Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
De reusachtige keus in soort, maat en afwerking. Beschikbaarheid, het avontuur en toch ook wel de prijs. Je bent je eigen producent, je kunt ieder schroefje zelf bepalen en daarmee kun je ook de kwaliteit bepalen. Als je niet weet wat je doet of wat je past, ligt dit niet voor de hand, maar zoals walters zegt:iedereen maakt zijn eigen afweging. Garantie is omslachtig, maar dat is het al snel als je iets niet in je eigen wpl hebt gekocht. Met dit soort partijen heb je wellicht wat meer zekerheid, https://www.planetx.co.uk/i/q/FRHOLZAP/ ... n-frameset maar daarmee mis je wel veel van bovengenoemde redenen.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
Koop je een Chinees, dan draag je het risico dat de boel stuk gaat zelf.tom de groot schreef: ↑11 mei 2022 22:49 Behalve dan dat je denkt goedkoper uit te zijn tot je natuurlijk problemen krijgt.
Ik denk dat garantie claimen lastig gaat zijn.
Koop je een A-merk, dan betaal je een ander om dat risico voor je te dragen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Fiets.nl heeft er een artikel aan besteed: https://www.fiets.nl/wielrennen/onderde ... m=referralJonasmatthys98 schreef: ↑09 mei 2022 21:06 Ik heb 2 weken geleden 2 frames besteld bij velobuild. Type 168-> wordt afgemonteerd met een di2 12 speed of sram rival 12 speed (zal te zien zijn waar ik kan aangeraden). Type 0-66-> wordt afgemonteerd met een empire van het merk sensah (rim brake). Zijn er mensen die al ervaring hebben met deze groepset? Zoja, wat zijn jullie bevindingen?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Tom heeft gelijk. Producten uit China kunnen goed of matig zijn. Voor consument is dat vaak ondoorzichtig. Er zijn gelukkig wel steeds meer Chinese merken die betrouwbaar blijken te zijn, maar garantie claimen in China is doorgaans een probleem en dat verschil in prijs zien veel mensen niet. Iedereen maakt eigen keuzes en als je prijs belangrijk vindt en garantie minder belangrijk, dan kan je voor een Chinees product kiezen (hoewel ik bijvoorbeeld liever niet gok met een stuurpen van een onduidelijke herkomst). Persoonlijk betaal ik liever meer voor een Chinees product dat door een bekend merk wordt geleverd, en waar ik terecht kan als er issues zijn. Wielen opsturen in Nederland, Belgie of Duitsland is een ander verhaal dan naar China te moeten sturen. Denk bij wielen bijvoorbeeld aan Reynolds, Vision, Roval enz. Just my 2 cents.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6102
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Als je nog geen stuur vast kunt zetten, moet je geen Canyon kopen.
Als je geen fiets in elkaar kan schroeven, of enig idee hebt van maat of geo die je zoekt, moet je geen chinees kopen.
Als je een A-merk koopt en overspuit, vervalt je garantie in veel gevallen ook al.
Het percentage fietsen dat terugmoet vanwege garantie is laag. Het risico is er natuurlijk altijd, en bij de chinese frames is het risico dan nog het grootst dat het bij aflevering niet is wat je besteld had. Kleur, type vork, afwerking oid. Dus ja, moet je op dat moment achteraan. Dat is de "prijs" die je dan betaald voor de keuze die je eerder gemaakt had - en waarschijnlijk goedkoper was.
Als je goede onderdelen hebt liggen, kan je zo je fiets opbouwen en samenstellen. Bij A-merken zijn frame only al schaars, beperkt in kleuren, en extreem duur. Dus wil je dat opbouwen naar wens doen, wordt het prijsverschil al snel aantrekkelijk, plus meer flexibiliteit in je keuzes.
Restwaarde vind ik altijd het grootste onzin argument dat er bestaat. Je koopt een fiets niet omdat zijn restwaarde zo goed is. Je koopt een fiets omdat die goed past, aan je wensen en eisen voldoet en je hem kunt betalen. Als je na 2, 5, of 15 jaar doorverkoopt dat is er veel van de waarde vanaf.
sterker nog, waar je bij een A-merk bij een nieuwe fiets voor een grootdeel ook voor de naam betaald. en ze daarom een stuk duurder zijn dan een B-merk of chinees frame. Staan die fietsen op de 2e hands markt naast elkaar. Zijn het gewoon kaders met wielen, stuur, zadel en een bepaalde groepset. Dan nog zal dat A-merk wat meer geld opleveren. Maar de waardevermindering in procenten zal een stuk hoger zijn dan van dat chinese frame dat is opgebouwd.
En als je risico's wilt afkopen, koop je toch 2 van die chinese frames.., ben je net zo duur uit als 1 A-merk. Gebeurd er iets, heb je die garantie niet nodig, maar pak je je reservefiets
Als je geen fiets in elkaar kan schroeven, of enig idee hebt van maat of geo die je zoekt, moet je geen chinees kopen.
Als je een A-merk koopt en overspuit, vervalt je garantie in veel gevallen ook al.
Het percentage fietsen dat terugmoet vanwege garantie is laag. Het risico is er natuurlijk altijd, en bij de chinese frames is het risico dan nog het grootst dat het bij aflevering niet is wat je besteld had. Kleur, type vork, afwerking oid. Dus ja, moet je op dat moment achteraan. Dat is de "prijs" die je dan betaald voor de keuze die je eerder gemaakt had - en waarschijnlijk goedkoper was.
Als je goede onderdelen hebt liggen, kan je zo je fiets opbouwen en samenstellen. Bij A-merken zijn frame only al schaars, beperkt in kleuren, en extreem duur. Dus wil je dat opbouwen naar wens doen, wordt het prijsverschil al snel aantrekkelijk, plus meer flexibiliteit in je keuzes.
Restwaarde vind ik altijd het grootste onzin argument dat er bestaat. Je koopt een fiets niet omdat zijn restwaarde zo goed is. Je koopt een fiets omdat die goed past, aan je wensen en eisen voldoet en je hem kunt betalen. Als je na 2, 5, of 15 jaar doorverkoopt dat is er veel van de waarde vanaf.
sterker nog, waar je bij een A-merk bij een nieuwe fiets voor een grootdeel ook voor de naam betaald. en ze daarom een stuk duurder zijn dan een B-merk of chinees frame. Staan die fietsen op de 2e hands markt naast elkaar. Zijn het gewoon kaders met wielen, stuur, zadel en een bepaalde groepset. Dan nog zal dat A-merk wat meer geld opleveren. Maar de waardevermindering in procenten zal een stuk hoger zijn dan van dat chinese frame dat is opgebouwd.
En als je risico's wilt afkopen, koop je toch 2 van die chinese frames.., ben je net zo duur uit als 1 A-merk. Gebeurd er iets, heb je die garantie niet nodig, maar pak je je reservefiets
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Leuk! Ik heb hetzelfde frame. Mijn ervaring met de meegeleverde compressieplug is dat je dat ding loeistrak moet aandraaien. Ook de topcap moet ik altijd behoorlijk strak aandraaien (9nm ofzo).
If it's not fixed, it's broken.
9Nm op de topcap is een forse druk op de balhoofdlagers en vlgns mij volstrekt onnodig of je doet iets fout, 5 à 6Nm moet strak genoeg zijn.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Topcap moet handvast zijn en is naast het vastzetten met name om de speling eruit te halen. Echt vastzetten doe je met de stuurpen bouten op 5 nm.
Als je je topcap met 9nm moet vastzetten dan doe je iets verkeerd of het is een bedenkelijke constructie/product.
Als je je topcap met 9nm moet vastzetten dan doe je iets verkeerd of het is een bedenkelijke constructie/product.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Meestal mis je dan de microspacers.
Je kunt 'm dan ook met 100 Nm verzetten maar het zal niks helpen, want je drukt de stofkap op de balhoofdbuis.
Je kunt 'm dan ook met 100 Nm verzetten maar het zal niks helpen, want je drukt de stofkap op de balhoofdbuis.
-
- Forum-lid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Ik denk dat je net niet je kwaliteit kunt bepalen of ga je zelf naar de fabriek om te kijken hoe de kwaliteits is. Tuurlijk in afmontage wel maar niet in frame, afwerking, spuitwerk en natuurlijk constructie.krokie schreef: ↑12 mei 2022 08:59 De reusachtige keus in soort, maat en afwerking. Beschikbaarheid, het avontuur en toch ook wel de prijs. Je bent je eigen producent, je kunt ieder schroefje zelf bepalen en daarmee kun je ook de kwaliteit bepalen. Als je niet weet wat je doet of wat je past, ligt dit niet voor de hand, maar zoals walters zegt:iedereen maakt zijn eigen afweging. Garantie is omslachtig, maar dat is het al snel als je iets niet in je eigen wpl hebt gekocht. Met dit soort partijen heb je wellicht wat meer zekerheid, https://www.planetx.co.uk/i/q/FRHOLZAP/ ... n-frameset maar daarmee mis je wel veel van bovengenoemde redenen.