Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

TheKluit
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 apr 2022 09:55

TheKluit 23 sep 2022 09:23

bakboord1 schreef: 14 sep 2022 21:04 Iemand ervaring met dit stuur:
https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 04441%21sh

Ik vraag me af of de doorvoeren niet wat klein zijn voor een mechanische groep.
En ik kan nergens de stuur hoek vinden. Mijn huidige stuur heeft -7 waardoor mijn pen mooi horizontaal staat.

Verder wel een mooie cockpit voor een mooie prijs.
Zover ik iets gevonden krijg over het merk is dit positief.
Omdat mijn huidige stuur iets te breed is wil ik sowieso iets anders en dan is dit net zo duur als een alu stuur dat bij mijn fiets hoort.
Mooi spul bakboord! Hou mij op de hoogte mbt je stuur.

Let op: vaak als je Chinees carbon spul koopt is de afwerking niet top bijvoorbeeld bij de interne kabelgeleiders. Hier moet je dan even een klein veiltje (ringstaartje?) langs halen om de oneffenheden weg te werken maar daarna heb je een topstuur.

Dit heb ik ook bij mijn frame moeten doen.

TheKluit
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 apr 2022 09:55

TheKluit 23 sep 2022 09:30

kwakzalver schreef: 28 jul 2022 23:35 Heeft iemand hier ervaring met Sensah Empire? Wordt online snel vergeleken met 105 of ultegra, maar kan me dat bijna niet voorstellen voor die prijs. Zeker ook omdat ik geen echte long term reviews heb gevonden.
Ik hoor enkel goede berichten over de Sensah groepset! Het betreft natuurlijk een Chinese groepset die wordt gebouwd/designed door de engineers van SRAM. En voor die prijs zou ik het er gewoon op gokken!

Wanneer ik een velgremmen fiets ga bouwen ga ik zeker de Sensah aanschaffen. Wel de 11 speed ipv 12 maar dat is persoonlijke voorkeur.

Het is wachten totdat ze een hydraulische groepset uitbrengen! :mrgreen: Mogelijk elektrisch!!! Dat wordt smullen :twisted: :twisted:

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 23 sep 2022 09:58

TheKluit schreef: 23 sep 2022 09:30
kwakzalver schreef: 28 jul 2022 23:35 Heeft iemand hier ervaring met Sensah Empire? Wordt online snel vergeleken met 105 of ultegra, maar kan me dat bijna niet voorstellen voor die prijs. Zeker ook omdat ik geen echte long term reviews heb gevonden.
Ik hoor enkel goede berichten over de Sensah groepset! Het betreft natuurlijk een Chinese groepset die wordt gebouwd/designed door de engineers van SRAM. En voor die prijs zou ik het er gewoon op gokken!

Wanneer ik een velgremmen fiets ga bouwen ga ik zeker de Sensah aanschaffen. Wel de 11 speed ipv 12 maar dat is persoonlijke voorkeur.

Het is wachten totdat ze een hydraulische groepset uitbrengen! :mrgreen: Mogelijk elektrisch!!! Dat wordt smullen :twisted: :twisted:
Check eens op Youtube het kanaal van Trace Velo. Hij heeft al heel wat ervaringen met Sensah groepsets gerapporteerd. Er was een tijdje terug een probleem met een kunststof onderdeel van de shifter, dat brak. Sensah heeft echter een redesign gedaan waarbij het onderdeel nu van metaal is.

In het algemeen zijn de ervaringen die ik gezien heb, positief. De achterderailleur werkt gewoon goed. De voorderailleur is iets rudimentair en vergt enige zorg bij de instelling. Verder heb ik gezien dat iemand na aankoop op aliexpres shifters met twee verschillende shifter hoods kreeg.

TheKluit
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 apr 2022 09:55

TheKluit 23 sep 2022 10:23

Exact! Bijvoorbeeld deze video:

https://www.youtube.com/watch?v=xUNW7eE5uKA

Gebruikersavatar
CayoEvo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 jan 2022 11:56

Gebruikersavatar CayoEvo 23 sep 2022 11:15

Trapmachine schreef: 20 sep 2022 17:21 Mag/kan/wil je die fabrikanten delen?
Ja hoor, mijn frame komt van Dengfu.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 07 okt 2022 16:28

Op pagina 213 van het topic vandaag geklust aan mijn fiets heb ik plaatjes gezet van mijn Chinese Aeronova stuur op mijn Trek Emonda SL5.

davidsips
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2022 15:04

davidsips 26 nov 2022 02:01

hi guys ik ben wat onderzoek aan het doen naar een potentieel nieuw frame ik heb al veel overwogen, maar nu vroeg ik mij af of jullie ervaring hebben met dengfu en klopt het dat dengfu en yoeleo praktisch dezelfde frames verkopen?

thanks

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 nov 2022 17:17

Al eens gezocht op "dengfu" ?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 27 nov 2022 10:13

Ik heb een dengfu venge achtige velgrem fiets gehad, jaartje of 3op gefietst. Mooi ding!
Daarna als frame only voor paar tientjes verkocht aan iemand die goedkope carbon traingseedstrijdenfiets wilde opbouwen. Was een fm098 als ik me niet vergis.

Verder een bxt fully opgebouwd en heel erg tevreden over de kwaliteit. Ik zou nu zonder te twijfelen ook een raceframe bij bxt bestellen, mocht ik zelf willen bouwen

Gebruikersavatar
dr.detour
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2019 18:23
Locatie: Noord-Holland
Contact

Gebruikersavatar dr.detour 27 nov 2022 13:34

davidsips schreef: 26 nov 2022 02:01 hi guys ik ben wat onderzoek aan het doen naar een potentieel nieuw frame ik heb al veel overwogen, maar nu vroeg ik mij af of jullie ervaring hebben met dengfu en klopt het dat dengfu en yoeleo praktisch dezelfde frames verkopen?

thanks
Denk dat een groot deel van dit topic over o.a. Dengfu frames gaan. Ik zou dus vooral de zoekfunctie gebruiken. De voor- en nadelen opsommen met daarbij alle persoonlijke ervaringen is vrijwel niet te doen. Zou je een artikel in het tijdschrift aan kunnen wijden. Mocht je gerichte vragen hebben, dan zijn er genoeg forumleden die hun ervaring met je kunnen/willen delen.
* Orbea Orca R8100
* Specialized Diverge RX815

Instagram: dr.detour

henk1964
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 dec 2013 10:33

henk1964 27 nov 2022 15:08

Nieuwe klimfiets laten opbouwen bij Bontekoe in Den Haag op basis van een Winspace SLC 2.0 frameset. Is maat 470 wat denk ik overeen komt met S / 51. Met Sram Red crankstel 50/34, Sram Force derailleurs en shifters in combinatie met Sram S900 direct mount remmen, Ultegra pedalen, Ritchey Superlogic zadelpen, Ritchey stuur, Deda Zero100 stuurpen, Specialized Toupe zadel en KMC X11SL Ti-N ketting. Gebruik hier 3 wielsets bij, elk met aluminium remranden. Geheel afgemonteerd (dus met pedalen, bidonhouders, CO2-patronenhouder en Garmin mount van Hidemybell) gewogen. Met de Mavic Cosmic 45mm met 11-26 Sram Red cassette weegt ie 7,06 kg. Met de CSC 38mm met 11-30 Dura-Ace cassette 7,04 kg. En met de Wheeltec 25mm met Sram Red 11-32 cassette 6,76 kg. Eerste rit moet nog plaatsvinden. Foto is met de CSC wielset nog voor het monteren van de laatste dingetjes.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door henk1964 op 24 dec 2022 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Carrera Veleno evo: Sram Red, CSC 50mm
Winspace SLC 2.0: Sram Red/Force, Mavic Cosmic 45mm

henk1964
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 dec 2013 10:33

henk1964 27 nov 2022 16:31

kwakzalver schreef: 28 jul 2022 23:35 Hi nieuw hier! Langzaam de china bike wereld ingedoken. Ben zeker overtuigd dat er genoeg kwaliteit te vinden is en dat de hele fiets industrie ons voor de gek heeft gehouden. Ach, op een bepaalde manier weer niet. Zoals anderen eerder al zeiden, je koopt risico af door extra te betalen aan een bekend Europees merk.

Qua frames zat ik te kijken naar Elves, trifox en Ican (met Europees warenhuis en dus geen import kosten en lage shipping). Iemand hier ervaring met een van de drie? Hambini heeft de laatste 2 al een keer gereviewed. Zonder zeker te weten dat ze geen 'Hambini special' hebben gestuurd, was hij wel te spreken over de kwalitiet. Verder volg ik Cam Nicholls. Hij heeft nu een plan om te kijken wat hij daadwerkelijk kan bouwen van AliExpress onderdelen en heeft daar mede door de comments een plannetje voor om te voorkomen dat de Chinese fabrikanten hem de beste onderdelen uit hun batch sturen.
https://www.youtube.com/watch?v=faC_KOx ... amNicholls

Ik ben benieuwd wat er uit komt. Verder heeft hij een Seka, waar hij super over te spreken is, maar na 1000km nog geen definitieve uitspraken wilt doen. Ik geloof hem wel in zijn reviews, zo heeft hij de Sava flink afgekraakt.

Heeft iemand hier ervaring met Sensah Empire? Wordt online snel vergeleken met 105 of ultegra, maar kan me dat bijna niet voorstellen voor die prijs. Zeker ook omdat ik geen echte long term reviews heb gevonden.
Ik heb net een Winspace SLC 2.0 laten opbouwen, zie direct hierboven in dit topic. Heb het besteld via Rocosport.nl en verliep geheel naar verwachting. Geen gedoe en geen extra belasting of zo. Frame kwam inclusief zadelpen, 2 zadelpenklemmen, reserve derailleur pad, balhoofd (of hoe heet dat tegenwoordig) en carbon spacers. Best compleet zal ik maar zeggen ;-) Hambini heeft dit frame ook bekeken, net als de T1500 van Winspace, hun aero frame. En Durianrider vergelijkt de SLC met de Tarmac SL7.
Carrera Veleno evo: Sram Red, CSC 50mm
Winspace SLC 2.0: Sram Red/Force, Mavic Cosmic 45mm

Plaats reactie