Pagina 743 van 776

Re: Cannondale

Geplaatst: 20 okt 2021 13:06
door Ernie C.
Maar volgens mij loopt de Aethos niet heel hard. Specialized is groot genoeg om zich een niche naast de mainstream lijn te veroorloven denk ik.

Re: Cannondale

Geplaatst: 20 okt 2021 13:07
door TL@
En die Aethos, zonder al die integratie en aero, is dan nog steeds duurder dan de Tarmac (Ultegra DI2, 8000€ voor de Aethos en 7700€ voor de Tarmac Pro)

Re: Cannondale

Geplaatst: 20 okt 2021 13:17
door raven14
TL@ schreef: 20 okt 2021 13:07 En die Aethos, zonder al die integratie en aero, is dan nog steeds duurder dan de Tarmac (Ultegra DI2, 8000€ voor de Aethos en 7700€ voor de Tarmac Pro)
Dit soort fietsen is dan ook voor de meerwaardezoeker :D

Re: Cannondale

Geplaatst: 20 okt 2021 13:28
door TL@
Ik zie de meerwaarde dan toch niet ;-)

Re: Cannondale

Geplaatst: 20 okt 2021 13:37
door richard84
De aethos heeft ook een heel moderne geometrie. Met een extreem sloping bovenbuis (de seattube van de 61cm is 55cm lang) lijkt de geometrie precies op een tarmac.
Maar op zich een aardige fiets. Nou hoeft een nieuwe ss van mij niet helemaal niks met aero te hebben, mooi gevormde buizen, klassieke geo, en aero gaan best goed samen. Een soort huwelijk tussen een oude derosa superking en een nieuwe derosa sk pininfarina.
Ik zie het helemaal zitten.

Re: Cannondale

Geplaatst: 20 okt 2021 13:39
door JorgV
De TCR van Giant is toch ook redelijk 'old school'? Als in, acceptabel gewicht, kabelloop deels binnendoor, hoge seatstays en een normaal press fit bracket, of vergis ik me dan enorm?

De '21 heeft dan wel weer de kabelingang op een rare plek zitten en de zadelpen is afwijkend qua formaat.

Re: Cannondale

Geplaatst: 20 okt 2021 13:49
door richard84
Nee, de TCR is een van de pioniers op het gebied van nieuwe frame geometrie. Ze waren zo een beetje de eerste die een mountainbike geometrie gingen inzetten voor een wegfiets.

Zie plaatje
Afbeelding

Re: Cannondale

Geplaatst: 20 okt 2021 14:01
door daniel1975
Was dat niet omdat ze dan met minder frame maten af konden….

Re: Cannondale

Geplaatst: 20 okt 2021 14:09
door richard84
Yep. En de Nederlanders spelen ook weer een klein rolletje in de acceptatie van deze frames. Zie laatste alinea


https://www.cyclingweekly.com/news/late ... tcr-206346

Re: Cannondale

Geplaatst: 20 okt 2021 14:14
door RKN
Ik weet niet echt of het nou een niche is, maar die Aethos lijkt zo op het oog in hetzelfde speelveld als een Cervelo R5, Argon18 Gallium of een Factor O2 te zitten; gewoon strakke, lichte fietsen (waarvan die laatste ook nog met velgrem te koop is! :like: ).

Er zijn dus wel meer merken die brood in dit hoekje zien, en van mij mag Cannondale met de Supersix hierbij aansluiten.

Re: Cannondale

Geplaatst: 20 okt 2021 14:42
door Ernie C.
richard84 schreef: 20 okt 2021 13:49 Nee, de TCR is een van de pioniers op het gebied van nieuwe frame geometrie. Ze waren zo een beetje de eerste die een mountainbike geometrie gingen inzetten voor een wegfiets.

Zie plaatje
Afbeelding
Ga je straks ook nog beweren dat een Chesini Innovation modern is? ;)

Het gaat er niet om om helemaal terug naar de uitvinding van het wiel te gaan maar voornamelijk een paar stapjes terug.

Zelf heb ik alleen stalen fietsen en de racefietsen zijn gelugd staal met rechte bovenbuis maar ik moet helaas constateren dat klassiek al moderner is geworden dat wat voor mij toereikend is.
Ik word oud... :(

Re: Cannondale

Geplaatst: 20 okt 2021 16:10
door Ernie C.
Het belangrijkste is dat de de bovenbuis bij een hoek van 90 met de zitbuis de kortste oversteek maakt waardoor het frame lichter en stijver wordt.

Minder maten is mooi meegenomen.