Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

zwemcoach1
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2012 20:14

zwemcoach1 10 nov 2012 19:11

thestudent schreef:Mooie fiets hoor,alleen de shifters mogen iets hoger op het stuur. Nu ik nog eens kijk: Is die ketting nu niet te kort?
ketting geplaatst zoals voorgeschreven door campagnolo ?? en shifters staan voor mij goed. Hoger zetten geeft waarschijnlijk iets meer comfort.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 nov 2012 19:37

De shifters staan niet goed, die moeten cm's omhoog. Zoals ze nu gemonteerd zijn kan je nauwlijks met je handen op de shifters rijden en daar zijn ze wel voor bedoeld. Gewoon even het stuurlint halen en ze zo monteren als in de handleiding staat, dan heb je er veel meer plezier aan.

Daarnaast is de ketting echt veel te kort. Ik vrees dat op de 21 de achter-derailleur al door midden gaat, omdat de ketting te kort is. Op groot-klein moet de derailleur recht naar beneden wijzen en niet naar voor zoals hier het geval is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 10 nov 2012 20:19

prachtig frame zo! zijn dit stickers of heb je het laten spuiten?
shifters en ketting aanpassen en dan denk ik wel dat je een fietsje hebt waar je de show mee steelt!
veel plezier ermee!
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

zwemcoach1
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2012 20:14

zwemcoach1 10 nov 2012 20:33

race-niek schreef:prachtig frame zo! zijn dit stickers of heb je het laten spuiten?
shifters en ketting aanpassen en dan denk ik wel dat je een fietsje hebt waar je de show mee steelt!
veel plezier ermee!
Dit zijn stickers, besteld in Brazilië. http://designstickers.blogspot.com.br/search/label/Old" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeer scherpe prijs en zeer degelijke kwaliteit

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 nov 2012 22:12

Frame is mooi geworden. Over de montage sluit ik mij volledig aam bij AMCF. Die shifters staan echt veel te laag: als je niet oppast schiet je eraf als je onverwachts door een kuil rijdt.
En schakel maar eens heeeeel voorzichtig 53x12: dan zie je het probleem met de korte ketting zelf.
Less is bore

zwemcoach1
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2012 20:14

zwemcoach1 11 nov 2012 10:08

daniel1975 schreef:Frame is mooi geworden. Over de montage sluit ik mij volledig aam bij AMCF. Die shifters staan echt veel te laag: als je niet oppast schiet je eraf als je onverwachts door een kuil rijdt.
En schakel maar eens heeeeel voorzichtig 53x12: dan zie je het probleem met de korte ketting zelf.
Allen bedankt voor de extra info, ik ga het aanpassen en dan maar hopen dat het snel beter weer is om te gaan rijden

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 12 nov 2012 18:27


Allen bedankt voor de extra info, ik ga het aanpassen en dan maar hopen dat het snel beter weer is om te gaan rijden
Mooie gedachte op 11 november ..... :-)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 nov 2012 21:15

En beter weer dan gister en de komende dagen wordt 't ook niet snel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

desmoose
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 jan 2010 22:41

desmoose 15 nov 2012 13:24

zwemcoach1 schreef:
race-niek schreef:prachtig frame zo! zijn dit stickers of heb je het laten spuiten?
shifters en ketting aanpassen en dan denk ik wel dat je een fietsje hebt waar je de show mee steelt!
veel plezier ermee!
Dit zijn stickers, besteld in Brazilië. http://designstickers.blogspot.com.br/search/label/Old" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeer scherpe prijs en zeer degelijke kwaliteit
Welke set heb je dan? Ik heb hetzelfde frame nl.

zwemcoach1
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 aug 2012 20:14

zwemcoach1 15 nov 2012 15:30

desmoose schreef:
zwemcoach1 schreef:
race-niek schreef:prachtig frame zo! zijn dit stickers of heb je het laten spuiten?
shifters en ketting aanpassen en dan denk ik wel dat je een fietsje hebt waar je de show mee steelt!
veel plezier ermee!
Dit zijn stickers, besteld in Brazilië. http://designstickers.blogspot.com.br/search/label/Old" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeer scherpe prijs en zeer degelijke kwaliteit
Welke set heb je dan? Ik heb hetzelfde frame nl.
de set, van mathot

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 15 nov 2012 18:51

Deze dus, ook in rood en groen verkrijgbaar : http://designstickers.blogspot.com.br/s ... bel/Mathot" onclick="window.open(this.href);return false;



Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 15 nov 2012 22:21

Deze set is oorspronkelijk voor mij gemaakt :D Grappig om te zien dat hij nu ook op andere frames wordt gebruikt.

Plaats reactie