minstens een half uur aan het klooien geweest, door het spatbord heb je weinig bewegingsruimte en omdat je uiteraard ook nog een schijfrem hebt past en een vrij strakke/stijve derailleur (GRX) is het een vervelend werkje, fingers crossed dat ik nooit een lekke band ga krijgen
Ik heb intussen een beetje ervaring (Grail CF, GRX met spatborden). Waar je normaal gezien de ketting op het kleinste tandwiel moet leggen om makkelijk een band uit te halen, is dat bij de Grail niet de beste optie. Ik leg de ketting een paar tandjes hoger, en dat lukt dat wel vlotjes. Als je dat een paar keren probeert, zal je merken dat het vlotter gaat.

joris3p
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 nov 2009 14:46

joris3p 10 jan 2022 12:48

sanderadams schreef: 10 jan 2022 10:35 Is dit de nieuwe "Sand" kleur? Ik twijfel namelijk erg tussen Forrest Green en Sand, lijkt veel donkerder op deze foto!
Dit is de curry kleur Sander.

joris3p
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 nov 2009 14:46

joris3p 10 jan 2022 12:54

Roan123 schreef: 10 jan 2022 11:50 Mn Aeroad word woensdag opgehaald voor de nieuwe zadelpen, ben benieuwd naar de oplossing die ze hebben gevonden/gemaakt. :winkthumb: Ben um wel gelijk 1 tot 2 weken kwijt :?

joris3p schreef: 09 jan 2022 19:16 Een plaatje van een plaatje
Mooie kleur, heb jij ook zo'n moeite gehad om het achterwiel er in/uit te halen met die spatborden.. (het kan ook zijn dat ik een ontzettende klungel ben hoor)
Ik ben minstens een half uur aan het klooien geweest, door het spatbord heb je weinig bewegingsruimte en omdat je uiteraard ook nog een schijfrem hebt past en een vrij strakke/stijve derailleur (GRX) is het een vervelend werkje, fingers crossed dat ik nooit een lekke band ga krijgen
Dank je, ik vind het ook een mooie kleur.
Had nog geler gemogen 😁
Ik heb het achterwiel een nog niet uit hoeven halen na de bevestiging van de spatborden.
Maar bedankt voor de vooraankondiging 😁

joris3p
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 nov 2009 14:46

joris3p 10 jan 2022 18:35

Ghini schreef: 10 jan 2022 11:35
joris3p schreef: 09 jan 2022 19:16 Een plaatje van een plaatje :D

Afbeelding
Tof dat je die Curry kleur hebt gekozen! Op de foto lijkt die wel weer heel anders dan op de website.. Hoe is die in het echt?
Dat vind ik lastig te zeggen! De kleur gaat wat richting oranje.
Ik denk dat hij in het echt iets minder geel is dan op de foto’s bij Canyon op de site

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 10 jan 2022 19:29

i-mac schreef: 10 jan 2022 12:34
Roan123 schreef: 10 jan 2022 11:50 Mooie kleur, heb jij ook zo'n moeite gehad om het achterwiel er in/uit te halen met die spatborden.. (het kan ook zijn dat ik een ontzettende klungel ben hoor)
Ik ben minstens een half uur aan het klooien geweest, door het spatbord heb je weinig bewegingsruimte en omdat je uiteraard ook nog een schijfrem hebt past en een vrij strakke/stijve derailleur (GRX) is het een vervelend werkje, fingers crossed dat ik nooit een lekke band ga krijgen
Ik heb intussen een beetje ervaring (Grail CF, GRX met spatborden). Waar je normaal gezien de ketting op het kleinste tandwiel moet leggen om makkelijk een band uit te halen, is dat bij de Grail niet de beste optie. Ik leg de ketting een paar tandjes hoger, en dat lukt dat wel vlotjes. Als je dat een paar keren probeert, zal je merken dat het vlotter gaat.
Bij mijn Grizl (GRX met spatborden) kost het verwijderen van het achterwiel niet meer moeite als bij een Ultegra derailleur. Wel schakel ik de clutch uit met het hendeltje bij de derailleur, anders gaat het idd lastig.

Ghini
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jan 2021 10:32

Ghini 11 jan 2022 12:54

joris3p schreef: 10 jan 2022 18:35

Dat vind ik lastig te zeggen! De kleur gaat wat richting oranje.
Ik denk dat hij in het echt iets minder geel is dan op de foto’s bij Canyon op de site
Nice, bedankt

Roan123
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jul 2012 08:33

Roan123 13 jan 2022 13:19

Rubik schreef: 10 jan 2022 19:29 Bij mijn Grizl (GRX met spatborden) kost het verwijderen van het achterwiel niet meer moeite als bij een Ultegra derailleur. Wel schakel ik de clutch uit met het hendeltje bij de derailleur, anders gaat het idd lastig.
lol, ik wist niet eens dat er een clutch hendeltje bestond.. weer wat geleerd, thanks!

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 13 jan 2022 18:55

Ik denk dat je lang niet de enige bent ;). Eigenlijk is dat hendeltje zo goed weggewerkt dat je de functie eigenlijk alleen ziet aan de on/off bedrukking op de derailleur, en ook dat is vrij subtiel.

De clutch heeft wel duidelijk een functie, de ketting ligt echt veel stabieler op kettingblad en cassette bij een wortelig pad. Bij schakelen naar een groter kransje voel je dat dit een fractie meer kracht kost vergeleken bij een uitgeschakelde clutch. En het verwijderen van het wiel gaat een stuk lastiger bij ingeschakelde clutch.

i-mac

i-mac 14 jan 2022 10:32

Rubik schreef: 13 jan 2022 18:55 Ik denk dat je lang niet de enige bent ;). Eigenlijk is dat hendeltje zo goed weggewerkt dat je de functie eigenlijk alleen ziet aan de on/off bedrukking op de derailleur, en ook dat is vrij subtiel.

De clutch heeft wel duidelijk een functie, de ketting ligt echt veel stabieler op kettingblad en cassette bij een wortelig pad. Bij schakelen naar een groter kransje voel je dat dit een fractie meer kracht kost vergeleken bij een uitgeschakelde clutch. En het verwijderen van het wiel gaat een stuk lastiger bij ingeschakelde clutch.
Deze tip ga ik onthouden. Vandaar dat het niet echt makkelijk ging.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 14 jan 2022 11:24

Eerste 1000km zitten er inmiddels op met de Grizl.
Soort van helaas want dit is dus de slechtweer fiets, andere racefietsen staan binnen te wachten op wat beter weer...

Eerste 2 ritjes last van zakkende zadelpen, iets meer carbonpaste op gedaan en vastgezet op 5,5Nm ipv 5Nm en nergens meer last van gehad.
Verder geen klachten.

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 541
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 14 jan 2022 11:49

@DDX welke maat heb je?
En heb je de standaard stuurpen of een andere lengte?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 14 jan 2022 13:05

Maatje S, stuurpen 120mm
stuur is ook vervangen, zit een 3t superergo 38cm op.

Plaats reactie