Pagina 78 van 672

Geplaatst: 14 apr 2011 00:06
door jsparie
Yoda schreef:Ik heb m'n FM028 frames (maat 52 en 60) in mat 3k carbon binnen en ga de komende tijd de boel opbouwen.


He ben even benieuwd naar de 60 cm. Heb je daar wellicht nu al een foto van? Op internet vind je alleen foto's van de de kleinere maten en ben even benieuwd naar de verhoudingen er in werkelijkheid (nou ja op de foto dan) uit zien.

Geplaatst: 14 apr 2011 00:21
door yoda
@ Jaapieo Ok ga ik dat doen. Morgen ff een goed ijzerzaagje kopen. Met afbramen bedoel je de haakjes en uitstekende deeltjes een beetje schuren met een schuurpapiertje?

@jsparie Ik maak binnenkort wel even een foto, maar hier kwam ik em ook al tegen. Volgens mij is dat maat 60 (zie link)
http://theamazing39stonecyclist.files.w ... -low-2.jpg

Geplaatst: 14 apr 2011 00:26
door jaapieo
Ja, met afbramen bedoel ik het weer glad maken, met een klein vijltje of schuurpapier inderdaad

Geplaatst: 14 apr 2011 00:32
door yoda
okidoki! Komt weer een vraag naar boven. Ontstaat er dan geen ruimte waar je hebt gezaagd?

Zo ja dat kan dus ook geen kwaad?

Geplaatst: 14 apr 2011 10:57
door mikesbike
dafke schreef:
rbr schreef:
Amclassic-fan schreef:Ik reageer helemaal niet op jouw, ik reageer op de kortzichtige reactie van dafke.


Ik ook niet op jou....


Ik reageerde niet op jou, maar op de mensen die over de spacertoren klagen of zeggen dat de fiets niet in balans is.


Beste Dafke,

geen idee waarom je vindt dat ik klaag, zeur of de fiets afkeur en wat nog meer.
Ik stel een vraag aan de poster over de afstelling van de fiets, zoals getoond in de foto. Hij geeft vervolgens aan dat de afstelling nog niet definitief is. Prima, daar was mijn vraag mee beantwoord. Iedereen weer blij

Inderdaad ben ik van mening dat de verhouding niet is zoals deze zou kunnen zijn.
Volgens mij zou de fiets beter smoelen wanneer de balhoofdbuis langer zou zijn.
Je koopt een racefiets toch zeker ook een beetje om de looks
(waarom anders een neppinarello uit china laten komen?)

Om het verhaal weer on-topic te krijgen:

Er staan pagina's vol geschreven over de verschillend gebruikte geometrie van de diverse Chineze aanbieders. De een vindt dat erg belangrijk en de andere zeelieden staan stevig aan het stuur of op de wal.
Je ziet dat nu ook terug in de vraag naar Cervelo's uit China.
De enige reden dat je een "nepperd" uit China wil laten komen is de prijs die je wil betalen om toch een fiets te hebben die er duurder uitziet dan die in werkelijkheid is. Dan zul je dus concessies moeten doen, op het gebied van service, garantie, kwaliteit, geometrie, gewicht etc etc.

Geplaatst: 14 apr 2011 11:39
door ghyselinckr
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en heb nog nooit met een carbon fiets gereden. Zou ik
het verschil (goed) merken tussen een chinees carbon frame of pakweg een cube carbon frame? Dit omdat ze natuurlijk veel beter zijn qua prijs en aangezien ik toch gewoon ben om op mij aluminium fiets te rijden zal het toch een stap vooruit zijn, of ben ik nu helemaal verkeerd?

Geplaatst: 14 apr 2011 11:49
door rbr
MikesBike schreef:Inderdaad ben ik van mening dat de verhouding niet is zoals deze zou kunnen zijn.
Volgens mij zou de fiets beter smoelen wanneer de balhoofdbuis langer zou zijn.
Je koopt een racefiets toch zeker ook een beetje om de looks
(waarom anders een neppinarello uit china laten komen?)
...........................
De enige reden dat je een "nepperd" uit China wil laten komen is de prijs die je wil betalen om toch een fiets te hebben die er duurder uitziet dan die in werkelijkheid is. Dan zul je dus concessies moeten doen, op het gebied van service, garantie, kwaliteit, geometrie, gewicht etc etc.


Zonder een situatie te kennen geef je een mening. Ik zal de achtergrond geven van het project

Er was maar 1 reden waarom ik een frame uit China heb laten komen vorig jaar en dat is nieuwsgierigheid. Dit frame is voor mij dusdanig goed bevallen dat het naar meer smaakte.

We hebben 4 dezelfde frames laten komen (twee maatvoeringen) die opgebouwd worden voor verschillende mensen. Reden voor mij om dit frame te nemen zijn inderdaad de vormen die ik altijd al bijzonder mooi heb gevonden.

De getoonde fiets is voor iemand die vanaf een MTB op een racefiets stapt om eens te proberen. Hij zal dus nog moeten zoeken naar zijn optimale zit. Zoals eerder vermeld zal een rechtere zit voor hem beter zijn aangezien hij (zoals overigens ook ik) gevoelig is voor klachten in de onderrug.

Voor mij geld dus dat de hoogte van een spacertoren me geen hout interesseert zolang ik maar comfortabel mijn toerrondjes kan rijden. Ik zal nooit onderin de beugel hangen om de heilige gemiddeldes te rijden op de zondagochtend rondjes.

Overigens denk ik dat ik geen enkele concessie doe ik kwaliteit of service. De FM die de fietsen opbouwt heeft meer ervaring hierin dan velen van ons.

Alle andere zaken als garantie op frame, aansprakelijkheid etc maak ik me geen illusies waar het aangaat de Chinees of Europese aanbieders. Dat blijft een drama waarbij iedereen graag verkoopt maar vies is om zijn nek uit te steken als een frame scheurt. De topics hier wat betreft de grote namen staan vol met drama verhalen met 2.000+ frames.

Over intenties om op een duurder ogend frame te rijden zonder de prijs te willen betalen ga ik niet in discussie omdat die oeverloos is.

Geplaatst: 14 apr 2011 12:41
door japiecarbon
Arie de Graaf schreef:
japie carbon schreef:
Chelleke schreef:zijn er Cervelo S3 replica's te vinden? en waar?


Gelukkig niet!


Wel dus:

http://www.sunnysun.com.cn/english/prod ... 48&psid=73


Lijkt niet echt op een S3! Volgens mij een (slechte) namaak soloist.

Geplaatst: 14 apr 2011 13:30
door thestudent
Als je hem met lak erop ziet lijkt hij er eigenlijk best wel heel erg veel op. Moet je even bij branded frames kijken. Wel met de 2010 versie vergelijken.
nep
[img=http://www.sunnysun.com.cn/Uploadfile/p ... 253467.jpg]

echt
[img=http://www.thetristore.com/products/s22010frame.jpg]

Geplaatst: 14 apr 2011 13:34
door havana
Ben benieuwd wat dat ding kost.

Geplaatst: 14 apr 2011 13:46
door sensa
Ik heb ze er voor gemailt gisteren avond, nog geen reactie terug helaas

Geplaatst: 14 apr 2011 14:11
door ariedegraaf
rbr schreef:
MikesBike schreef:Inderdaad ben ik van mening dat de verhouding niet is zoals deze zou kunnen zijn.
Volgens mij zou de fiets beter smoelen wanneer de balhoofdbuis langer zou zijn.
Je koopt een racefiets toch zeker ook een beetje om de looks
(waarom anders een neppinarello uit china laten komen?)
...........................
De enige reden dat je een "nepperd" uit China wil laten komen is de prijs die je wil betalen om toch een fiets te hebben die er duurder uitziet dan die in werkelijkheid is. Dan zul je dus concessies moeten doen, op het gebied van service, garantie, kwaliteit, geometrie, gewicht etc etc.


Zonder een situatie te kennen geef je een mening. Ik zal de achtergrond geven van het project

Er was maar 1 reden waarom ik een frame uit China heb laten komen vorig jaar en dat is nieuwsgierigheid. Dit frame is voor mij dusdanig goed bevallen dat het naar meer smaakte.

We hebben 4 dezelfde frames laten komen (twee maatvoeringen) die opgebouwd worden voor verschillende mensen. Reden voor mij om dit frame te nemen zijn inderdaad de vormen die ik altijd al bijzonder mooi heb gevonden.

De getoonde fiets is voor iemand die vanaf een MTB op een racefiets stapt om eens te proberen. Hij zal dus nog moeten zoeken naar zijn optimale zit. Zoals eerder vermeld zal een rechtere zit voor hem beter zijn aangezien hij (zoals overigens ook ik) gevoelig is voor klachten in de onderrug.

Voor mij geld dus dat de hoogte van een spacertoren me geen hout interesseert zolang ik maar comfortabel mijn toerrondjes kan rijden. Ik zal nooit onderin de beugel hangen om de heilige gemiddeldes te rijden op de zondagochtend rondjes.

Overigens denk ik dat ik geen enkele concessie doe ik kwaliteit of service. De FM die de fietsen opbouwt heeft meer ervaring hierin dan velen van ons.

Alle andere zaken als garantie op frame, aansprakelijkheid etc maak ik me geen illusies waar het aangaat de Chinees of Europese aanbieders. Dat blijft een drama waarbij iedereen graag verkoopt maar vies is om zijn nek uit te steken als een frame scheurt. De topics hier wat betreft de grote namen staan vol met drama verhalen met 2.000+ frames.

Over intenties om op een duurder ogend frame te rijden zonder de prijs te willen betalen ga ik niet in discussie omdat die oeverloos is.


@rbr: laat ze maar kletsen. Jij hebt tenminste je frames in China durven bestellen om op te bouwen veel plezier er mee. De mensen die kritiek hebben zijn meestal degenen die dit zelf niet gedaan hebben en alleen maar toekijken en commentaar hebben, de zogenaamde 'beste stuurlui' inderdaad.
@japiecarbon: als je de foto's bekijkt: nee, lijken inderdaad in de verste verte niet op elkaar, totaal geen gelijkenis je ziet direkt dat het twee totaal andere vormen frames zijn, lijkt zelfs ook niet op een Soloist.
Heb je goed gezien.

Zelf heb ik ook een paar frames besteld maar ga ze hier niet posten.
Heb geen zin in commentaar van de betweters.