Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 jun 2012 15:59

Lijkt me wel, ze zijn de grootste van NL op Oakley gebied. Maar je kunt altijd even bellen.

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 30 jun 2012 01:03

Ik ben voor de Flak Jacket XLJ in volledig zwart gegaan. Low profile frame en zit bovendien erg fijn.
Incl tax heb ik 160 dollar moeten aftikken.

Trouwens, wat is zo'n Jawbone verschrikkelijk lelijk zeg. Is dat niet het populairste model?

RSmolders23
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2011 12:02

RSmolders23 02 jul 2012 20:36

3 weken geleden ook maar weer eens een nieuwe oakley gekocht. Na 2 casual brillen nu eindelijk ook een sportbril.
Het is de Radar path matte White(witte earsocks) geworden die standaard geleverd wordt met jade iridium lens. Maar dankzij de service van Jan brinkmans optiek in nederweert. De winkel achter webshop zonnebrillenshop.nl deze lens in kunnen ruilen tegen een Ice iridium lens. Foto's volgen

robzie
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 okt 2005 22:04

robzie 03 jul 2012 18:48

Een "gebruikte" Radar Custom gekocht op dit forum.
Wat heet gebruikt, dat ding is 99,9999999% nieuw, 1 klein krasje in het glas mag beslist geen naam hebben.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door robzie op 25 aug 2012 14:32, 3 keer totaal gewijzigd.

Limburger
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2011 23:43

Limburger 03 jul 2012 23:35

2 vraagjes
Went de bleke tint van het frame aan de onderzijde?
Is er nog een aanrader qua lenssamenstelling die een leuke toevoeging kan zijn?[/quote]

Wat bedoel je met 'bleke tint aan de onderzijde' ?

Qua lenzen in een Livestrong heb je imo niet veel keuze, daar je met het zwarte en het gele zit in het frame.

In een wit frame past echter alles[/quote]

Bleke tint: De gele Jaws aan de onderzijde, maar ze wennen stilletjes aan.

Neen, qua lens is er inderdaad geen keuze. Maar ik zou een lenstype tussen deze 2 in. Daarom dat ik vroeg naar suggesties die een mooie aanvulling zouden kunnen betekenen...

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 09 jul 2012 11:36

Ik zie dat er mensen zijn die reeds losse Jaws gekocht hebben via het net. Iemand een betrouwbaar adres, waar je eventueel jaws en bolts kan kopen t.b.v. een jawbone?

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 10 jul 2012 17:30

Ik had voor mijzelf het doel gesteld om mijn HBO propedeuse in 1 jaar zonder herkansingen te halen. Als dat lukte zou ik mijzelf de eerste Oakley cadeau doen. En dat is gelukt!

Deze week ga ik bij Dave van Dam in Stolwijk mijn Custom Rader bestellen. En hij gaat er zeer waarschijnlijk zo uitzien:
Frame: Polished White
Icons: Team White
Earsocks: White

Ik twijfel alleen nog tussen de lenzen. Standaard black iridium kan natuurlijk altijd, maar er zijn ook nog: Fire Iridium, Gold Iridium en Positive Red Iridium. Een van die 3 laatste lenzen valt natuurlijk lekker op, en past ook wel bij mijn clubkleding.
Uiteraard ga ik ook in de winkel nog even in het echt kijken, maar hebben de ervaringsdeskundigen misschien alvast een mening? Sowieso over wat in het echt het mooiste eruit komt, maar misschien zijn er ook verschillen qua zicht? Wat werkt het beste?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 jul 2012 19:24

Van het rijtje dat je noemt vind ik Gold Iridium het fijnst kijken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jul 2012 19:41

havana schreef:
sportbrillenshop.nl.
Daar ook al e.e.a. besteld. Altijd erg snel geholpen en spullen verzonden.

Gefeli met de aankoop natuurlijk ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 10 jul 2012 19:50

evrieselaar schreef:maar er zijn ook nog: Fire Iridium, Gold Iridium en Positive Red Iridium. Een van die 3 laatste lenzen valt natuurlijk lekker op, en past ook wel bij mijn clubkleding.
Gold iri valt helemaal niet op. Wel een erg fijne lens IMHO.

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 10 jul 2012 21:18

litespeed schreef:
evrieselaar schreef:maar er zijn ook nog: Fire Iridium, Gold Iridium en Positive Red Iridium. Een van die 3 laatste lenzen valt natuurlijk lekker op, en past ook wel bij mijn clubkleding.
Gold iri valt helemaal niet op. Wel een erg fijne lens IMHO.
Super lens! Geeft prachtig contrast, eigenlijk de enige reden dat ik hem gekocht heb, nodig had ik hem niet :mrgreen: .En haalt kleuren erg mooi op. Kan vanaf flauw zonnetje tot redelijk zonnig, bij echt felle zon (daarvoor moet je alleen wel op vakantie ;) ) verduistert ie niet goed genoeg, daarvoor heb ik mijn Ice iridium.

Fire iridium vind ik er niet zo mooi uitzien en de verkleuring als je erdoorheen kijkt vind ik ook niet fijn (beetje bruinig).
~live fast, die young ~

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 12 jul 2012 21:30

Bedankt voor de tips! Ik laat weten wat het geworden is zodra ik hem heb, uiteraard met foto's!

Plaats reactie