Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12634
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De prijs van de topmodellen zijn duur, maar een 'instapper" upgraden loont vaak.
Daarnaast is ie net nieuw en gezien de markt op dit moment zijn gewoon goede kortingen wel weer te verwachten.
Toch vraag ik me af of je zo,n schroefbracket wilt elke frame met ingelijmde bus (of kleine ringen met schroefdraad) is bij mij kapot gegaan.
(waardoor ik nu wel een mooie scalpel heb dat dan wel)
Daarnaast is ie net nieuw en gezien de markt op dit moment zijn gewoon goede kortingen wel weer te verwachten.
Toch vraag ik me af of je zo,n schroefbracket wilt elke frame met ingelijmde bus (of kleine ringen met schroefdraad) is bij mij kapot gegaan.
(waardoor ik nu wel een mooie scalpel heb dat dan wel)
op geen enkele Cannondale last van gehad. het zal vast wel eens voorkomen, maar alleen klagers zullen op internet van zich laten horen en vaak luid ook. De overgrote meerderheid die er geen last van heeft hoor je niet
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12634
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik ook niet hoor. En BB30 leveren ze al heel lang niet meer. PF30 is het de laatste jaren en dat is een prima systeem.
Als je maar de juiste lagers pakt en dat kan lastig zijn omdat je dat al consument niet altijd weet en de kennis van hebt waar je op moet letten.
Alle fietsen die ik met PF30 en alle andere varianten hiervan heb gebouwd kraken niet.
Ik zie schroefdraad echt al achteruitgang.
Zeker sram heeft het met dub nu echt wel goed voor elkaar en nog spotgoedkoop ook.
De passing is goed, perfect spacing syteem, goed lagers en de beste afdichtingen.
Het is vooral gebrek aan kennis bij montage en gebruik, want die schroefcups kraken net zo vaak of net zo vaak niet, net hoe je ernaar kijkt.
Als je maar de juiste lagers pakt en dat kan lastig zijn omdat je dat al consument niet altijd weet en de kennis van hebt waar je op moet letten.
Alle fietsen die ik met PF30 en alle andere varianten hiervan heb gebouwd kraken niet.
Ik zie schroefdraad echt al achteruitgang.
Zeker sram heeft het met dub nu echt wel goed voor elkaar en nog spotgoedkoop ook.
De passing is goed, perfect spacing syteem, goed lagers en de beste afdichtingen.
Het is vooral gebrek aan kennis bij montage en gebruik, want die schroefcups kraken net zo vaak of net zo vaak niet, net hoe je ernaar kijkt.
Toch is het een vrij veel voorkomend probleem geweest hoor. Mijn F29 van destijds was ook zo'n probleemgeval. Eerst mocht je van Cannondale de lagers absoluut niet in het frame (demonteerbaar) verlijmen met Loctite. Maar na een massa gevallen werd het wel toegestaan en pasten ze het zelf ook toe.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12634
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat klopt ook wel maar we zijn ook 10 jaar verder de laatste frames die ik nu heb gezien kraken met pressfit zowel 46 als 42 niet meer.
Heel diverse kleuren. Niet allemaal mijn ding (die fades mogen er nu echt wel uit) maar deze is echt bloedmooi.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37642
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Jij hebt net een nieuwe maar 9k aftikken is toch serieus geld voor een fiets.Voor de helft had ik een Sensa met DA di2 in 2018.daniel1975 schreef: ↑02 mar 2023 21:33Maakt mij niet uit, mag je hier zo komen brengen hoor.
Die lelijke bandjes wissel ik dan zelf wel
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37642
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik ga het er niet voor betalen in elk geval. Nieuwe kleuren zijn maar mwa….
Less is bore