Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 21 nov 2015 22:50

Aandelen?? Nee, daar heb ik geen geld voor................
Op forum probeer ik zo neutraal mogelijk te zijn zonder directe linkjes / verwijzingen naar bedrijven. Als iemand een relatie legt tussen mij en bedrijf (bijvoorbeeld via mijn site) dan is dat mooi mee genomen :mrgreen:

Maar het ging om verkrijgbaarheid frames en op de vraag werd op 10 nov. kort met NEE geantwoord, wat dus niet juist is.

BTW: prijs van zo'n CAAD12 frame met disc viel mij eerlijk gezegd mee. (nee, geen reclame)
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 21 nov 2015 22:55

Daarentegen, een los Synapse disc frame kost € 2999,- Een complete Synapse disc is er vanaf € 2499,- :shock:

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 nov 2015 08:32

NicoNB schreef:Daarentegen, een los Synapse disc frame kost € 2999,- Een complete Synapse disc is er vanaf € 2499,- :shock:
Klopt. Maar het losse frame is de Hi-mod en complete fiets niet.
Datzelfde zie je ook bij de SuperSix EVO. Frame voor € 2999,- en complete Evo (Shimano 105) voor € 1999,-
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 22 nov 2015 08:57

NicoNB schreef:Daarentegen, een los Synapse disc frame kost € 2999,- Een complete Synapse disc is er vanaf € 2499,- :shock:
Klopt snap je meteen wat Cannondale liever niet levert en dit is een alternatief voor simpelweg nee.
De caad 12 is wel een aardige optie al moet je wel op enorme levertijden rekenen.
Moet wel zeggen dat ik Cannondale enkel nog bij een heel goede dealer zou halen aangezien Camnondale nederland gewoon slecht bezig is. Garantiegeval al 3.5 maand geleden toegekend en maand geleden onderweg maar nu weer "kwijt" en het ligt niet aan de dealer(zelfde verhaal met een vork van een kennis dus kennelijk geen unicum en dat is een rustige tijd)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 22 nov 2015 10:04

sharkman113 schreef: Moet wel zeggen dat ik Cannondale enkel nog bij een heel goede dealer zou halen aangezien Camnondale nederland gewoon slecht bezig is. Garantiegeval al 3.5 maand geleden toegekend en maand geleden onderweg maar nu weer "kwijt" en het ligt niet aan de dealer(zelfde verhaal met een vork van een kennis dus kennelijk geen unicum en dat is een rustige tijd)
Hmm, een keer een tripje regelen richting Oldenzaal? :twisted:


@fred idd, de HiMod

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 nov 2015 10:33

Als je een los frame wil is het al sinds jaar en dag goedkoper om gewoon de goedkoopste uitvoering te kopen, alle onderdelen eraf te schroeven en op MP te dumpen. Op die manier heb ik mijn SS frame ook verkregen, netto betaalde ik iets van 1400 euro geloof ik (complete fiets was 1800 euro, onderdelen leverden bij elkaar zo'n 400 euro op).

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 22 nov 2015 11:39

werkt voor het komende seizoen helaas niet meer. Cannondale maakt bijv. de Evo enkel nog mechanisch terwijl de Hi mod die voor beide geschikt is enkel nog op de duurdere versies zit (zijn nu ook wezenlijk andere frames).
Hmm, een keer een tripje regelen richting Oldenzaal? :twisted:
Ze komen hem maar brengen. Is er deze week nog niets dan weet ik de volgende stap wel, maar zelfs met Italianen gaat het nog sneller en dit is echt flut service.

Europa (Cannondale heeft nog maar weinig met de US te maken) was altijd een positieve uitzondering t.o.v. de rest van de wereld.
Heb me nooit aan de gedachte kunnen onttrekken dat ze enkel complete fietsen zijn gaan leveren omdat ze de kwaliteitscontrole hier toch over moesten doen (de verhalen dat frames geleverd buiten Europa tot drie keer toe foutief uit de doos kwamen zijn legio echter daar heb ik in Nederland nooit iets van gemerkt.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 28 nov 2015 15:47

Ook maar even in het Cannondale hoekje.

In het kader van de n+1 regel, vandaag een Synapse erbij gekocht.
Het is een 2015 model, kleur antraciet met rode accenten.
Bij aanschaf afgemonteerd met 105-5800, RS10 wielen en riante spacertoren. 105 gaat Ultegra worden en de wielen waarschijnlijk Skyrium Elite's.
Dus mocht er nog iemand een 105 groepje en of RS10 wielen zoeken. ;)

Benieuwd hoe deze fiets zich verhoud tot mijn 2011 synapse.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 28 nov 2015 15:48

[Berichtdoor patmaessen » 10 nov 2015 08:20
Zwart groene fiets hierboven ziet er wel heel erg fraai uit. Verkoopt Cannondale ook frames los?

quote="dickygiovanni"]
Neen!

[/quote]

Ja! 8-)

http://www.ciclimattio.it/it/catalogo/c ... I_STRADA/7

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 28 nov 2015 20:48

Ik zag bij Azzuri een Cannondale crosser denk ik. Grijs met oranje...

Prachtige fiets!

Ben er wel achter dat een fiets op een foto toch vaak een stuk minder er uit ziet dan in het echt

Edit

Even opgezocht op de site.

Denk dat het de cross superx rival cx 1 is. (Wat een naam! Haha ;-) )


--

Fietsen bevalt me zo vreselijk goed. Dat als ik geld had, had ik naast mijn racer ook nog een crosser gehaald.

Ik wist dat ik het wel weer leuk ging vinden. Maar ben wel verrast dat ik weer zo gegrepen ben door het fietsvirus.

Man.... Wat heb ik al die jaren weg gegooid zeg met op de bank hangen.. Maar goed... Nog wel ff te gaan natuurlijk, ;-).

Echt genieten hoor.

Cube2000
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 apr 2014 16:53
Locatie: Nederland

Cube2000 29 nov 2015 10:36

Wordt vast een mooie Synapse NicoNB, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Cannondale

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 29 nov 2015 11:13

Gisteren ook maar eens gekeken naar de Supersix 2016 als zomerfiets naast de CAAD10 Ultegra. Twijfel een beetje over de gewone met RED of de highmod met Ultegra. Volgens mijn FM is de highmod echt eens stuk beter. En ik vind die 2016 RED met dat grijs en oranje niet zo mooi (maar nog niet in het echt gezien).

Highmod met DA is ook mogelijk maar die is er alleen in zwart of wit en dat vind ik dan weer vrij saai. En ik maak echt niet genoeg kms voor DA vind ik dus dan kan ik beter die 700 euro aan een wielenupgrade van de Ultegra besteden. Denk ik nu ;)

Meer mensen een Supersix in de planning?

Plaats reactie