Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 08 okt 2018 09:24

G30 is een fijne allround lens. Geen idee of die er voor de EV is. De Prizm Low light is ook top voor bewolkte dagen, echter niet als t half bewolkt is.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 okt 2018 09:48

ncornelisse schreef: 01 aug 2018 11:55 Ik vind de Tintart lenzen niet prettig. De diepte is niet goed met deze lenzen. Het lijkt of ik heel hoog op de fiets zit. Ook schitteren zwarte opjecten zoals putdeksels.
Het eerste merk ik niet.

Dat laatste heb ik alleen met de polirized lenzen, die zijn ook redelijk donker moet je van houden.

De originele prizm road en trail lenzen zijn echt wel heel fijn. Als er echt een fel scherp zonnetje staat vind ik de road nogsteeds te licht.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 08 okt 2018 16:51

fietsvriend schreef: 07 okt 2018 14:49 Ik zoek lichtere glazen voor mijn Radar EV, bedoeld voor bewolkte dagen. Heb nu de road prizm. Kan online alleen maar trail prizm vinden. Maar die zijn me nog te donker. Eigenlijk wil ik iets lichters hebben (maar niet clear). De persimmon of G30. Bestaat dat niet voor de Radar EV? Of kom je dan uit bij de photochromic? Die zijn erg duur, vind ik. Heeft iemand daar ervaring mee? Met die meekleurende lenzen?
Voor bewolkte dagen is de Trail echt top, deze geeft veel meer licht en kleur aan de omgeving. Als ik er een tijdje niet mee gereden heb valt het me altijd weer op hoe mooi de kleuren van alle bloemen, bomen etc zijn. Het is alsof de wereld door een roze bril bekijkt.
Ik heb ook een photochromic bijgekocht om te mtb'n, ik mtb vooral in de lente/zomer en als je dan in volle zon komt is de trail niet echt de ideale lens. Als het bwolkt is met kans op zon zal ik ook met de photochromic vertrekken, als de zon uitkomt krijg je met de trail nogal een gelig beeld.

Wil je een lens enkel en alleen voor bewolkte dagen dan zou ik voor de trail gaan, de photochromic kan je logischerwijs bij wat meer omstandigheden gebruiken.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 08 okt 2018 17:05

Twijfel tussen die twee, Trail en photocromic. Al lees ik hier en daar online dat de photocromic bij volle zon te licht blijft. Ik twijfel even verder, bedankt voor de info!
Michiel

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 08 okt 2018 17:26

Trail Prizm zijn inderdaad top, ik vind ze zelfs 's avonds, als de schemering invalt, beter scoren dan de photochromic. Laagstaande zon is het enige waar hij minder scoort, maar ja, hoe lang heb je deze in je snufferd voordat je weer afdraait of voordat de zon achter de bomen verdwijnt...

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 03 jan 2019 09:53

Na jaren Radar wil ik eigenlijk wel weer eens iets anders. Ik overweeg zelfs het Jawbreaker monster. Lenskeuze blijft altijd een ding, ik ben altijd erg tevreden geweest met mijn Gold Iridium in de Radar: Erg fijn contrast en maakt de wereld toch een stukje mooier!

Wat zijn momenteel gangbare verkoopkanalen waar moderne Oakleys nog een beetje betaalbaar en echt zijn?

Desperation
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 mei 2016 10:10

Desperation 22 mar 2019 08:26

Straks (of dit weekend) toch eens gaan kijken voor een nieuwe zonnebril, ter vervanging van mijn BBB.
Ik dacht aan de Radar, alleen is dan ook weer de vraag: welke kleur van lenzen.

Ik ben voornamelijk een "goed weer" rijder, 't is te zeggen, ik ga voornamelijk op zondag gaan rijden wanneer het "droog" is. Binnen 2 weken starten hier weer de georganiseerde fietstochten in de buurt (corsa campagnolo) en dan rij ik uiteraard wel als het regent of slecht weer is. Door verscheidene reviews dacht ik direct aan de Prizm road, maar ik vroeg me af of je dan niet nood hebt aan een 2e paar lenzen en zoja dewelke?

Zo zou ik bijvoorbeeld eventueel rekening kunnen houden met de kleur van het frame. Stel dat de fietsenwinkel bijvoorbeeld die prizm road enkel met fluogele frame heeft (die ik niet wil), en ik zie bijvoorbeeld een andere kleur van frame, met pakweg blauwe/groene/gele lens (ken die benamingen niet) koop ik desnoods die met die prizm road lens apart erbij... Ook moet ik in de winkel kijken of ik voor een gewone radar ga, of zo'n xsmal model...

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 22 mar 2019 09:11

Prizm road is inderdaad echt wel een fijne lens. Alleen bij bewolkt weer wel n beetje donker. Voor supergrijze dagen vind ik de prizm low light ook mooi.

rocksoff
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jun 2018 21:59

rocksoff 24 mar 2019 11:30

Na een hele tijd gefietst te hebben met mijn gewone zonnebril op sterkte, afgelopen week een Oakley Flak 2.0 gekocht met black iridium glazen op stertke. Bevalt heel goed.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 23 mei 2019 21:25

The correct number of Oakley's to own is m+`1 :geek:

Vorige week eindelijk eens een casual O gekocht (Trillbe X) en deze week (lucky me, lucky me :mrgreen: ) een rode Pro M-Frame gescoord op MP! De earsocks waren totaal aan snot maar daar had ik nog een vers setje van liggen, Me very happy 8-)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 02 jun 2019 10:11

Vandaag bij Futurumshop (24 uur aanbieding) de OAKLEY RADAR EV PATH ZONNEBRIL GRIJS IRIDIUM PHOTOCROMIC LENS aan 140€ .

https://www.futurumshop.nl/oakley-radar ... -zonnebril

Is dit een goede / uitstekende deal of niet?

Niet zo eenvoudig om in het Oakley aanbod de bomen van het bos te scheiden, of om exact dezelfde bril online terug te vinden.

Alvast bedankt voor snelle feedback

Dirk

into
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jul 2015 14:33

into 02 jun 2019 10:33

@Dirk super bril! Prijs is niet bijzonder goedkoop geloof ik. Volgens mij is die standaard bij Mantel 150,-.

Plaats reactie