Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 13 feb 2023 16:13

Heb ook even geinformeerd bij andere partijen,

''Het is mogelijk om een vizier met glazen op sterkte te bestellen voor jouw Jawbreaker;

Originele Oakley glazen met vizier (alleen enkelvoudig, zonder leesdeel)
Grijze tint:
Grijze tint gepolariseerd:
Helder Extra gehard:
En evt. black/gepolariseerd

SpecialSpex Custom glazen met vizier:
Helder
Tint (Grijs of Bruin): (optioneel met spiegelcoating )
Gepolariseerd Grijs
Meekleurend Grijs:
Eventueel is multifocaal (met leesdeel) ook mogelijk.''

Meekleurend is wel enorm interessant voor een jawbreaker op sterkte, 1 bril to rule them all... Geen orginele glazen helaas maar wel een hele goede optie. Anders zou ik grijze nemen met 17% doorlaatbaarheid. Denk dat dat overal wel prima is. Iemand ervaring met SpecialSpex glazen?

robzie
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 okt 2005 22:04

robzie 18 nov 2023 12:45

Hier is al een hele tijd niets meer gepost, maar weet iemand welke Oakley PatLef hier draagt?
Afbeelding

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 18 nov 2023 12:52

Leffingwell?

robzie
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 okt 2005 22:04

robzie 18 nov 2023 12:57

1094 schreef: 18 nov 2023 12:52Leffingwell?
Dacht ik ook eerst aan, maar volgens mij zijn de poten/zijkanten anders.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 18 nov 2023 14:25

robzie schreef: 18 nov 2023 12:45 Hier is al een hele tijd niets meer gepost, maar weet iemand welke Oakley PatLef hier draagt?
Afbeelding
Dacht n fractie van n seconde dat je bedoelde welke ‘oakley patlev’. Maar dat zou teveel eer zijn voor deze gangster… ;-)

xenius
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 mei 2019 10:43

xenius 20 nov 2023 18:49

Hoi!
Op de moment heb ik een Sutro S met de prizm road lens, ik had mijn ogen eigenlijk laten vallen op de Sutro lite, maar die komt blijkbaar niet in S versie?
126mm (Sutro S) vs 132mm (Sutro Lite) - dit zijn de framesizes. die gaat wat groot zijn voor mij peis ik. Ik zou graag eentje hebben voor low light. Als ik dan naar replacement lenzen kijk voor mijn sutro dan is er geen voor low light?

Vanos
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 mei 2019 18:51

Vanos 20 nov 2023 21:22

robzie schreef: 18 nov 2023 12:45 Hier is al een hele tijd niets meer gepost, maar weet iemand welke Oakley PatLef hier draagt?
Afbeelding
Oakley Garage rock

Geminiry
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2023 10:07

Geminiry 21 nov 2023 10:11

xenius schreef: 20 nov 2023 18:49 Hoi!
Op de moment heb ik een Sutro S met de prizm road lens, ik had mijn ogen eigenlijk laten vallen op de Sutro lite, maar die komt blijkbaar niet in S versie?
126mm (Sutro S) vs 132mm (Sutro Lite) - dit zijn de framesizes. die gaat wat groot zijn voor mij peis ik. Ik zou graag eentje hebben voor low light. Als ik dan naar replacement lenzen kijk voor mijn sutro dan is er geen voor low light?
De juiste lenzen vinden voor de Sutro S kan lastig zijn, vooral bij weinig licht. Oakley heeft een aantal Prizm Low Light lenzen die misschien geschikt zijn, hoewel ze niet specifiek voor de Sutro S gemaakt zijn. Misschien bestaat er een compatibele versie?

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 21 nov 2023 10:45

Ik kaap dit draadje even voor een wellicht iets off topic onderwerp. Ik zoek een skibril en omdat ik echt een fan ben van de Oakley fietsbrillen, is er iemand die ervaring heeft met een Oakley skibril?

Ben vorig jaar voor het eerst gaan skieen, heb toen gewoon een normale bril gedragen wat minder optimaal was. Heb bij de Decathlon wat brillen gepast, maar dat viel tegen. Zowel qua lens, maar ook wel een beetje qua gezichtsveld.

Alle tips zijn welkom.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 21 nov 2023 11:19

Altijd passen samen met de helm die je gebruikt.
Niet zijken maar reiden !

hond
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 05 jun 2006 12:20

hond 27 dec 2023 15:09

Ik heb een Radarlock met Prizm Trail lens die me goed bevalt, zowel op de mtb als op de weg heel het jaar gedragen. Het enige wat me absoluut niet bevalt is met laagstaande zon fietsen, ik word dan verblind door die lens waardoor ik de bril zelfs af moet zetten voor beter zicht. Gisteren ook weer in het bos op de mtb gemerkt (toen er eindelijk weer wat zon scheen) dat ik meteen verblind werd zodra ik tegen het zonlicht in reed, waardoor ik hem dus weer af heb gezet omdat ik de singletracks nog maar amper zag. Daarom ben ik nu op zoek naar een geschiktere lens daarvoor, is de Trail Torch hier een grote verbetering in? Of is het verschil minimaal. Wordt dan ook een nieuwe Oakley want de Torch bestaat niet voor een Radarlock zo te zien. En de Prizm Road is waarschijnlijk weer te donker voor in het bos?

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 27 dec 2023 18:29

Ik heb beide lenzen (in een radar EV). In tegenstelling tot wat je van de naam verwacht is de Trail een contrastrijkere lens dan de Trail Torch. De Trail geeft een warmere gloed, meer rood en paars weer (en gele en paarse bloempjes op een Alpenberg lichten uitzonderlijk vrolijk op;). Ik vond het een beetje overkill en rijd dus eigenlijk altijd met de Trail Torch, zowel op de weg als in het bos. Maar voor heel zonnige dagen op de weg is die wel wat aan de (te) lichtdoorlatende kant. Een Prizm Road zou ik niet in het bos gebruiken. Maar goed, ieders perceptie/ervaring is weer anders, dus het beste is even zelf proberen te testen. Ter info; zelf kan ik niet zo goed tegen fel licht. En met laagstaande zon dan werkt bij mij geen enkele lens, zelfs de Black Iridium niet.

Zie ook:
https://www.sportrx.com/blog/oakley-pri ... ail-torch/
https://www.oakleyforum.com/guides/oakl ... rail_Torch

Plaats reactie