Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 12 mei 2022 18:17

vincent75 schreef: 12 mei 2022 06:16 Dit is Tom, Tom denkt te veel in problemen.
:lol:

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 mei 2022 18:56

tom de groot schreef: 12 mei 2022 18:17
krokie schreef: 12 mei 2022 08:59 De reusachtige keus in soort, maat en afwerking. Beschikbaarheid, het avontuur en toch ook wel de prijs. Je bent je eigen producent, je kunt ieder schroefje zelf bepalen en daarmee kun je ook de kwaliteit bepalen. Als je niet weet wat je doet of wat je past, ligt dit niet voor de hand, maar zoals walters zegt:iedereen maakt zijn eigen afweging. Garantie is omslachtig, maar dat is het al snel als je iets niet in je eigen wpl hebt gekocht. Met dit soort partijen heb je wellicht wat meer zekerheid, https://www.planetx.co.uk/i/q/FRHOLZAP/ ... n-frameset maar daarmee mis je wel veel van bovengenoemde redenen.
Ik denk dat je net niet je kwaliteit kunt bepalen of ga je zelf naar de fabriek om te kijken hoe de kwaliteits is. Tuurlijk in afmontage wel maar niet in frame, afwerking, spuitwerk en natuurlijk constructie.
Kwaliteit kan je niet zelf bepalen, kwaliteit is uiteindelijk het resultaat van wat je zelf ervan verwacht. Dat betekent dus dat je goed moet informeren of e.e.a. aan jouw verwachtingspatroon voldoet en met de verkoper overeenstemt cq. vastlegt alvorens te bestellen. Ook de 'Chinees' zit er uiteindelijk niet op te wachten jou een slecht product te leveren. Een 'goede' Chinese fabrikant zal jouw garantie aanvraag beoordelen, meestal onder overleg van foto's en/of video's en indien akkoord jou tegemoet komen met een vervangend product al dan niet onder bijbetaling van verzendkosten o.i.d.
Ook producten gemaakt in de westerse wereld hebben te maken met 'slechte' kwaliteit, vandaar dat men in Europa op juridische grondslag het fenomeen 'garantie' op minimaal 2 jaar heeft vastgesteld en afhankelijk van de verwachting zelfs nog langer. Dat geeft de consument iig voor een product in de EU aangekocht voor minimaal 2 jaar zekerheid.
Voor wat betreft zijn frames geeft voor zover ik weet Pinarello - misschien ook anderen- levenslange garantie maar wel na twee jaar e.e.a. afhankelijk van omstandigheden en het gebruik waarbij de gebruiker dat maar moet aantonen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
CayoEvo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 jan 2022 11:56

Gebruikersavatar CayoEvo 13 mei 2022 10:50

tom de groot schreef: 11 mei 2022 22:49 Wat zie ik niet wat jullie wel zien in een China frame?
Het is een overweging die je voor jezelf moet maken. Aan een kant is het natuurlijk makkelijker wanneer je een fiets bij de fietsenmaker koopt en daar ook terug kunt voor garantiegevallen. Bij een Chinees frame wordt dat wat lastiger.
Voor mij hebben de volgende overwegingen meegespeeld:
- Het leek mij erg leuk om zelf een racefiets op te bouwen. Dat kan uiteraard met een frame van een (bekend) merk, maar ook met een frame uit China.
- Door zelf op te bouwen kun je ook zelf helemaal de configuratie bepalen en hoef je bij een bestaande fiets geen onderdelen te vervangen om zo tot die configuratie te komen. En ook dat kan uiteraard met een frameset van een (bekend) merk.
- De kosten voor een nieuwe fiets of een frameset van een (bekend) merk zijn de laatste jaren erg gestegen. Met mijn frame uit China heb ik sowieso wel 1000 euro bespaard ten opzichte van een racefiets met een vergelijkbare afmontage.

Ik heb overigens goed rondgekeken, recensies gelezen en me er in verdiept voordat ik een frame uit China bestelde. Daarbij kwam ik op drie betrouwbare fabrikanten uit.

Mocht er wat met het frame zijn, dan is terugsturen inderdaad vrij prijzig. Aan de andere kant heb je dan ook relatief goedkoop een nieuw frame besteld.

daanveer
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2017 11:56

daanveer 27 mei 2022 14:36

stino77 schreef: 15 mar 2022 10:41 Als iemand interesse heeft in een VB-R-168 Velobuild frame (maat 52). Ik verkoop het mijne (project gaat niet door owv leasing fiets).
Dus frame is nieuw. (Stuur, Vork, Spacers inbegrepen). Mag weg voor een prikkie ;-)

http://www.velobuild.com/products/2021- ... den-cables
Nou ik heb wellicht interesse. Heb je deze nog?

jorn89
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2022 12:21

jorn89 16 jun 2022 12:31

TheKluit schreef: 05 apr 2022 10:10 Hallootjes! Na een tijdje lezen heb ik toch een account aangemaakt. Ik ben TheKluit en ben begonnen met racefietsen in de de eerste C-golf. Nadat de sportscholen dicht waren kreeg ik van een maat een racefiets te leen en ik was verkocht. Tegen de winter moest ik deze weer teruggeven voor op zijn tacx en kon het grote speuren naar mijn eigen racefiets beginnen.

Mijn eisen waren: disc + liefst aero frame. Mijn oog viel al snel op de Canyon Aeroad... alleen ik had geen Canyon centjes :lol: dus na lang speuren kwam ik de Tideace FM-R185 tegen. Link: https://www.ebay.com/str/tideacebikes

Afbeelding

Opgebouwd met Shimano 105 R7020 groepset | 454 look velgen + Schwalbe one banden | 38cm stuur |
Ook zit er een aliexpress crank op omdat ik geen crank bij mijn groepset kon krijgen.

Afbeelding

Minpunten: eigenlijk weinig minpunten van het frame, soms merk je wel dat het niet mooi afgewerkt is bij de kabelingangen. Daar heb ik dan met een rattenstaartvijl nog even alles netjes gemaakt. Maar over het algeheel ben ik tevreden. Ook heb ik op de eerste foto's een VG sports gouden ketting erop, deze is echt ruk. Binnen 500km was deze op, nu Shimano erop en schakelt weer uitstekend. Ook heb ik Ultegra schijven erop gefixed, deze heb ik zwart gespoten zodat het dura ace lijkt ;) :lol:

Afbeelding

Wensenlijst:
- bikefit doen, ik ben nog een beetje aan het stoeien met de positie op mijn fiets en ik heb inmiddels ook een nieuw zadel erop.
- cockpit netjes maken, ff opnieuw het bartape erop doen. het zit nu echt niet netjes. (mogelijk ook breder stuur)
- kabel inkorten

Wow mooie fiets! Had je die wielen nog liggen? Of komen die ook uit China?

dix0r
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 jun 2010 15:07

dix0r 17 jun 2022 07:28

Wat zijn de recente ervaringen met Farsports (of in het algemeen) leveringen vanuit China op dit moment? Ik hoor hier en daar wat geluiden t.a.v. leveringen uit China die langer duren.

Recent ook lang moeten wachten op wat goedkoop AliExpress spul (al is dat niet vergelijkbaar gezien de methode van shipping en waarde van de goederen).

3,5 jaar terug heb ik een 50mm wielset besteld bij Farsports. Deze set heeft inmiddels een ~40k gelopen naar tevredenheid maar ze zijn inmiddels wel afgeschreven. Tijd voor wat nieuws dus.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 jun 2022 07:32

Farsports weet ik niet maar Light Bicycle gaat gewoon vlot. 6 weken na bestelling stonden de velgen hier voor de deur. Het zal dus bij Far Sports eerder afhangen van de stock die ze hebben (kies altijd iets wat op stock is)
Afbeelding

TheKluit
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 apr 2022 09:55

TheKluit 06 jul 2022 16:09

jorn89 schreef: 16 jun 2022 12:31
Wow mooie fiets! Had je die wielen nog liggen? Of komen die ook uit China?
Thanks Jorn! Deze wielen komen ook uit China. Het betreft een imitatie Zipp 454. De hubs zijn standaard China Novatech. Kosten rond EUR 550.

Normaal ben ik geen voorstander van imitatie spullen uit China halen omdat ik geloof dat de no brand producten echt wel goed zijn maar dat imitatie spullen enkel gekopieerd zijn om estatisch op het gekopieerde product te lijken. Maargoed, ik ben verliefd op het saw tooth profiel van de velgen. Ik heb er inmiddels 3000km op staan en weinig problemen. Na 2000km was de achtervelg niet meer helemaal true. Dus laten stellen bij een fietsboer, hij vertelde mij dat er echt heel veel spanning op de spaken staan. Mocht er nog iemand een adres weten om een velg te laten stellen hou ik mij aanbevolen.

TheKluit
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 apr 2022 09:55

TheKluit 06 jul 2022 16:16

Overigens ben ik 100kg+ derhalve is het niet zo gek dat er even naar gekeken moet worden.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 06 jul 2022 20:15

Als je advies wilt over een adres is het misschien handig als je laat weten waar jij ongeveer zit en in welke straal je zoekt.

Verder moet je nadenken hoeveel geld je hierin wilt steken. 24 spaken voor en achter voor iemand van 100+ is weinig. En als de conclusie van de FM klopt, zal de bouwkwaliteit ook wel te wensen overlaten (ik heb het niet over de onderdelen zelf maar over de wielen als geheel).

Leuk die kekke kleurtjes. Daar houd ik van. Misschien zijn de kabels aan de voorzijde aan de lange kant?

Jij durft wel trouwens, met de aandrijfzijde tegen een witte bank :mrgreen:

0475
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 06 jul 2022 20:32

TheKluit schreef: 05 apr 2022 10:10 Hallootjes! Na een tijdje lezen heb ik toch een account aangemaakt. Ik ben TheKluit en ben begonnen met racefietsen in de de eerste C-golf. Nadat de sportscholen dicht waren kreeg ik van een maat een racefiets te leen en ik was verkocht. Tegen de winter moest ik deze weer teruggeven voor op zijn tacx en kon het grote speuren naar mijn eigen racefiets beginnen.

Mijn eisen waren: disc + liefst aero frame. Mijn oog viel al snel op de Canyon Aeroad... alleen ik had geen Canyon centjes :lol: dus na lang speuren kwam ik de Tideace FM-R185 tegen. Link: https://www.ebay.com/str/tideacebikes

Afbeelding

Opgebouwd met Shimano 105 R7020 groepset | 454 look velgen + Schwalbe one banden | 38cm stuur |
Ook zit er een aliexpress crank op omdat ik geen crank bij mijn groepset kon krijgen.

Afbeelding

Minpunten: eigenlijk weinig minpunten van het frame, soms merk je wel dat het niet mooi afgewerkt is bij de kabelingangen. Daar heb ik dan met een rattenstaartvijl nog even alles netjes gemaakt. Maar over het algeheel ben ik tevreden. Ook heb ik op de eerste foto's een VG sports gouden ketting erop, deze is echt ruk. Binnen 500km was deze op, nu Shimano erop en schakelt weer uitstekend. Ook heb ik Ultegra schijven erop gefixed, deze heb ik zwart gespoten zodat het dura ace lijkt ;) :lol:

Afbeelding

Wensenlijst:
- bikefit doen, ik ben nog een beetje aan het stoeien met de positie op mijn fiets en ik heb inmiddels ook een nieuw zadel erop.
- cockpit netjes maken, ff opnieuw het bartape erop doen. het zit nu echt niet netjes. (mogelijk ook breder stuur)
- kabel inkorten
Hee, dat is hetzelfde frame als de ISAAC Meson.......

TheKluit
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 apr 2022 09:55

TheKluit 07 jul 2022 09:19

Philippos schreef: 06 jul 2022 20:15 Als je advies wilt over een adres is het misschien handig als je laat weten waar jij ongeveer zit en in welke straal je zoekt.

Verder moet je nadenken hoeveel geld je hierin wilt steken. 24 spaken voor en achter voor iemand van 100+ is weinig. En als de conclusie van de FM klopt, zal de bouwkwaliteit ook wel te wensen overlaten (ik heb het niet over de onderdelen zelf maar over de wielen als geheel).

Leuk die kekke kleurtjes. Daar houd ik van. Misschien zijn de kabels aan de voorzijde aan de lange kant?

Jij durft wel trouwens, met de aandrijfzijde tegen een witte bank :mrgreen:
Thanks Philippos! Ik ben recnet verhuisd naar Almere, maar regio Amsterdam/NoordHolland/Amersfoort zo rond die hoek. Maar ik heb nu opzich geen velgenvlechter nodig, mogelijk als ik nieuwe naven zou kopen oid.

Ja het liefst steek ik geen geld er meer in haha maar dat lukt nooit. Ik ben op dit moment aan het sourcen voor een carbon velg met een breede binnendiameter zodat ik tubeless kan gaan. Ik heb alles al klaar liggen behalve de velgen.

De kabels zijn inderdaad wat lang aan de voorkant. Ik zit te denken om een ander stuur erop te zetten, rond, zodat ik een TT stuur erop kan fixen. Maar het stuur is inderdaad nog een puntje van

Plaats reactie