Pagina 741 van 776

Re: Cannondale

Geplaatst: 18 okt 2021 14:13
door Kiekeboe
Om mee te beginnen:
***de keuze van de kleuren is ronduit belachelijk. Om ter lelijkst momenteel. (je wil toch een mooie fiets, al is dat natuurlijk allemaal relatief)
***Die kabels moeten gewoon allemaal mooi weggewerkt worden.
***Weg met dat lelijke Cannondale crankstel.
***Cockpit moet mooier worden.
***Afstappen van de Hi-Mod vs gewone versie, maak gewoon één goed product. Mensen met veel geld kopen geen Cannondale Hi-Mod van +10K€ (enkel Specialized heeft een Sworks)

Re: Cannondale

Geplaatst: 18 okt 2021 15:04
door havana
Dat, en stoppen met BB30. Als het dan pressfit moet zijn, dan BB86 of T47.

Re: Cannondale

Geplaatst: 18 okt 2021 15:07
door richard84
Vasthouden aan je identiteit. Ik vond cannondale baas omdat ze als enige grote merk nog een klassiek ogend frame hadden. Rechte bovenbuis, hoge seatstays. Die laatste ss is dus best een deceptie...

Combineer met kleurstelling, in cannondale herkenbare kleuren, dus wel met een beetje meer flair dan antraciet of de zoveelste stealth black.

Ook de cranksets van cannondale, de high end dan, vond ik meerwaarde hebben.
Een cannondale mag best een beetje iets aparts hebben, qua uiterlijk/eigenschap. Denk dat ze niet hoeven te mikken op de marginal gains jagers, of de conformistische rijders. Die kopen toch allemaal trek, canyon of speci. Dat gaat cannondale nooit inhalen.

Kijk hoe colnago dat doet, die C64 blinkt niet bepaald uit qua gewicht of aero maar is gewoon een uniek product met een eigen gezicht. En heeft volgens mij best een grote schare fans.

Nu is het beetje eenheidsworst en dan kan ik elk merk met goedkope open moulds kopen, waarschijnlijk voor minder geld.

Oh en als ik zeg unieke features, dan bedoel ik natuurlijk niet onzinnige technische 'innovatie' die alleen maar irriteert omdat het niet werkt of niet compatibel is met after market onderdelen. Bottom brackets bedoel ik ja.

Re: Cannondale

Geplaatst: 18 okt 2021 15:42
door TL@
Dit dus maar dan met de kabels volledig binnendoor (op een elegante manier, niet zoals op de huidige SS)
Afbeelding

Re: Cannondale

Geplaatst: 18 okt 2021 22:25
door Jac
Ben nog elke dag blij met de mijne
Afbeelding

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 09:56
door Kiekeboe
havana schreef: 18 okt 2021 15:04 Dat, en stoppen met BB30. Als het dan pressfit moet zijn, dan BB86 of T47.
T47 lijkt me wel een goed systeem.
Maar als je ziet dat Pina en Specialized momenteel terug met ITA en BSA werken (wat ook goed is)
De vraag is of T47 wel gaat doorbreken.

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 10:19
door RKN
NicoNB schreef: 18 okt 2021 12:20 De volgende versie van de SuperSix, wanneer zou je hem wel kopen?

Ik ben benieuwd naar jullie wensen voor de nieuwe SuperSix.
Wat mij betreft het laatste model "oude" Supersix; klassiek licht frame, maar dan wel met de kabels door het frame heen (door de cockpit hoeft van mij niet). Frames met een zover verlaagde achterbrug als het nieuwe model vind ik niks.
Keuze tussen velg- en schijfrem zou ook wel mooi zijn (ik heb een voorkeur voor velgrem, maar ik schijn tegenwoordig in de minderheid te zijn).

Zo'n beetje de fiets die Jac hierboven tentoonstelt, maar dan eventueel met wat kleurkeuze (à la Orbea).

Bottombracket met draad zou ook wel wat zijn :mrgreen:

Allemaal puur hypothetisch gezien, want voor de huidige prijzen ga ik helemaal niets kopen ;)

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 10:55
door daniel1975
Kiekeboe schreef: 19 okt 2021 09:56
havana schreef: 18 okt 2021 15:04 Dat, en stoppen met BB30. Als het dan pressfit moet zijn, dan BB86 of T47.
T47 lijkt me wel een goed systeem.
Maar als je ziet dat Pina en Specialized momenteel terug met ITA en BSA werken (wat ook goed is)
De vraag is of T47 wel gaat doorbreken.
Pina heeft de ITA BB's nooit losgelaten voor zover ik weet. Sowiso niet op de topmodellen.

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 11:01
door martinobongo2
En t47 is er ook in schroefvariant........

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 11:05
door kxlight
Wat RKN zegt is precies wat Cannondale zou moeten doen. Oude supersix met standaard botombracket. En wel wat blijven tweaken met gewicht.

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 11:47
door Kiekeboe
martinobongo2 schreef: 19 okt 2021 11:01 En t47 is er ook in schroefvariant........
De T in T47 staat voor threaded, het is dus altijd met draad, anders is het geen T47.

Als er geen draad in de bracket zit, dan is het een PF30 bracket. Een PF30 zou je mogelijks draad kunnen in tappen, en er dan een T47 van maken.

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 11:53
door IceMaster
Helemaal mee eens met voorgaande opmerkingen, kijk wat Specialized met de Aethos doet, waar ik persoonlijk het klassieke model van Cannondale mooier vindt. Maak van de vorige Supersix een up to date racer, kabels binnendoor, gangbare zadelpen diameter, gangbare schroef BB, wellicht nog wat aero frame tweaks, mooie kleuren en je heb denk ik een tijdloze kwaliteits fiets die veel mensen aanspreken. Ik heb een Supersix Hi-Mod Dura Ace disc , frame is licht en het is een enorm comfortabele, snelle racer zonder al te veel poespas die ik niet snel zou wegdoen voor wat anders, ook door de achtelijke prijzen van de next generation fietsen, die denk ik niet veel gaan toevoegen aan mijn huidige fietsbeleving.