Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

TheKluit
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 apr 2022 09:55

TheKluit 07 jul 2022 09:25

0475 schreef: 06 jul 2022 20:32 Hee, dat is hetzelfde frame als de ISAAC Meson.......
Holy Moly! Ik ben al 2 jaar op zoek naar de basis voor dit frame. Echter ziet de ISAAC Meson niet helemaal hetzelfde eruit; de achterbuis loopt niet mooii op het achter wiel zoals bij mij, zadelpen is anders en de downtube is wat hoekiger.

Volgens mij is dit een open mould, wwz dat dit frame door iedereen gebruikt kan worden soort universeel frame. Mocht iemand anders meer weten over dit frame zou top zijn.

Prijzen zijn omhoog gegaan zie ik! :D

Prijzen zijn omhoog gegaan zie ik! :D

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 09 jul 2022 17:33

Zeker geen meson frame inderdaad.

kwakzalver
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2022 22:19

kwakzalver 28 jul 2022 23:35

Hi nieuw hier! Langzaam de china bike wereld ingedoken. Ben zeker overtuigd dat er genoeg kwaliteit te vinden is en dat de hele fiets industrie ons voor de gek heeft gehouden. Ach, op een bepaalde manier weer niet. Zoals anderen eerder al zeiden, je koopt risico af door extra te betalen aan een bekend Europees merk.

Qua frames zat ik te kijken naar Elves, trifox en Ican (met Europees warenhuis en dus geen import kosten en lage shipping). Iemand hier ervaring met een van de drie? Hambini heeft de laatste 2 al een keer gereviewed. Zonder zeker te weten dat ze geen 'Hambini special' hebben gestuurd, was hij wel te spreken over de kwalitiet. Verder volg ik Cam Nicholls. Hij heeft nu een plan om te kijken wat hij daadwerkelijk kan bouwen van AliExpress onderdelen en heeft daar mede door de comments een plannetje voor om te voorkomen dat de Chinese fabrikanten hem de beste onderdelen uit hun batch sturen.
https://www.youtube.com/watch?v=faC_KOx ... amNicholls

Ik ben benieuwd wat er uit komt. Verder heeft hij een Seka, waar hij super over te spreken is, maar na 1000km nog geen definitieve uitspraken wilt doen. Ik geloof hem wel in zijn reviews, zo heeft hij de Sava flink afgekraakt.

Heeft iemand hier ervaring met Sensah Empire? Wordt online snel vergeleken met 105 of ultegra, maar kan me dat bijna niet voorstellen voor die prijs. Zeker ook omdat ik geen echte long term reviews heb gevonden.

nvandoorn
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2022 11:02

nvandoorn 26 aug 2022 11:06

Had een mooie fiets gezien op MP. Verkoper ene Co uit Schoorl.
Mijn onderbuik gevoel vertelde dat er iets niet klopte. Via Google onder andere in deze topic uitgekomen.

Zijn er meerdere die ervaring hebben met deze man? Hij dreigt nu met advocaten etc. Koop was helemaal niet definitief. Had aangegeven dat ik de fiets in het echt wilde zien en wilde testen, alvorens ik uberhaupt tot aankoop zou overgaan.

Hoor graag jullie bevindingen!

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 26 aug 2022 11:32

De bekende notoire oplichter uit Schoorl. Adverteert ook onder de naam Van Dellen. Doe geen zaken met deze tokkie, heeft geen geweten. Met advocaten dreigen, deze man wordt steeds erger... Beste wat je kan doen is negeren en niet meer reageren.

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 26 aug 2022 19:16

Doet MP niets?
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 26 aug 2022 20:00

Nooit.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 26 aug 2022 20:07

nvandoorn schreef: 26 aug 2022 11:06 Had een mooie fiets gezien op MP. Verkoper ene Co uit Schoorl.
Mijn onderbuik gevoel vertelde dat er iets niet klopte. Via Google onder andere in deze topic uitgekomen.

Zijn er meerdere die ervaring hebben met deze man? Hij dreigt nu met advocaten etc. Koop was helemaal niet definitief. Had aangegeven dat ik de fiets in het echt wilde zien en wilde testen, alvorens ik uberhaupt tot aankoop zou overgaan.

Hoor graag jullie bevindingen!
Wat wil hij dreigen dan? Zal er ook iets bewezen moeten worden. Gewoon blokkeren.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Rvt
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 okt 2018 08:57

Rvt 29 aug 2022 21:41

Die vent is gek, als je een fiets hebt gekocht bij hem geeft hij niet meer thuis.
Mijn vader kocht ooit een chinarello bij hem, na heel veel stalken, langsgaan, bedreigen met politie en douane deed hij na veel gezeur de koop ongedaan.
Snap niet dat er nog nooi iemand compleet door het lint is gegaan bij hem.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 29 aug 2022 22:49

Ik heb waarschijnlijk de vork van mijn canyon endurace cf disc 2017 gebroken. Is daar in china een vervanger voor te vinden? Ik begrijp dat dit mogelijk wel een vreemde maat is…

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 30 aug 2022 08:02

Co uit Schoorl: inderdaad notoire oplichter, staat vaak her en der als chinarello-verkoper te boek. Heeft geen drol verstand van fietsen. Handelt gewoon maar wat. Ik heb er ooit een fiets gekocht. Een Koga Full M Pro. Prijs afgesproken, ik er naar toe, wilde hij de oude prijs hebben. Terwijl de staat van de fiets niet meeviel (balhoofd zat speling op, in 5 minuten eruit, maar hij laat het gewoon zo). Hij beweerde ook dat ie zelf net nog op de fiets gereden had. Zadel stond zo'n beetje op mijn hoogte (192) en hij is een soort van tuinkabouter. Echt om te gieren. Poot stijf gehouden en de fiets meegenomen voor de afgesproken prijs, zelf opgeknapt, tijdje veel plezier van gehad en weer verkocht. Maar gezien mijn ervaringen en de verhalen die je hier op het forum leest, ik zou deze man nu zeker skippen.

En inderdaad, bij een marktplaats aankoop die opgehaald wordt, zal een rechter denk ik nooit zeggen dat de koop al gesloten is, zeker niet als je in de marktplaats-chat kan laten zien dat je de fiets eerst wilde zien. Deze kerel is echt gek.

EDIT: Overigens zit er een kleine verbetering in: Ik keek net even onder van Dellen op marktplaats en hij is er in geslaagd de Caps-lock toetsen van zijn toetsenbord los te peuteren :-) Hij gebruikt hoofdletters waar het hoort en kleine letters op de andere plaatsen (of doet een poging daartoe). Maar goed, skippen dus deze dude....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 14 sep 2022 17:25

Ik zou hem gewoon negeren als ik dit zo hoor..
Rule #5

Plaats reactie