Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 18 jan 2022 21:01

Ernie C. schreef: 18 jan 2022 20:50
Verder is het met schijfremmen en dikke banden de perfecte fiets voor de moderne angsthaas. Wat mij betreft mag het geen racefiets heten.
:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 jan 2022 22:36

Weegt tegenwoordig dik 9kg.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 18 jan 2022 22:43

Richting de 10 met mechanische ultegra of 105.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 19 jan 2022 07:37

Wat een compleet onzinnige 'tech' zeg. Zou hier echt serieus marktonderzoek naar zijn gedaan of komt dit gewoon uit de hoge hoed van de marketing afdeling? Kan me niet voorstellen dat hier iemand op zit te wachten.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 jan 2022 07:45

Als ze die brol nu nog mooi hadden geïntegreerd dan had het nog meerwaarde gehad, zoals dit:
Afbeelding
en dit:
Afbeelding

Nu is het maar knullig en lelijk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 19 jan 2022 08:09

Dat hele smartsense gedoe ziet er uit als iets dat makkelijk te demonteren is...
Eigenlijk dus een voordeel dat het geen geïntegreerd ontwerp is :lol:
(maar was er nu echt niet iets met een smartsense stuurpen o.i.d. te verzinnen? :| )

Afbeelding

Afbeelding

https://www.wielerflits.nl/materiaalzon ... -avontuur/

Zoals het artikel ook al aangeeft; hier in NL misschien niet nodig, maar in andere landen wordt voor de eigen veiligheid nog wel eens standaard met verlichting rondgefietst.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 jan 2022 08:29

Stuurpen met licht bestaat al:
Afbeelding

SpeedX had jaren geleden al een 'slimme' stuurpen:
Afbeelding

Een combinatie van die 2 had al een stuk beter geweest dan de prul die ze nu uitbrengen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 19 jan 2022 08:35

Juist, maar een paar van de features zoals een variabel knipperend voorlicht en achterlicht zijn in bijvoorbeeld in Nederland en Duitsland niet toegestaan. Ik weet niet of de remlicht functie wel toegestaan is voor fietsen. Het is minder gemakkelijk te demonteren dan je denkt. De kabels lopen binnendoor en je ze hebben een lelijke uitsparing gemaakt voor de batterijhouder, die zie je dan dus meer.

De voordelen van een enkele batterij zie ik ook niet zo. Als t nu uitvalt heb je t volledig donker. Het probleem is ook dat dit er niet beter uitziet of voordelen biedt over een losse voorlamp en een losse Garmin varia radar.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jan 2022 09:06

En juist die deuk in het frame voor de batterij en de verplichting het systeem mee te kopen maken het zo jammer.

De vorm van het frame en de kleuren zijn gewoon mooi. Een schroefbracket, een ouderwets stuur en stuurpen en een ronde zadelpen met ouderwetse klemming, daar wordt ik blij van (al zal het voor de gemiddelde klant een afknapper zijn). Dat ze het dan zo knullig afmaken met een "geïntegreerd", modern systeem dat er achteraf opgeplakt uitziet, slaat de plank volledig mis.
Campagnolo Ultra Dork

hayes

hayes 19 jan 2022 09:18

thestudent schreef: 19 jan 2022 08:35 Juist, maar een paar van de features zoals een variabel knipperend voorlicht en achterlicht zijn in bijvoorbeeld in Nederland en Duitsland niet toegestaan.
Wat ik nog steeds onzin vind...

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 19 jan 2022 10:35

franciscus82 schreef: 19 jan 2022 07:37 Zou hier echt serieus marktonderzoek naar zijn gedaan of komt dit gewoon uit de hoge hoed van de marketing afdeling? Kan me niet voorstellen dat hier iemand op zit te wachten.
Dit dus. Wie heeft er nu serieus gezegd dat hij/zij deze fiets alleen koopt als al deze meuk er op zit.
Bij een commuter fiets kan ik me er iets bij voorstellen maar een fiets die verkocht wordt als comfort racer, tja, die fiets wil je eenvoudig met alleen noodzakelijke componenten?
De stap naar BSA lijkt een stap terug in de tijd, nu nog een vierkante as zou ik zeggen en een BB-UN52 erin

Kijkend naar de huidige website doet de look and feel me een beetje denken aan de folders van eind jaren 90.

Gelukkig zijn de huidige modellen voor mij zo goed als onbetaalbaar dus ik hoef niet wakker te liggen van keuzestress.

Anyways, ze hadden zo'n mooi stuurpen lampje.
spacer light.jpg
spacer light.jpg (48.55 KiB) 797 keer bekeken

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 19 jan 2022 11:33

Hier ook maar eens de nieuwe fiets voorstellen en een vergelijk met de 'good old' SS EVO (10 jaar oud ondertussen).

Vermits de SS EVO al wat jaartjes op de teller heeft was ik stilaan op zoek naar een vervanger, of liever, bijkomende racefiets. De SystemSix stond in m'n verlanglijstje, vermits ik toch wel wat Cannondale minded ben. Maar... de belachelijk lange leveringstijden en de al even belachelijke prijzenpolitiek hebben mij doen afhaken. Bovendien is Cannondale ook niet meer Cannondale van vroeger. En dan begon een goede kennis een fietsenzaak in 't dorp die Thompson verdeelt. Goede prijs, snelle levering, kleuren en designs vrij te kiezen, plaatselijke handelaar en... Belgisch. Allemaal goede redenen om er voor te gaan. Uiteindelijk dan ook voor een Thompson Falcon Dura-Ace Di2 12-speed gegaan in candy black metallic en pearl white silver kleur met enkel een Thompson opschrif op de bovenbuis (...toch een beetje Cannondale, hé... :mrgreen: )

Sinds nieuwjaar heb ik 'm. Ondertussen zo'n kleine 300 km kunnen testen op de zeldzame droge dagen en wegen. Het is m'n eerste ervaring met Di2, tja, dat schakelt subliem en altijd juist, hé. Ik ben wel van mening dat ik dat niet nodig heb, de SRAM Red 10-speed doet ook alles wat ik verlang van schakelen.

Rijdt de Falcon in z'n geheel nu beter dan de SS EVO?
Op vlakke strakke wegen wel. Elke trap is raak, super stijf en star frame met heel weinig flex. Met andere woorden, dit is een racefiets pur sang.
Bij overall gebruik en op wat meer geaccidenteerde wegen is de SS EVO ongetwijfeld de betere metgezel. En dan het gewicht, 8,1 kg voor de Falcon; 6,9 voor de SS EVO. Als ik ooit nog eens een Marmotte ofzo ga rijden, dan gaat het ongetwijfeld met de SS EVO zijn. Uiteindelijk wel super tevreden met deze fiets, ziet er naar mijn mening super strak uit met alle weg gewerkte kabels en de Di2 is een leuke gadget. Eneuh... soms wilt een mens ook al gewoon eens iets nieuw, hé. :mrgreen:

Afbeelding

Plaats reactie