Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

vinylly32
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 18 aug 2011 13:04

vinylly32 29 apr 2013 14:57

Ook ik ben opzoek naar een fietsbril op sterkte, heb nu de Adidas met voorzetbril (frame achter het glas). Ik heb alleen het probleem dat mijn neusbotje best hoog zit en dus veel brillen veels te hoog komen te zitten. Ik kijk er bij sommige zelfs onderdoor en het ziet er ook niet uit. Heeft iemand ervaring met Oakley brillen waarvan het neusstukje "diep" zit en dus beter aansluit?

bjorn1979
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 mei 2011 19:57

bjorn1979 01 mei 2013 23:39

Ik heb het zelfde probleem. Momenteel heb ik de Flak Jacket en Split Jacket nu op proef thuis liggen.
Beide brillen zitten net iets te hoog naar mijn zin. Komt nog eens bij dat ze allebei scheef staan doordat ik een oor hoger heb zitten. Bij mijn Adidas kan ik de neusstukjes verstellen evenals de pootjes. Dat is bij de Oakleys niet mogelijk. Er worden extra neusstukjes bij geleverd maar die zijn dikker dus maken het alleen smaller.

Weet iemand of je de Oakleys kunt verbuigen dmv warmte ofzo? Met transitions ziet het er niet uit als je bril scheef staat ;-)

Ik heb wel gemerkt dat de Flak Jacket toch wat prettiger is doordat je geen rand aan de onder- en zijkant hebt waar je tegenaan kijkt. Maar de Split Jacket vind ik mooier. De keuze wordt er niet makkelijk op...

vinylly32
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 18 aug 2011 13:04

vinylly32 02 mei 2013 07:20

Ik lees aandachtig mee! :-D

AppleOil
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 apr 2013 22:33

AppleOil 02 mei 2013 08:40

bjorn1979 schreef:Ik heb het zelfde probleem. Momenteel heb ik de Flak Jacket en Split Jacket nu op proef thuis liggen.
Beide brillen zitten net iets te hoog naar mijn zin. Komt nog eens bij dat ze allebei scheef staan doordat ik een oor hoger heb zitten. Bij mijn Adidas kan ik de neusstukjes verstellen evenals de pootjes. Dat is bij de Oakleys niet mogelijk. Er worden extra neusstukjes bij geleverd maar die zijn dikker dus maken het alleen smaller.

Weet iemand of je de Oakleys kunt verbuigen dmv warmte ofzo? Met transitions ziet het er niet uit als je bril scheef staat ;-)
Je kan toch 1 pootje van de Oakley niet op je oor laten rusten.De meeste sportmodellen van Oakley hoeven niet op je oor te rusten om goed te zitten, kan ook daar boven, klemt voldoende. Denk niet dat je ze kan verbuigen door ze heet te maken.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 mei 2013 08:46

Sterker die brillen rusten nooit op je oor, zeker niet als je een helm op hebt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bjorn1979
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 mei 2011 19:57

bjorn1979 02 mei 2013 11:14

Dat is een aanname :D

Mijn hoofd is behoorlijk smal en die pootjes liggen gewoon op mijn oor hoor. Je ziet ook dat de bril scheef op mijn hooft staat. Mijn linker wenkbrauw komt een klein stukje boven de bril uit en rechts niet.

Bij mijn normale bril heb ik de pootjes licht gebogen en die bril ligt ook scheef op tafel.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 02 mei 2013 18:40

Ik overweeg een Oakley XL aan te schaffen voor het fietsen. Kan iemand mij adviseren of ik meer baat heb bij een Photochromic of gepolarizeerde lens? Ik heb verder geen oogafwijking oid. Heb er zelf al flink wat op zitten googlen maar kom er niet echt uit.
Overigens dacht ik dat een Iridium lens sowieso de eigenschap heeft mee te kleuren, maar blijkbaar kan alleen photochromic dit?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 02 mei 2013 18:52

Stoffa schreef:Ik overweeg een Oakley XL aan te schaffen voor het fietsen. Kan iemand mij adviseren of ik meer baat heb bij een Photochromic of gepolarizeerde lens? Ik heb verder geen oogafwijking oid. Heb er zelf al flink wat op zitten googlen maar kom er niet echt uit.
Overigens dacht ik dat een Iridium lens sowieso de eigenschap heeft mee te kleuren, maar blijkbaar kan alleen photochromic dit?
Ik heb beide, bij ėėn bril heb je het meest aan photochromic, die kun jij onder alle weersomstandigheden dragen en je merkt aan het zicht niet of je een bril op hebt.
Polarized is in de felle zon fijner en neemt dan bepaalde reflecties op het water of nat wegdek weg.
Maar zodra de weersomstandigheden wisselen valt dat voordeel helemaal weg.
Afbeelding

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 02 mei 2013 18:59

Gepolariseerde glazen zijn in staat reflecterend licht te filteren. Of je dat prettig vindt is geheel aan jou. Simpelste voorbeeld is dat de schittering van de zon op het water, reflectie, wordt verminderd door het filteren.

Welke lens je zou "moeten" kopen is heel erg afhankelijk waar je je bril gaat gebruiken.
Al eerder gepost: http://www.theinternetopticians.co.uk/i ... ass_lenses" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier zou je je antwoord moeten kunnen vinden.
Ikzelf gebruik drie verschillende lenzen:
Black iridium vented als het heel zonnig is en op hoogte
OO red polarized als standaard glas
Clear voor slechte weersomstandigheden

Misschien heb je wat aan deze info
Allard

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 02 mei 2013 19:08

De grap is dus dat ericpeters aangeeft dat je bij 1 bril het best voor een photochromic kan gaan, en dat beren040 aangeeft een OO red polarized als standaard te gebruiken. Lastig.

Ik heb inmiddels flink wat in dit topic gelezen, en het valt me op dat er in de pitch//path discussie veelal voor de path wordt gekozen. Wat is jullie mening over de recent uitgebrachte Radarlock XL?

Edit: beren dank voor de link. Jammer dat daar de OO Red Polarized weer niet tussen lijkt te staan...
Momenteel heb ik deze bril op het oog:
http://www.theinternetopticians.co.uk/o ... -7398.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zal inderdaad mn enige bril zijn waar ik mee rij. Ook is het van belang dat hij bij mij fietskleuren past (rood/wit/zwart). Beren heb jij toevallig foto's van jou Oakley met OO red polarized lens?

AppleOil
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 apr 2013 22:33

AppleOil 02 mei 2013 21:17

Stoffa schreef:De grap is dus dat ericpeters aangeeft dat je bij 1 bril het best voor een photochromic kan gaan, en dat beren040 aangeeft een OO red polarized als standaard te gebruiken. Lastig.

Ik heb inmiddels flink wat in dit topic gelezen, en het valt me op dat er in de pitch//path discussie veelal voor de path wordt gekozen. Wat is jullie mening over de recent uitgebrachte Radarlock XL?

Edit: beren dank voor de link. Jammer dat daar de OO Red Polarized weer niet tussen lijkt te staan...
Momenteel heb ik deze bril op het oog:
http://www.theinternetopticians.co.uk/o ... -7398.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zal inderdaad mn enige bril zijn waar ik mee rij. Ook is het van belang dat hij bij mij fietskleuren past (rood/wit/zwart). Beren heb jij toevallig foto's van jou Oakley met OO red polarized lens?
Een OO red Iridium lens laat 18% licht door. Als je die als enige gebruikt is alles om je heen erg donker als de zon er niet is. Ik zou dan voor bewolking een persimmons lens ofzo erbij kopen. Of 1 photochromatic dus.

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 02 mei 2013 21:41

Ik heb ook maar één bril, een jawbone mattblack....
Maar heb één set extra lensen gekocht bij de twee soorten lensen die er standaard bij zaten, nml de black iridium

Dit zijn de oo red:


View 8 Items OO Polarised Red Iridium Lens 18% 2 Enhanced Contrast Contrast OO Polarised features a unique filter that balances light waves to provide rich, vibrant color and enhanced visual contrast. Helping you judge depth and distance better while letting you see all the fine detail.

Ze staan gewoon in de lijst die je krijgt als je de link opent
Allard

Plaats reactie