Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

marsman
Forum-lid
Berichten: 2370
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 29 mar 2023 14:07

Lijkt toch wel serieus: https://www.cyclingweekly.com/news/cany ... -new-metal

Ik heb altijd een beetje met een schuin oog gekeken naar titanium. Nog nooit een echt geslaagd ontwerp gezien en het is altijd reteduur. Ben benieuwd wat Canyon er van maakt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

bikerke
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 30 mar 2023 19:48

Rare jongens van Canyon....
Je neemt een endurace CF, ( het goedkopere zwaardere frame) , zet er LTD achter en verkoopt deze dan duurder dan het SL model...
0D4F708E-4FD9-493F-935A-9E685ED809B0.jpeg

walters
Forum-lid
Berichten: 944
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 30 mar 2023 21:49

marsman schreef: 29 mar 2023 14:07 Lijkt toch wel serieus: https://www.cyclingweekly.com/news/cany ... -new-metal

Ik heb altijd een beetje met een schuin oog gekeken naar titanium. Nog nooit een echt geslaagd ontwerp gezien en het is altijd reteduur. Ben benieuwd wat Canyon er van maakt.
Samen verschillen maar Passoni heeft een zeer geslaagd ontwerp: Top force, heet tegenwoordig Titanio disco. Heerlijk frame.

c-ray
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 mei 2018 11:02

c-ray 31 mar 2023 06:53

bikerke schreef: 30 mar 2023 19:48 Rare jongens van Canyon....
Je neemt een endurace CF, ( het goedkopere zwaardere frame) , zet er LTD achter en verkoopt deze dan duurder dan het SL model...
0D4F708E-4FD9-493F-935A-9E685ED809B0.jpeg
Dat is inderdaad kras!
Anderzijds is het wel slim. Het SL 8 model is al meer als een jaar niet leverbaar en heeft ook nog geen leverdatum. Duurder afgemonteerde SL modellen met meer winstmarge worden ondertussen wel geleverd. Er was dus al een jaar geen model leverbaar in de 2500-3000€ range. Met de inflatie en gestegen prijzen wordt er op de SL8 gewoon te weinig verdiend, die zal verdwijnen of met een fikse prijsstijging leverbaar worden.
Ik heb het wachten opgegeven en net een Cube Agree aangeschaft. Zit qua prijs precies ertussen in maar bied veel meer voor het geld :P

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 31 mar 2023 09:18

Die Cube heb ik ook 8 maanden in bestelling gehad maar konden ze me tot vorig jaar mei niet leveren.
Ook nu nog heeft Cube leveringsproblemen als je een iets grotere maat hebt.
Die oranje Agree in maatje 62 is ook niet meer verkrijgbaar.
Die vanillevla gele canyon kwam een jaar geleden nog wel eens beschikbaar voorbij maar geen idee hoe zich dat de tweede helft van het jaar heeft ontwikkeld.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2370
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 31 mar 2023 10:17

walters schreef: 30 mar 2023 21:49
marsman schreef: 29 mar 2023 14:07 Lijkt toch wel serieus: https://www.cyclingweekly.com/news/cany ... -new-metal

Ik heb altijd een beetje met een schuin oog gekeken naar titanium. Nog nooit een echt geslaagd ontwerp gezien en het is altijd reteduur. Ben benieuwd wat Canyon er van maakt.
Samen verschillen maar Passoni heeft een zeer geslaagd ontwerp: Top force, heet tegenwoordig Titanio disco. Heerlijk frame.
Mwah, ook niet echt fraai. Bij een tita frame is de voorvork vaak zo 'bulky'. Zal te maken hebben met het beoogde comfort en gewichtsbesparing van het frame, dus dunne buizen.
Bijlagen
Ptitanio1.jpg
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

c-ray
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 mei 2018 11:02

c-ray 31 mar 2023 12:00

bakboord1 schreef: 31 mar 2023 09:18 Die Cube heb ik ook 8 maanden in bestelling gehad maar konden ze me tot vorig jaar mei niet leveren.
Ook nu nog heeft Cube leveringsproblemen als je een iets grotere maat hebt.
Die oranje Agree in maatje 62 is ook niet meer verkrijgbaar.
Die vanillevla gele canyon kwam een jaar geleden nog wel eens beschikbaar voorbij maar geen idee hoe zich dat de tweede helft van het jaar heeft ontwikkeld.
De oranje-rode was in 60 cm ook niet meer te krijgen binnen een straal van 250km, daarom voor het model eronder gekozen. Minder fraaie frame kleur, maar Ultegra heeft voor mij weinig meerwaarde tegenover 105. Een setje carbon wielen had ik al klaar staan en het standaard 44 moest ook vervangen worden door een smaller exemplaar. Dan maakt het niet uit dat dat op de race uitvoering van carbon is... Eigelijk miste ik alleen het geintegreerde tasje bij het basis model van de Agree

Strychnos
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2013 11:27

Strychnos 03 apr 2023 10:19

tomtom schreef: 28 mar 2023 12:40
Kiekeboe schreef: 23 mar 2023 15:48 Is de huidige aeroad nog steeds een no-go omwille van de zadelpen problemen?
Welnee, en dat was het ook nooit. Alleen werd/wordt er ENORM veel ophef gemaakt over een behoorlijk onbenullige "slijtage" van de zadelpen in het frame. Als je dit met wat goed(!) montagevet deed is en was er geen probleem. Ik weeg 80-85kg en heb de zadelpen op de max hoogte (dus maximale belasting) en heb behalve 1x "tikken" nooit problemen ervaren en ook nauwelijks slijtage gezien. Tegenwoordig regeert echter de "buro-wijsheid"....geen verantwoordelijkheid nemen maar gelijk alles "verbieden/regelen" zonder het in perspectief te plaatsen. Ja, er waren een aantal mensen die er enorm over vielen maar vele malen meer die geen problemen hadden met wat "wear & tear" van de zadelpen. Canyon heeft mij echter zeer genereus (financieel) gecompenseerd en voorzien van nieuw frame (paar streepjes zaten niet onder de blanke lak), zadelpen en stuurbochten bij de wissel/update. Uiteraard ben ik ook gewoon blijven doorfietsen :mrgreen:.... Ik vind het nog steeds een erg fijne en mooie fiets (de mooiste Aero in elk geval) maar daar zijn er meer van. Of even wachten op de "nieuwe" variant, wellicht is daar nog minder kans op wear & tear. Persoonlijk heb ik nog nooit een zadelpen gezien die zonder (zichtbare) beschadigingen hoger kan worden gezet na enige tijd gebruik. Kortom, ik weet niet precies wat die bevestiging oplost (maar ik vind het wel (veel) lelijker :? ).
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een Aeroad mits deze weer leverbaar is. Alleen als je alle fora berichten en youtube video's gaat bekijken dan wordt je niet vrolijk. Jouw bericht plaatst het ook wel weer in het juiste perspectief :like: .

Wachten op een nieuwe versie met minime aanpassing die misschien volgend jaar komt weet ik nog zo niet hoor.

Popoye
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jan 2023 22:44

Popoye 03 apr 2023 12:29

Ik heb sinds vorige week mijn canyon Aeroad en tot nu toe geen klagen van een krakende zadelpen.

Bison47
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2023 16:08

Bison47 04 apr 2023 09:32

Popoye schreef: 03 apr 2023 12:29 Ik heb sinds vorige week mijn canyon Aeroad en tot nu toe geen klagen van een krakende zadelpen.
Toevallig in het dark blue?

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 04 apr 2023 21:12

Strychnos schreef: 03 apr 2023 10:19
tomtom schreef: 28 mar 2023 12:40
Kiekeboe schreef: 23 mar 2023 15:48 Is de huidige aeroad nog steeds een no-go omwille van de zadelpen problemen?
Welnee, en dat was het ook nooit. Alleen werd/wordt er ENORM veel ophef gemaakt over een behoorlijk onbenullige "slijtage" van de zadelpen in het frame. Als je dit met wat goed(!) montagevet deed is en was er geen probleem. Ik weeg 80-85kg en heb de zadelpen op de max hoogte (dus maximale belasting) en heb behalve 1x "tikken" nooit problemen ervaren en ook nauwelijks slijtage gezien. Tegenwoordig regeert echter de "buro-wijsheid"....geen verantwoordelijkheid nemen maar gelijk alles "verbieden/regelen" zonder het in perspectief te plaatsen. Ja, er waren een aantal mensen die er enorm over vielen maar vele malen meer die geen problemen hadden met wat "wear & tear" van de zadelpen. Canyon heeft mij echter zeer genereus (financieel) gecompenseerd en voorzien van nieuw frame (paar streepjes zaten niet onder de blanke lak), zadelpen en stuurbochten bij de wissel/update. Uiteraard ben ik ook gewoon blijven doorfietsen :mrgreen:.... Ik vind het nog steeds een erg fijne en mooie fiets (de mooiste Aero in elk geval) maar daar zijn er meer van. Of even wachten op de "nieuwe" variant, wellicht is daar nog minder kans op wear & tear. Persoonlijk heb ik nog nooit een zadelpen gezien die zonder (zichtbare) beschadigingen hoger kan worden gezet na enige tijd gebruik. Kortom, ik weet niet precies wat die bevestiging oplost (maar ik vind het wel (veel) lelijker :? ).
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een Aeroad mits deze weer leverbaar is. Alleen als je alle fora berichten en youtube video's gaat bekijken dan wordt je niet vrolijk. Jouw bericht plaatst het ook wel weer in het juiste perspectief :like: .

Wachten op een nieuwe versie met minime aanpassing die misschien volgend jaar komt weet ik nog zo niet hoor.
Ik heb de mijne sinds december en nog geen enkel kraakje gehoord. Idem voor iedereen in mijn vriendenkring ( stuk of 7)met een aeroad.
Vanuit fabriek is er overal een goeie laag van de juiste pasta op en totaal geen problemen mee.

Ik zou net niet wachten op de nieuwe versie want met de ultimate hebben ze een gelijkaardige nieuwe vorm van zadelpenclamp gedaan en daarvan ken ik persoonlijk toch al meerdere mensen die last hebben van een zakkende zadelpen.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 07 apr 2023 11:49

Ik ben na een stuk of 15 Canyon's vast bevooroordeeld maar toch (weer!) een hele positieve ervaring met Canyon NL (klantenservice). Ondanks gerede (en wellicht terechte) twijfel aan hun zijde over een scheurtje in mijn onderbuis (zou ook van een harde steen(slag) kunnen komen) kreeg ik mijn derde Aeroad CFR frame kosteloos geruild (mijn tweede was vanwege de 3 horizontale strepen die niet onder de blanke lak zaten). Vorige week vrijdag verstuurd en vandaag kwam de nieuwe (1 week later dus) al binnen. Ik vind dat TOPservice! Temeer omdat ik over het gehele proces snel, flexibel en accuraat ben ingelicht.
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Plaats reactie