Jan Janssen

Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
mhr-zip
Forum-lid

Gebruikersavatar mhr-zip 20 aug 2018 16:23

feskens schreef:
20 aug 2018 14:12
Ik las hier dat JJ een beetje achterblijft met de DISC's, maar de fietsen die daar stonden waren er allen van voorzien. Tevens vond ik de SONIC er weer/nog steeds superstrak uit zien. Kleurstijlen zijn een kwestie van "smaak", maar wat de heren bij zich hadden was ZEKER mijn smaak!

Kortom, ook deze ervaring met het merk Jan Janssen is voor mij weer zeer positief.
Op de stand is nog niet bij mij in de schuur.

Maar de naam Jan Jansen is anno 2018 niet zoveel zeggend meer. Toen hij in 1968 won, was mijn moeder 7. En ik zelf schuur nu al tegen mijn mid-life crisis aan. Dus wat betekend het voor mensen tussen de 20 en 30?

Dus moet je het hebben van goede fietsen en goede marketing die aansluit bij nieuwe doelgroepen.

Die 1968 fiets is leuk voor een paar oude diehards. Maar generaties die jonger zijn dan mij, halen hun info van internet/instagram. Nu zijn ze totaal niet op sociale media vertegenwoordigd. En op die website is het mij niet duidelijk of ik DI2 kan krijgen op een Sonic. In 2018 is Disc, aero en DI2 wat gebruikelijk is om te kunnen concurreren. Het is niet verplicht om dit te hebben. Maar mensen die het zoeken, gaan ergens anders kijken.

Harry Jacques
Forum-lid

Gebruikersavatar Harry Jacques 20 aug 2018 16:46

Mooi te lezen! ben benieuwd naar de nieuwe collectie 2019.....

carel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar carel 20 aug 2018 22:00

Ik heb je niet gezien Frank, zou leuk geweest zijn. Bij het halen van een paar drankjes heb ik even snel gekeken bij de JJ fietsen met de bedoeling na afloop even beter rond te kijken. Mislukt, aan het eind van koers waren de broers J & P J. verdwenen. De jubileumfiets zag er mooi uit maar kost ook een paar duiten.

Mijn Eclypse is nu 10 jaar oud en voldoet nog steeds, weliswaar met Fulcrum R3 wielen sinds de Mavic Aksium's versleten waren. Of de volgende fiets een JJ wordt betwijfel ik. Ik vind het assortiment niet aansprekend.

senior
Forum-lid

Gebruikersavatar senior 20 aug 2018 22:59

feskens schreef:
20 aug 2018 14:12
All,
...Ik knipper met mijn ogen en zie een hele stent Jan Janssen met daarin de gebroeders Janssen. ...
Ik ben voorzien van een aantal stents en ik kan je verzekeren dat dat toch heel andere dingen zijn dan stands bij een wielerwedstrijd :?

pvg61
Forum-lid

pvg61 26 aug 2018 14:19

Beste Feskens,

Helaas is uw engels ook niet meer 'up to date', want volgens mij is het geen 'stents' maar 'stands'. Een kniesoor, ik dus, die daar op let, want je spreekt het wel hetzelfde uit.
Ik heb vaak op het punt gestaan mijn mooie blauwe JJ Vitus 979 te verkopen. Volledig Campagnolo Super Record afgemonteerd en had ook mavic wielen met campagnolo naven, en het voorwiel had gesoldeerde spaakverbindingen voor meer stijfheid.gegaa
Altijd als ik er weer wat kilometers mee maak, nu minder dan vroeger, 25 jaar terug, verrast mij nog steeds het fietsplezier dat de fiets mij geeft.
Onlangs heb ik de wielenvervangen door Campagnolo Omega's. Ben daardoor wel van tubes op draadbanden over gegaan.
De cassette, voorheen 7 tandwielen, telt nu 8 tandwielen. Nieuwe ketting. Afstellen, en gaan.
Werkelijk weer een zonnetje om op te fietsen, zo strak, zo licht, maar wel vintage ...

Groet,
Paul

Afbeelding

Harry Jacques
Forum-lid

Gebruikersavatar Harry Jacques 26 aug 2018 22:01

Leuk dat je nieuw bent op dit forum en Leuk fietsie! En vooral mooi dat je hem nog gebruikt. Is dat op die vintagefiets nu een voorwiel met schijfrem die je niet gebruikt?
Veel plezier nog op die oude bak....👏👍😀. Mijn huidige JJ heb ik nu ongeveer 6 jaar. Mn oude voorganger is 22 jaar meegegaan...

senior
Forum-lid

Gebruikersavatar senior 26 aug 2018 23:14

Op dat voorwiel zit de sensor van een van de eerste fietscomputers van minstens 30 jaar oud. Lijkt inderdaad op een remschijf.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 23 jan 2019 11:13

Omdat ik toch een beetje spijt had van het verkopen van mijn vorige Super Prestige vanwege de aankoop en opbouw van de Tommasini ben ik blij dat ik een andere heb kunnen vinden in precies dezelfde maat in een mooier kleurenschema. Dit keer ook geen stickers maar alles gespoten! Deze gaat nooit meer weg:
Afbeelding

Nu nog wat spulletjes verzamelen om hem op te bouwen. in eerste instantie gaat het vooral low budget worden en komt hij op de indoor trainer te staan.
Campagnolo Ultra Dork

Harry Jacques
Forum-lid

Gebruikersavatar Harry Jacques 13 mei 2019 17:42

De tourtochtJan janssen classic wordt ook dit jaar weer gehouden, Zaterdag 22 juni. Zijn er forum deelnemers die op een JJ fiets fietsen die evt samen deze tocht willen rijden? Ik wil een keuze maken tussen de 110 en 125 km variant.
En wat jammer dat dit enkele jaren zo levendige onderdeel van het forum, nu zo stil is...zal er wel mee te maken hebben dat het merk zelf ook helemaal niet aan de weg timmert (ik lees er, na de intro van de jubileumeditiefiets, helemaal niets over in de bladen en media) en niet zo 'hip' is als vele nieuwere merken. Ook ik die er al zo lang naar grote tevredenheid op rijd, kijk voor een nieuwe fiets eerder naar andere merken.

Stornie
Forum-lid

Stornie 13 mei 2019 18:30

Ik heb deze toertocht ook zien staan op de kalender en had graag meegereden met mijn Jan Janssen, maar de dag erna heb ik een MTB marathon in Montferland, Anders was ik bij goed weer zeker gegaan!

Jammer inderdaad dat dit onderwerp zo rustig is, want elke keer als ik een Jan Janssen zie, is het weer speciaal. Het lijkt wel steeds specialer te worden. Ik rijd zelf overigens nog zeer regelmatig op mijn Paris-Nice van inmiddels alweer zo'n 16 jaar oud (wel enkele onderdelen vervangen).

Harry Jacques
Forum-lid

Gebruikersavatar Harry Jacques 13 mei 2019 20:28

Vandaag ff zo n 60 km gefietst op mn JJ tour de France....5 andere racers tegengekomen, waarvan tot mn verbazing ook een andere JJ. Ik let er al fietsend toch vaak ff op.
@ stornie. Jammer dat je niet kunt, maar zo n mtb marathon is ook kicken...heb jij een paar jaar geleden ook meegedaan met de Jan Janssen forumrit (toen met veel fietserds die hier actief waren), waar we vertrokken vanuit hun 'fabriek' en daar ook een rondleiding hebben gehad? Als er voldoende animo is, zouden we het wel aan Jan Janssen kunnen voorleggen of ze weer aan een nieuw te organiseren forumrit mee willen werken.

Stornie
Forum-lid

Stornie 16 mei 2019 22:36

Grappig dat je het zegt, want als ik een Jan Janssen zie fietsen, valt me dat echt gelijk op. Je let er echt op inderdaad en je komt er steeds minder tegen.
Maar nee, ik heb eerlijk gezegd (helaas) nog nooit meegedaan met een Jan Janssen forumrit. Ik zit nog niet zo heel lang hier op het forum. Maar ik zou zeker wel een keer willen meedoen als daarvoor genoeg animo is!

Plaats reactie