Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 18 nov 2022 10:57

Ik vind het niet onaardig, een hoger achterwiel dan voor.
Wel belangrijk is dan dat het een wat groter frame betreft, bij kleine framematen ziet het er niet geweldig uit.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 18 nov 2022 17:00

Xheanortx schreef: 17 nov 2022 21:03
Rubik schreef: 17 nov 2022 14:27 Mijn Ultimate CF SLX 8 eTap bevalt uitstekend! 1.233 km nu mee gefietst. Krijg nog steeds veel positieve reactie over de opvallende paarse kleur.

Op het probleem met de zakkende zadelpen na heb ik er geen problemen mee gehad. Vandaag nieuwe zadelpen ontvangen van Canyon onder garantie, dus ik ga er vanuit dat dit nu helemaal is afgerond! De geometrie van het frame en de cockpit past mij prima. Comfort is goed, trillingen door slecht wegdek worden beter weggefilterd vergeleken met mijn vorige Trek Emonda model 2019.
Mooie fiets inderdaad, ook zeer toevallig dat ik je laatst tegenkwam..

Vorige week mijn Canyon Ultimate CF SL 8 Aero in ontvangst mogen nemen. Wat een genot om daar op te rijden. Nu alweer 400 km verder maar elke rit blijft de stijfheid van het frame, de di2 en de schijfremmen me verbazen. Super dat de fiets meer dan een maand eerder is geleverd.Afbeelding
Dat was écht te toevallig idd :lol:

Jouw Ultimate verdient natuurlijk een betere foto, maar ook van die van mij heb ik nog weinig foto's gemaakt. Ergens maar een keer afspreken in Friesland en beide Ultimates op de foto zetten!

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 22 nov 2022 09:05

Zijn er Canyon rijders die onderdelen hebben gewisseld nadat de fiets was afgeleverd? En wat is dan de handigste weg om te bewandelen?
Ik wil een langere stuurpen op m’n Grail. Dat kan natuurlijk via de Mantels van deze wereld, maar ik vroeg me af of je zo’n ding ook kunt ruilen bij een service centrum. Iemand ervaring?
Michiel

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 22 nov 2022 10:10

fietsvriend schreef: 22 nov 2022 09:05 Zijn er Canyon rijders die onderdelen hebben gewisseld nadat de fiets was afgeleverd? En wat is dan de handigste weg om te bewandelen?
Ik wil een langere stuurpen op m’n Grail. Dat kan natuurlijk via de Mantels van deze wereld, maar ik vroeg me af of je zo’n ding ook kunt ruilen bij een service centrum. Iemand ervaring?


Mijn ultimate komt vandaag binnen. Ik heb gekozen voor het 'oude model' omdat ik hier nog wel een ander stuur/stuurpen kon bestellen. Bij de nieuwe ultimate is dit NIET mogelijk.

Je ontvangt dan een los stuur/stuurpen voor de helft van de adviesprijs.
Ik monteer zelf het andere stuur en probeer het andere stuur te verkopen via mp of eBay.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 22 nov 2022 11:04

gaisdergerman schreef: 22 nov 2022 10:10
fietsvriend schreef: 22 nov 2022 09:05 Zijn er Canyon rijders die onderdelen hebben gewisseld nadat de fiets was afgeleverd? En wat is dan de handigste weg om te bewandelen?
Ik wil een langere stuurpen op m’n Grail. Dat kan natuurlijk via de Mantels van deze wereld, maar ik vroeg me af of je zo’n ding ook kunt ruilen bij een service centrum. Iemand ervaring?


Mijn ultimate komt vandaag binnen. Ik heb gekozen voor het 'oude model' omdat ik hier nog wel een ander stuur/stuurpen kon bestellen. Bij de nieuwe ultimate is dit NIET mogelijk.

Je ontvangt dan een los stuur/stuurpen voor de helft van de adviesprijs.
Ik monteer zelf het andere stuur en probeer het andere stuur te verkopen via mp of eBay.
Ik heb géén andere stuurpen besteld bij de nieuwe fiets. Wil dat nu nog doen, na levering.

Heb Canyon eens gemaild, kijken wat ze daar zeggen.
Michiel

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 22 nov 2022 20:29

Om het af te maken: ik krijg een nieuwe, langere pen voor de helft van het geld. Sturen ze zonder kosten op. Dat is goedkoper dan een nieuwe via een online shop.
Michiel

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 23 nov 2022 09:12

Wie heeft bedacht dat matte lak praktisch is op een race- of gravelfiets?
Je blijft schoonmaken.....
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 23 nov 2022 13:14

synapse schreef: 23 nov 2022 09:12 Wie heeft bedacht dat matte lak praktisch is op een race- of gravelfiets?
Je blijft schoonmaken.....
Dat vraag ik me ook af... Toen ik mijn Grizl kocht kon ik helaas geen model vinden met een acceptabele levertijd met normale lak. Mijn matte Grizl is echt lastig schoon te maken, al is de lak wel goed sterk. Geen beschadigingen of krassen na een jaar gebruik.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 23 nov 2022 15:17

Heb wel eens begrepen dat matte lak vaak wordt toegepast omdat er dan nauwelijks paintcracks zijn. Ik kan niet zeggen dat de fiets veel viezer wordt. Het is wel net even iets moeilijk om het schoon te maken.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Xheanortx
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 feb 2022 20:05

Xheanortx 23 nov 2022 18:51

Rubik schreef: 18 nov 2022 17:00
Xheanortx schreef: 17 nov 2022 21:03
Rubik schreef: 17 nov 2022 14:27 Mijn Ultimate CF SLX 8 eTap bevalt uitstekend! 1.233 km nu mee gefietst. Krijg nog steeds veel positieve reactie over de opvallende paarse kleur.

Op het probleem met de zakkende zadelpen na heb ik er geen problemen mee gehad. Vandaag nieuwe zadelpen ontvangen van Canyon onder garantie, dus ik ga er vanuit dat dit nu helemaal is afgerond! De geometrie van het frame en de cockpit past mij prima. Comfort is goed, trillingen door slecht wegdek worden beter weggefilterd vergeleken met mijn vorige Trek Emonda model 2019.
Mooie fiets inderdaad, ook zeer toevallig dat ik je laatst tegenkwam..

Vorige week mijn Canyon Ultimate CF SL 8 Aero in ontvangst mogen nemen. Wat een genot om daar op te rijden. Nu alweer 400 km verder maar elke rit blijft de stijfheid van het frame, de di2 en de schijfremmen me verbazen. Super dat de fiets meer dan een maand eerder is geleverd.Afbeelding
Dat was écht te toevallig idd :lol:

Jouw Ultimate verdient natuurlijk een betere foto, maar ook van die van mij heb ik nog weinig foto's gemaakt. Ergens maar een keer afspreken in Friesland en beide Ultimates op de foto zetten!
Precies, heb dr fiets nu bijna 2 weken maar nog niet echt mooie plaatjes kunnen schieten met dit weer.

Een meeting moet altijd lukken, we houden contact!

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 24 nov 2022 10:15

marsman schreef: 23 nov 2022 15:17 Heb wel eens begrepen dat matte lak vaak wordt toegepast omdat er dan nauwelijks paintcracks zijn. Ik kan niet zeggen dat de fiets veel viezer wordt. Het is wel net even iets moeilijk om het schoon te maken.
Dat bedoel ik ook: denk je dat je klaar bent met schoonmaken zie je weer een vies plekje. en dat blijft maar doorgaan.....

Ik heb absoluut geen hekel aan poetsen, is voor mij lekker mindful, maar het kent wel zijn grenzen :mrgreen:
Courir c'est mourir un peu

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 24 nov 2022 11:53

Tip: babydoekjes. Bij toeval uitgevonden en die vlekjes verdwijnen als sneeuw voor de zon. Daarna beetje WD40 erop, en voila. Schone matte lak
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie