Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jan 2022 13:16

Als ik die twee fietsen had staan, dan wist ik wel welke fiets de schuur niet uitkwam ;-)
Mss dat ik om die reden maar gewoon 2 'dales in de schuur heb; een gewone SS met allround alu wielset en een HiMod met hippe wieltjes, extra lichte onderdelen en een vermogensmeter. Hopen dat ze het nog lang uithouden, want ik zou echt niet weten wat de vervanger zou moeten worden. Cannondale in ieder geval niet (of ik zou nog ergens een laatste generatie EVO-voor-velgremmen op de kop moeten kunnen tikken :-) )

Ik begrijp echt niet waarom ze deze afslag hebben genomen. De CAAD modellen waren al 25 jaar top (vooral erg stijf), met een fiets als de six13 (vooral erg licht) speelden ze zichzelf fantastisch in de kijker (zou ik, naast een zuurstok C40, ooit nog wel eens als modern classic in mijn schuurtje willen) en de supersix was een mooie voortzetting daarvan (licht en stijf). Nu ze op de aero-en-disc bandwagon zijn gestapt (wie niet..?) heeft het merk echt afgedaan voor mij.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 19 jan 2022 13:35

Wil je overleven als groter merk, dan moet je wel mee de disc en aero toer opgaan, daar gaat het mij zozeer niet om.

Het gaat mij om het feit dat ze zich op haast geen enkel vlak nog onderscheiden van de rest. De CAAD's vroeger waren zowat de beste en mooist afgewerkte productie alu frames op de markt, de SS EVO was toendertijd ook zowat het lichtste klassieke productie carbon frame. Als ik nu de SystemSix aanschouw, een net zo zware fiets als de budget merken met net zulke huisonderdelen.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 19 jan 2022 13:40

Vooropgesteld dat ik het wel leuk vind als een merk innoveert en eens wat anders doet dan een ander en daarom alleen Cannondale zeker al wel waardeer. Verder vind ik dat ze jarenlang super mooie en fijne fietsen hebben gebouwd en ik ben echt zo ongelooflijk blij met mijn crosser een Caadx. Zie ik deze ophef over een paar lampjes nou ook niet echt zitten. Denk wel dat wij hier vanuit Nederland, Belgie anders tegen racefietsen aankijken dan bijvoorbeeld de Amerikanen. Denk dat de Synapse veel meer voor die markt is bedacht dan voor hier. Als ik kijk naar Specialized met de Roubaix en Diverge bijvoorbeeld, denk ik dat Cannondale veel meer met die fietsen in gedachte de Synapse heeft neergezet dan met onze kijk op Endurance racen. Ik denk dat ze een relatief snelle fiets voor licht gravel, commute en funrides hebben willen neerzetten voor vooral de Amerikaanse markt. Voor mij ook niet echt een fiets die voor mij zo passen, voor dit doel heb ik een Caad13 aangeschaft, stuk goedkoper, bewezen frame en ook met 28 mm spatborden enz goed voor wat gravel en woon-werk.
Los van deze Synapse vind ik de supersix nog steeds een erg mooie en top fiets die in mijn ogen nog steeds een echt Cannondale is.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jan 2022 13:43

@jakkel:
Dat eerste snap ik. Als je geen disc en aero wil, dan ben je bijna automatisch op boutique aangewezen. Jammer voor mij, maar daar zal de fietsindustrie weinig boodschap aan hebben.

Ik doelde meer op wat je schreef in je tweede alinea. Ook voor mij hebben de huidige Cannondale frames niets extra's meer t.o.v. de budgetmerken, m.u.v. de prijs.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jan 2022 13:45

Cannondale is wel één van de weinige merken die op dit moment fietsen kan uitleveren.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 19 jan 2022 14:07

havana schreef: 19 jan 2022 13:45 Cannondale is wel één van de weinige merken die op dit moment fietsen kan uitleveren.
Hoe het nu gesteld is weet ik niet. Begin vorig jaar was het wel bijna een jaar wachten op de levering van een SystemSix 11-speed mechanische Ultegra...

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 19 jan 2022 14:10

Toch, als je de nieuwe SS EVO in het echt ziet vind ik het nog een briljant mooie fiets die echt wel anders. Smal en klein BB bracket, niet te dikke buizen, voorvork die mooi over loopt in frame, natuurlijk wel dropped seatstays, maar ik vind het een prachtige fiets.

Verschillen zijn veel kleiner tegenwoordig, maar vind de nieuwe SS Evo nog steeds een onderscheidende fiets, op de details.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 19 jan 2022 14:17

k33z schreef: 19 jan 2022 14:10 Toch, als je de nieuwe SS EVO in het echt ziet vind ik het nog een briljant mooie fiets die echt wel anders. Smal en klein BB bracket, niet te dikke buizen, voorvork die mooi over loopt in frame, natuurlijk wel dropped seatstays, maar ik vind het een prachtige fiets.

Verschillen zijn veel kleiner tegenwoordig, maar vind de nieuwe SS Evo nog steeds een onderscheidende fiets, op de details.
En zo heeft elk merk zijn licht onderscheidende dingen op de details...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 jan 2022 14:28

havana schreef: 19 jan 2022 13:45 Cannondale is wel één van de weinige merken die op dit moment fietsen kan uitleveren.
Als je de teneur van de laatste pagina's moet geloven , de mooiere fietsen gaan er eerst uit en dan blijven de Cannondales staan. :)
Graptjen he,
Het zou zo maar kunnen dat Cannondale zijn inkoop en productieapparaat iets beter op orde heeft dan andere merken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8451
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 jan 2022 14:31

Ik was gisteren bij De Pedaleur stond een S6 evo Crb Black prijs €6799,- prachtige bike dat zeker.Prijs zal zeker niet gaan zakken eerder nog verder stijgen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jan 2022 09:00

Geen idee waar het aan ligt. Maar als je kijkt op Bikexchange dan zie je opvallend veel Cannondale. Ook Scott wordt langzaamaan weer beter leverbaar.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 jan 2022 09:49

Het is soms ook een beetje meehuilen met de wolven in het bos.

Natuurlijk is er een tekort, maar het is maar net wat je zoekt. Als je perse een bepaalde uitvoering wil kan je pech hebben.
Er is best wel wat te krijgen, zeker voor de meeste hier die een beetje weten wat ze moeten hebben.

Ik zit nu ook al twee maanden op een stuur te wachten, maar als het er in maart niet is, gaan de kabels maar gewoon buitenom bij de stuurpen ipv binnendoor.

Ik vind de Supersix Evo echt wel een hele mooie fiets!
Misschien niet baanbrekend. Maarja wel merk wel....... maken ze een systemsix die toch echt anders is vind niemand het weer mooi (ik ook niet overigens)

Plaats reactie