Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 09 feb 2015 07:56

Jaj ja theunise, koop je nep Pinarello maar gauw hoor en doe maar net of het een echte is 8-)
Weet je de goede maat al, wat je gevraagd hebt in het echte Pinarello topic? :lol:
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 09 feb 2015 07:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 09 feb 2015 07:56

Jaap Telder schreef:Ik zeg: Chinese no-name frames is niks mis mee, maar haal de rotte appels (nep Pina's Cervelos, Cannondales, Looks, Bianchis etc.eruit, zoals de bovenstaande witte Carpe Diem, een regelrechte kopie van Pinarello, gejat model en dan je eigen naam erop zetten, is net zo illegaal als met merknaam erop. (intellectueel eigendom van Pinarello).
En inderdaad, ook alle merktopframes komen uit China, maar die zijn legaal door het merk zélf daar geproduceerd, dat is het wezenlijke verschil.
+1 maar helaas kan je er weinig aan doen. De kans is er en mensen blijven het kopen. Uiteindelijk gaat het erom dat iedereen blij is met wat zij/hij heeft. En voor de duidelijkheid, ik ben er ook op tegen.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 09 feb 2015 08:05

Jaap Telder schreef:Ik zeg: Chinese no-name frames is niks mis mee, maar haal de rotte appels (nep Pina's Cervelos, Cannondales, Looks, Bianchis etc.eruit, zoals de bovenstaande witte Carpe Diem, een regelrechte kopie van Pinarello, gejat model en dan je eigen naam erop zetten, is net zo illegaal als met merknaam erop. (intellectueel eigendom van Pinarello).
En inderdaad, ook alle merktopframes komen uit China, maar die zijn legaal door het merk zélf daar geproduceerd, dat is het wezenlijke verschil.
+1

Het is vooral domheid in mijn ogen. Sommigen snappen gewoon niet wat het effect zou zijn als iedereen replica's zou kopen.

d-theunise
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50

d-theunise 09 feb 2015 08:18

Jaap Telder schreef:Jaj ja theunise, koop je nep Pinarello maar gauw hoor en doe maar net of het een echte is 8-)
Weet je de goede maat al, wat je gevraagd hebt in het echte Pinarello topic? :lol:

japie ik hoef niet te doen alsof. Ik heb bij goossens velp een echte gekocht :D
en als ik een no name of zelfs een replica bestel uit china dan heb ik van jou geen toestemming nodig :lol:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 feb 2015 08:31

Klopt, die toestemming heb je ook niet nodig. Maar wij hebben jouw toestemming ook niet nodig om je manier van handelen en reageren sneu te vinden. Evenals alle andere replica rijders. Een blanco frame vind ik nog een tussen vorm; dat is niet te voorkomen en ook niet te verkopen als een 'echte'.

China-artikel: ze hebben duidelijk een replica getest en aangepakt. Er is niemand in dat artikel die verder de 'normale' chinese frames afkraakt oid. Dit gaat puur om de mythe van 'het kopie is net zo goed als het origineel' door te prikken.

R&D: als mensen niet zien wat de R&D van de grote fietsmerken doet moeten ze vooral lekker een chinapina kopen oid. Vergelijk even de allereerste carbon TREK of de eerst Giant Cadex bijvoorbeeld met de huidige topmodellen en zoek de verschillen op het gebied van kwaliteit, gewicht, stijfheid, etc. Dat hoeft Fiets echt niet meer toe te lichten. Wie zulke processen/veranderingen niet zelf ziet.......
Less is bore

d-theunise
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50

d-theunise 09 feb 2015 09:18

:lol: :lol: :lol:

d-theunise
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50

d-theunise 09 feb 2015 09:20

zal zeker met slecht weer op een dure pina gaan rijden nou dat jullie dat doen prima maar ik koop me liever voor de mindere dagen een goedkopere alternatief en even voor de duidelijkheid ik heb geen replica gekocht dus begrijp al helemaal niet die vijandigheid maar goed zal wel aan mij liggen

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 09 feb 2015 09:26

Daniel, dat vind ik tekort door de bocht. In het verleden hebben merken veel gestoken in R&D, en dat is ook logisch: ze deden namelijk ongeveer alles in-house. Vandaag de dag wordt gigantisch veel uitbesteed. Juist dat artikel van bikeradar was een eye-opener: 95% van alle zadeltjes op onze fietsen wordt geproduceerd door 1 partij die succesvol werd door eigen R&D. Hoeveel R&D zit er dan nog in die zadels door de merken zelf?

Verder zie ik dat vaak bepaalde carbon varianten gemeld worden in een adem met R&D. Dat klopt, maar dat is niet de R&D van de merken, maar met name van de carbon producent Toray.

Ga je kijken naar specifieke vormen en stijlelementen van racefietsen, dan begrijpt mij het gevoel dat er erg goed bij elkaar gekeken wordt. Valt dit onder R&D?

Het punt wat ik wil maken is dat merken, maar ook Fiets, constant R&D is de strijd gooien, maar ik maar weinig kan terugvinden wat dat inhoudt.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
jupu1973
Forum-lid
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:10

Gebruikersavatar jupu1973 09 feb 2015 09:44

Volgens mij zijn hier een aantal trollen aan de gang...
Dit topic gaat over Chinese spullen.
Als je een topic wilt over legaal of illegaal doe dat dan...
En vervuil dit topic niet...

d-theunise
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50

d-theunise 09 feb 2015 12:40

CKTBIKE schreef:Er Zijn hier mensen die een orgasme krijgen van een "echte" pinarello geloof ik,man man wat een gedoe!
pas maar op straks wordt je er nog van verdacht op een replica te rijden

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 09 feb 2015 13:22

of een namaak orgasme..
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 09 feb 2015 14:01

Het is allemaal fake.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Eigenlijk vind ik alle fietsen wel op elkaar lijken. Hebben ze allemaal nagemaakt van de eerste die bedacht heeft dat 2 wielen gemakkelijker fietst als 1.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Laat iedereen doen waar hij zin in heeft, een dure fiets als het budget het toelaat, of een goedkope zelf opbouwen. Ik vind dat laatste het leukste, niets mooier voor de lange winteravonden dan prullen aan een stukje chinees carbon. Maar niet suggereren dat het een originele is, dat is kansloos. De Carpe Diem vind ik overigens zeer geslaagd, waarom zou dat ook al niet meer mogen? Volgens mij heeft Pinarello niet het alleenrecht op kronkels in de buizen (volstrekt nutteloos wat mij betreft, maar als je het mooi vindt, waarom niet).
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Plaats reactie