Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 09 nov 2022 12:06

Is voor mij totaalgeen issue.

Ik vind de Canyons nog steeds zoveel goedkoper dan fietsen die vergelijkbaar zijn qua onderdelen dat ik de kosten van een stukje fine tunen prima vanuit het prijsvoordeel zou kunnen bekostigen.

Ik heb bij eerdere fietsen achteraf ook wel eens wat aangepast. Dan ga ik toch ook niet naar de fietsen winkel terug?
Courir c'est mourir un peu

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 09 nov 2022 12:13

Als je een losse stuurpen kunt vervangen is dat ook niet zo'n issue, echter bij die geïntegreerde oplossingen tegenwoordig... Denk dat zo'n aerode voorbouw best wel prijzig is, als ie al op voorraad is in de maat die je wil hebben
Afbeelding

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 09 nov 2022 12:41

Die stuur-stuurpen combinaties vallen voor mij ook onder de oplossingen voor een niet bestaand probleem.

Het ziet er natuurlijk heel strak uit, maar ik vind het ontbreken van de mogelijkheid tot aanpassen én de veel complexere montage als vervelender dan een strakke look.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 09 nov 2022 13:22

@Synapse : Voor mensen die zelf niet veel sleutelen is het aanpassen van een stuur/stem combi geen 1-2-3 tje. Zeker met hydraulische remleidingen door het frame en schakelkabels of Di2 kabels opnieuw monteren kan het een middagje klussen zijn. Voor de één geen isue, voor de ander wel. En zeker als je een fiets ga aanschaffen van ca 4-7K€ mag je wel iets verwachten van de verkopende partij. Want zoveel goedkoper zijn de Canyons niet meer.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 09 nov 2022 13:49

@ rene:

Voor mijn Grizl CF SL 7 eTap betaalde ik inclusief verzenden zo'n € 3.350.

Kijk ik bij Mantel dan vind ik als goedkoopste vergelijkbare Gravelbike met dezelfde groepset de Trek Checkpoint SL6 eTap voor € 4.099.

Ik vind dat nogal een verschil.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 09 nov 2022 14:04

synapse schreef: 09 nov 2022 13:49 @ rene:

Voor mijn Grizl CF SL 7 eTap betaalde ik inclusief verzenden zo'n € 3.350.

Kijk ik bij Mantel dan vind ik als goedkoopste vergelijkbare Gravelbike met dezelfde groepset de Trek Checkpoint SL6 eTap voor € 4.099.

Ik vind dat nogal een verschil.
Zeker, maar ik betaalde voor mijn BMC URS 01 incl. updates € 3800,- ( wel zonder carbon wielen ), en dan acht ik BMC wel op een iets hogere trede dan Canyon. Zelfde geldt voor Trek , maar dan heb ik het niet over de kwaliteit van de fiets.

Dit schreef ik een tijdje terug :

Canyon is en blijft een online verkoop tactiek die goed werkt. Dat ze met een paar UCI pro team in zee zijn gegaan heeft ze geen windeieren gelegd. Een aantal jaar geleden zaten ze nog in de hoek van de B-merken zoals Rose bikes/Cube en zo zijn er nog wel een paar te noemen. Ze hebben zich keurig opgewerkt naar de Eredivisie van de fiets verkoop. Dat ze deze missers hebben met de zadelverstelling/ zadelpen zal de verkoop geen goed doen denk ik. Qua garantie zitten ze dan weer in de Jupiler Leaque, en denk dat je beter een A-merk fiets kan kopen waarbij de garantie wellicht beter is geregeld.

Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. ;)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 09 nov 2022 14:15

Ik hoef natuurlijk geen prof kwaliteit voor mijn fietstochtjes, maar voor mij doen de Canyons wat ze moeten doen.

Of de kwaliteit slechter is? Ik weet het niet. In het verleden heb ik high end fietsen gehad maar eerlijk gezegd nooit een significant verschil ervaren.

Ik ben ook niet zo gevoelig voor emotie, a-merk, italiaanse merken, Campagnolo-Shimano/Sram of wat dan ook.
Garantie issues heb ik (nog) nooit met ze gehad, hopelijk blijft dat zo, want daar zit ik niet op te wachten.

Ook dit ia natuurlijk een persoonlijke mening ;) .

Jij blij met je BMC (absoluut een mooie fiets) en ik met mijn Canyon. :like:
Courir c'est mourir un peu

bikerke
Forum-lid
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 09 nov 2022 14:17

rene schreef: 09 nov 2022 13:22 Voor mensen die zelf niet veel sleutelen is het aanpassen van een stuur/stem combi geen 1-2-3 tje.
Als je niet zelf (of iemand in je directe omgeving kent die) sleuteld, dan koop je toch geen "internetfiets"?
Wil je service dan koop je bij de fietsenmaker.
Wil je een internetfiets? Dan moet je zelf je plan kunnen trekken....

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 09 nov 2022 14:31

Ik ga met mijn internetfiets gewoon naar de fietsenmaker voor de dingen die ik zelf niet kan of waarvoor ik het gereedschap niet heb.
Die verdiend daar geld aan en is áls ik hem kom brengen blij!
Drinken we een kop koffie en ouwehoeren gezellig over fietsen (werkwoord en zelfstandig naamwoord) :like:
Courir c'est mourir un peu

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 nov 2022 15:05

HarryuitHilversum schreef: 08 nov 2022 22:00 Helaas klopt het voor de elektronische groepen. Kies je voor mechanisch schakelen, dan kan het wel. (maar moet je wel bijbetalen en dat terugverdienen door de oude cockpit op MP te verkopen. ) Bij elektronisch schakelen kan dit niet.
Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Maar in deze markt verkopen ze alles natuurlijk.
Sowieso vind ik het erg jammer dat je bij Canyon geen keuze hebt mbt de afmontage. (kettingbladen, cassette, zadel, wielen)
Die snap ik even niet.
Bij mijn grizl (en etap) heb ik zelf andere maat stuur en stuurpen moeten kopen en oude zelf verkocht.
Maar dat is wat je als optie noemt bij mechanisch schakelen.

Waarom zou dit volgens jou niet kunnen bij elektronisch schakelen ?

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 09 nov 2022 20:16

Stuur een bericht naar het Servicentrum in Eindhoven. Die hebben een paar jaar geleden op mijn Ultimate een langere stuurpen geregeld (ergostuur uit 1 stuk). Dat was weliswaar nog een Ultegra velgremgroep, maar zij hebben destijds de fiets laten leveren in Eindhoven inclusief de extra langere stuurpen/ergostuur. De opbouw is daar gedaan en ik moest hem wel in Eindhoven halen. Afleveren thuis kon dacht ik ook maar dan zou ik twee keer verzendkosten betalen.

Poging waard zou ik zeggen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 10 nov 2022 07:54

bikerke schreef: 09 nov 2022 14:17
rene schreef: 09 nov 2022 13:22 Voor mensen die zelf niet veel sleutelen is het aanpassen van een stuur/stem combi geen 1-2-3 tje.
Als je niet zelf (of iemand in je directe omgeving kent die) sleuteld, dan koop je toch geen "internetfiets"?
Wil je service dan koop je bij de fietsenmaker.
Wil je een internetfiets? Dan moet je zelf je plan kunnen trekken....
De meeste FM werken ook gewoon aan canyon. De tijden dat ze mensen weg sturen met een canyon zijn al een paar jaar voorbij. In mijn directe omgeving zijn er 5 FM waarvan er 4 aan canyon werken. En die ene die er niet aan werkt doet enkel specialized. (zegt ook genoeg)

Plaats reactie