Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 14 sep 2022 21:04

Iemand ervaring met dit stuur:
https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... 04441%21sh

Ik vraag me af of de doorvoeren niet wat klein zijn voor een mechanische groep.
En ik kan nergens de stuur hoek vinden. Mijn huidige stuur heeft -7 waardoor mijn pen mooi horizontaal staat.

Verder wel een mooie cockpit voor een mooie prijs.
Zover ik iets gevonden krijg over het merk is dit positief.
Omdat mijn huidige stuur iets te breed is wil ik sowieso iets anders en dan is dit net zo duur als een alu stuur dat bij mijn fiets hoort.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 sep 2022 11:29

Je zou ze een mailtje over de stuurhoek kunnen sturen, toch . . . ?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 16 sep 2022 21:32

Ik heb m besteld.
Stuur hoek is 6 graden dus 1 graad verschil met mijn huidige stuur.
Maandje levertijd en dan nog kijken hoe ik m er op krijg.
Kabeltjes moeten door het stuur en worden ingekort.
Dat heb ik nog nooit gedaan dus moet ik nog van alles kopen om dat te gaan regelen.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 16 sep 2022 22:16

Doe jezelf een plezier en schaf een kabel geleider setje aan. Het kan natuurlijk ook zonder, maar dit maakt het zoveel gemakkelijker. Park Tool IR-1.2 is fijn, maar er zijn vast ook goedkope klonen.

Trapmachine
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2022 15:07

Trapmachine 20 sep 2022 17:21

CayoEvo schreef: 13 mei 2022 10:50
tom de groot schreef: 11 mei 2022 22:49 Wat zie ik niet wat jullie wel zien in een China frame?
Het is een overweging die je voor jezelf moet maken. Aan een kant is het natuurlijk makkelijker wanneer je een fiets bij de fietsenmaker koopt en daar ook terug kunt voor garantiegevallen. Bij een Chinees frame wordt dat wat lastiger.
Voor mij hebben de volgende overwegingen meegespeeld:
- Het leek mij erg leuk om zelf een racefiets op te bouwen. Dat kan uiteraard met een frame van een (bekend) merk, maar ook met een frame uit China.
- Door zelf op te bouwen kun je ook zelf helemaal de configuratie bepalen en hoef je bij een bestaande fiets geen onderdelen te vervangen om zo tot die configuratie te komen. En ook dat kan uiteraard met een frameset van een (bekend) merk.
- De kosten voor een nieuwe fiets of een frameset van een (bekend) merk zijn de laatste jaren erg gestegen. Met mijn frame uit China heb ik sowieso wel 1000 euro bespaard ten opzichte van een racefiets met een vergelijkbare afmontage.

Ik heb overigens goed rondgekeken, recensies gelezen en me er in verdiept voordat ik een frame uit China bestelde. Daarbij kwam ik op drie betrouwbare fabrikanten uit.

Mocht er wat met het frame zijn, dan is terugsturen inderdaad vrij prijzig. Aan de andere kant heb je dan ook relatief goedkoop een nieuw frame besteld.
Mag/kan/wil je die fabrikanten delen?

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 20 sep 2022 18:36

Mag ik ook een gokje wagen?
Bxt, trifox, dengfu?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 20 sep 2022 18:51

Of Velobuid, dit topic staat vol met Chinese fabrikanten. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 20 sep 2022 19:14

Terugsturen is meestal niet aan de orde. Als voorbeeld, over het Carbonda 696 gravel frame is een Duits en een Engels forum. De paar garantie cases die ik daar gezien heb, eindigden meestal met het opsturen van foto’s van de vernietiging van het frame waarna een nieuw frame wordt opgestuurd. De meeste cases kwamen voort uit inpakproblemen die ze na terugmeldingen hebben aangepakt. Ik heb er inmiddels 4 opgebouwd en die kwamen allemaal flawless uit de doos.

Trapmachine
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2022 15:07

Trapmachine 20 sep 2022 20:56

Bospaadje schreef: 20 sep 2022 18:36 Mag ik ook een gokje wagen?
Bxt, trifox, dengfu?
Zijn dat dan ook een beetje de kwalitatief betrouwbare merken?

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 21 sep 2022 08:38

Ik heb een bxt fully en ben er heel erg over te spreken. Opgebouwd met een mix van chinese onderdelen (vork, stuur, zadelpen etc) en een mix van SLX / XT.
Besteld op Ali in de officiele BXT store.

Heb ooit een replica venge gehad, dengfu fm096 (of zoiets), was ook een prima fiets. Velgremmen. Frame uiteindelijk nog los verkocht voor paar tientjes aan kennis en die heeft er nog een aantal jaar trainingskoersen mee gereden en staat nu volgens mij op de indoortrainer.

Volgens mij is mijn fully een "replica" (of lijkt in ieder geval op GEO) van een scott fully. Ben het exacte modelnaam kwijt.

Ik heb die mtb opgebouwd omdat in corona tijd een mooie mtb vinden echt ondoenlijk was qua levertijd en ik een projectje zocht om me mee bezig te houden. Speuren op MP/webshops voor spul was leuk om te doen. En nu kan ik remmen bleeden :-D

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 21 sep 2022 08:54

Indien je Engels goed genoeg is, dan is het een idee om op chinertown.com te kijken. Dat is een internationaal forum over alle chinese fiets gerelateerde spullen. Daar zijn ook van veel merken wel ervaringen te vinden. Wat ik daar uit haal is dat er tegenwoordig veel goede spullen verscheept worden.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 21 sep 2022 09:38

Toseek is overigens het merk waarvan ik zadelpen, stuurpen stuur heb. Mijn review: ik heb al mijn tanden nog ;-)
Voorvork is Bolany. Ook wel redelijk tevreden over. (Rij veelal Z-Limburg, A-Wald)

Plaats reactie