Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 10 aug 2022 15:56

Dat hangt toch ook vd lengte van je armen af?
Beenlengte zie ik altijd voorbij komen maar armlengte eigenlijk nooit

Gebruikersavatar
didi641
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:32

Gebruikersavatar didi641 10 aug 2022 16:13

Als je tevreden bent over de geometrie van je huidige Cervelo's, dan lijkt mij een maat M het meest aansluiten qua comfort.
De geometrie van de opgegeven r5 2011 was al niet oncomfortabel, de S3 had dan wel een diepere zit.
De geometrie van je r5 valt er inderdaad juist tussenin.
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~

hayes

hayes 10 aug 2022 20:17

Ik ben 1m78 en BBL 81 en val bij Canyon ook tussen S en M.
Da's toch wat op de website aangeraden wordt. Nu zou ik dan zelf eerder voor de M gaan. Puur omdat fietsen in maat S soms niet echt mooi in verhouding meer zijn.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 aug 2022 21:07

Bijzondere maatvoering is het wel. Want ik val nooit ergens in een S. 179 is bij veel merken wel een vervelende maat, valt vaak overal tussen.
Less is bore

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 11 aug 2022 08:51

Ik heb nog 1 spacer onder het stuur. Ik heb niet het idee dat ik heel diep zit trouwens. Ik heb destijds proefgereden. De M was gewoon echt te groot voor mij. Ik rij trouwens nog de versie met velgremmen. Weet niet of de geo inmiddels wat veranderd is? Mijn binnenbeenlengte is 82,5cm met dus 1.78 als lengte.

Als ik mijn maten invoer op de site, dan komt daar ook gewoon een S uit als advies. Als ik de maten iets groter invoer, dan komt er een M als advies uit. Ik zit er dus net onder, maar zoals gezegd voelde de M voor mij te groot en te lomp. De S met het standaard stuur was wel net te kort. Met de 1 cm langere pen voor mij nu perfect.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Jov444k
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 aug 2022 19:01

Jov444k 15 aug 2022 13:11

Martijnvanheiningen schreef: 28 mei 2022 22:14
nickdw schreef: 25 mei 2022 11:09 Heb vorige maand de Canyon Aeroad CF SL 7.0 binnen gekregen. Helaas heb ik ook gekraak bij het zadel. Lijkt uit de pen te komen. Als ik om het klempunt carbonpasta smeer is het probleem voor 20 km opgelost en dan begint het weer. Iemand hier tips voor? Heb contact gehad met Canyon en die geven aan dat als schoonmaken niet werkt er een afspraak in de werkplaats ingepland moet worden. Eindhoven is helaas niet om de hoek.
Ik heb hetzelfde. Word gek van het gekraak! Van alles geprobeerd en niets hielp. Ik heb gebeld naar bikefitting Campe (Canyon experience centre). Zij gaven me de tip dat het advies voor het moment van aandraaien van de zadelbrug is aangepast. Daar staat 8 Nm op maar is nu 14 Nm. Dat heb ik gedaan en heb nu twee ritjes gemaakt en geen gekraak gehad. Overigens heb ik normale montagepasta op de zadelpen omdat zij aangaven dat carbonpasta een absolute "no go" is.
Ondertussen een dikke 2 maanden na je vorige bericht - mag ik vragen wat je ervaringen inmiddels zijn?

Ik had m'n gedachten gezet op de Aeroad CF SLX, zelfs langsgeweest bij Campe om te kijken welke maat ik best zou bestellen, maar alle problemen over de krakende zadelpen houden me toch tegen. Heb al alle fora, reddit, weightweenies, youtube, facebook gelezen om te speuren naar ervaringen, en doorgaans lijkt het er op neer te komen dat je onvermijdelijk om de x-aantal kilometers opnieuw moet "servicen" (i.e. schoonmaken, grease rond sleeve en carbonpasta rond de klem, sommigen doen daar nog eens electrical tape bij, etc.). Hele boeltje moet je om de 500-1000 km opnieuw doen, of zelfs vaker indien je in natte omstandigheden hebt gereden.

Had gebeld naar Campe ook om te vragen wat hun blik is op het probleem anno augustus 2022, en daar zeiden ze "ja meneer, je hebt altijd mensen die tijd teveel hebben en filmpjes maken over zo'n problemen en online zetten he". Lijkt me op zich geen antwoord dat je geeft als er een goede oplossing is voor het "probleem", maar eerder een onderliggende frustratie over slecht design waarbij zij zelf ook met de problemen / servicing opgescheept zitten.

Ik wil de fiets zó graag "willen" ondertussen, maar het hart zegt ja en de ratio zegt nee. Ik weet nu ook al dat ik het soort persoon ben dat bij elke rit ga zitten speuren naar de minste kraak, en wachten tot het gebeurt, dus dan is het wellicht al helemaal geen goed idee meer.

Hoe is jouw ervaring inmiddels? Of ervaring van anderen?

Donpablopicco
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 dec 2020 10:55

Donpablopicco 15 aug 2022 13:30

Ik heb mijn Aeroad sinds april en 4.500km op de teller, geen enkele keer probleem gehad van een krakende zadelpen.
Moet zeggen dat ik er slechts 2x mee in de regen heb gereden waar ik een slecht weer fiets heb en Zwift veel gebruikt, maar voor de rest wordt de fiets intensief gebruikt. Ik kan het probleem dus niet beamen (tot nu toe).

nickdw
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2021 16:13

nickdw 15 aug 2022 14:38

Jov444k schreef: 15 aug 2022 13:11
Martijnvanheiningen schreef: 28 mei 2022 22:14
nickdw schreef: 25 mei 2022 11:09 Heb vorige maand de Canyon Aeroad CF SL 7.0 binnen gekregen. Helaas heb ik ook gekraak bij het zadel. Lijkt uit de pen te komen. Als ik om het klempunt carbonpasta smeer is het probleem voor 20 km opgelost en dan begint het weer. Iemand hier tips voor? Heb contact gehad met Canyon en die geven aan dat als schoonmaken niet werkt er een afspraak in de werkplaats ingepland moet worden. Eindhoven is helaas niet om de hoek.
Ik heb hetzelfde. Word gek van het gekraak! Van alles geprobeerd en niets hielp. Ik heb gebeld naar bikefitting Campe (Canyon experience centre). Zij gaven me de tip dat het advies voor het moment van aandraaien van de zadelbrug is aangepast. Daar staat 8 Nm op maar is nu 14 Nm. Dat heb ik gedaan en heb nu twee ritjes gemaakt en geen gekraak gehad. Overigens heb ik normale montagepasta op de zadelpen omdat zij aangaven dat carbonpasta een absolute "no go" is.
Ondertussen een dikke 2 maanden na je vorige bericht - mag ik vragen wat je ervaringen inmiddels zijn?

Ik had m'n gedachten gezet op de Aeroad CF SLX, zelfs langsgeweest bij Campe om te kijken welke maat ik best zou bestellen, maar alle problemen over de krakende zadelpen houden me toch tegen. Heb al alle fora, reddit, weightweenies, youtube, facebook gelezen om te speuren naar ervaringen, en doorgaans lijkt het er op neer te komen dat je onvermijdelijk om de x-aantal kilometers opnieuw moet "servicen" (i.e. schoonmaken, grease rond sleeve en carbonpasta rond de klem, sommigen doen daar nog eens electrical tape bij, etc.). Hele boeltje moet je om de 500-1000 km opnieuw doen, of zelfs vaker indien je in natte omstandigheden hebt gereden.

Had gebeld naar Campe ook om te vragen wat hun blik is op het probleem anno augustus 2022, en daar zeiden ze "ja meneer, je hebt altijd mensen die tijd teveel hebben en filmpjes maken over zo'n problemen en online zetten he". Lijkt me op zich geen antwoord dat je geeft als er een goede oplossing is voor het "probleem", maar eerder een onderliggende frustratie over slecht design waarbij zij zelf ook met de problemen / servicing opgescheept zitten.

Ik wil de fiets zó graag "willen" ondertussen, maar het hart zegt ja en de ratio zegt nee. Ik weet nu ook al dat ik het soort persoon ben dat bij elke rit ga zitten speuren naar de minste kraak, en wachten tot het gebeurt, dus dan is het wellicht al helemaal geen goed idee meer.

Hoe is jouw ervaring inmiddels? Of ervaring van anderen?
Bij aankoop was mijn hele zadelpen gesmeerd. Heb deze nu alleen bovenaan (bij het rubbertje) met pasta gesmeerd en carbonpasta bij het klemgedeelte. Rij nu al wel 1500k zonder enige kraak!!

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 16 aug 2022 00:32

Jov444k schreef: 15 aug 2022 13:11
Martijnvanheiningen schreef: 28 mei 2022 22:14
nickdw schreef: 25 mei 2022 11:09 Heb vorige maand de Canyon Aeroad CF SL 7.0 binnen gekregen. Helaas heb ik ook gekraak bij het zadel. Lijkt uit de pen te komen. Als ik om het klempunt carbonpasta smeer is het probleem voor 20 km opgelost en dan begint het weer. Iemand hier tips voor? Heb contact gehad met Canyon en die geven aan dat als schoonmaken niet werkt er een afspraak in de werkplaats ingepland moet worden. Eindhoven is helaas niet om de hoek.
Ik heb hetzelfde. Word gek van het gekraak! Van alles geprobeerd en niets hielp. Ik heb gebeld naar bikefitting Campe (Canyon experience centre). Zij gaven me de tip dat het advies voor het moment van aandraaien van de zadelbrug is aangepast. Daar staat 8 Nm op maar is nu 14 Nm. Dat heb ik gedaan en heb nu twee ritjes gemaakt en geen gekraak gehad. Overigens heb ik normale montagepasta op de zadelpen omdat zij aangaven dat carbonpasta een absolute "no go" is.
Ondertussen een dikke 2 maanden na je vorige bericht - mag ik vragen wat je ervaringen inmiddels zijn?

Ik had m'n gedachten gezet op de Aeroad CF SLX, zelfs langsgeweest bij Campe om te kijken welke maat ik best zou bestellen, maar alle problemen over de krakende zadelpen houden me toch tegen. Heb al alle fora, reddit, weightweenies, youtube, facebook gelezen om te speuren naar ervaringen, en doorgaans lijkt het er op neer te komen dat je onvermijdelijk om de x-aantal kilometers opnieuw moet "servicen" (i.e. schoonmaken, grease rond sleeve en carbonpasta rond de klem, sommigen doen daar nog eens electrical tape bij, etc.). Hele boeltje moet je om de 500-1000 km opnieuw doen, of zelfs vaker indien je in natte omstandigheden hebt gereden.

Had gebeld naar Campe ook om te vragen wat hun blik is op het probleem anno augustus 2022, en daar zeiden ze "ja meneer, je hebt altijd mensen die tijd teveel hebben en filmpjes maken over zo'n problemen en online zetten he". Lijkt me op zich geen antwoord dat je geeft als er een goede oplossing is voor het "probleem", maar eerder een onderliggende frustratie over slecht design waarbij zij zelf ook met de problemen / servicing opgescheept zitten.

Ik wil de fiets zó graag "willen" ondertussen, maar het hart zegt ja en de ratio zegt nee. Ik weet nu ook al dat ik het soort persoon ben dat bij elke rit ga zitten speuren naar de minste kraak, en wachten tot het gebeurt, dus dan is het wellicht al helemaal geen goed idee meer.

Hoe is jouw ervaring inmiddels? Of ervaring van anderen?
Helaas is het kraken weer na een paar ritten terug gekomen. Heb toen een dun stukje tape geprobeerd om de zadelpen op de plaats waar de rand van de sleeve zit. Sinds dien is het weg. Toch jammer dat een stukje tape de oplossing moet zijn.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 16 aug 2022 10:39

Hier ook, op mijn Aeroad CF SLX 8, ook stukje tape geplaatst om de zadelpen, nu GEEN gekraak enz meer. Voorheen nog met het speciale vet geprobeerd (mini tube die erbij zat) en dat hielp max 200km. Nu al meer dan 500km stilte !!
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 aug 2022 10:58

Benieuwd hoe ze dit bij de nieuwe Ultimate gaan doen.
Less is bore

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 17 aug 2022 09:29

daniel1975 schreef: 16 aug 2022 10:58 Benieuwd hoe ze dit bij de nieuwe Ultimate gaan doen.
Rolletje TESA isolatie tape meeleveren natuurlijk
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Plaats reactie