Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 10 mei 2013 14:12

Heb overigens beetje speling op m'n voorwiel.
Hij beweegt iets (milimeter of 2 denk ik), alsof de snelspanner nog niet helemaal vast zit.
Als de fiets stilstaat, en ik pak het wiel bovenaan beet, dan kan die heel lichtjes bewegen van links naar rechts.

Iemand enig idee? Iets met de naaf ofzo?
Ga anders binnenkort wel ff langs FM, heb er niet meteen last van, maar hoort niet denk ik.

Heeft zoiets nou eigenlijk te maken met kwaliteit van de Aksiums?

smaanders
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 dec 2010 11:29

smaanders 10 mei 2013 15:04

havana schreef:Zijn wel te krijgen via bijvoorbeeld Rijwielpaleis maar prijzen slaan nergens op. Veel interessanter om gewoon de basisversie te kopen en te strippen. Zo heb ik dat zelf ook gedaan. De meeste onderdelen had ik al verkocht voordat ik de fiets überhaupt had.
Thx; goede tip!
Sowieso eerst eens kijken of de geometrie past bij mijn ( eigenaardige ) lichaamsbouw en de "oude" fiets zien te verkopen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 mei 2013 16:08

Same here: basis Supersix gekocht en letterlijk alles verkocht. Alleen originele balhoofdstel en zadelpenklem zit er nog op.
Heel irritant van veel fabrikanten dat je geen losse frames meer kunt krijgen in kleur naar keuze. Velen hebben iets op Pinarello aan te merken, maar daar is op dat gebied heel veel mogelijk. Alle maten in alle kleuren. Zouden meer merken moeten doen.
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 mei 2013 16:50

Hier een sneak-peak van mijn Supersix in opbouw. Het is een HiMod frame uit 2010, een weinig gebruikte 2e-hands. Vanaf vandaag zit er een SISL crankstel op. De rest moet ik nog verzinnen/bij elkaar sparen :-)

Afbeelding

Waar ik nu aan denk is een afmontage met Campa Chorus. Ik neig heel erg naar Reynolds 32 wielen. Stuur, stuurpen en zadelpen ben ik nog niet uit. Tips zijn welkom.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 10 mei 2013 17:07

Jaeger schreef: Hij beweegt iets (milimeter of 2 denk ik), alsof de snelspanner nog niet helemaal vast zit.
Als de fiets stilstaat, en ik pak het wiel bovenaan beet, dan kan die heel lichtjes bewegen van links naar rechts.
2mm speling is wel erg veel, vaak voelt het meer dan dat het in werkelijkheid is.

Met het lichtjes bewegen van je wiel tijdens het vastpakken zou ik mij niet al te veel zorgen om maken. Als je tijdens het rijden het wiel tegen de remblokken aan swingt dan zul je aktie moeten ondernemen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 mei 2013 17:56

53x11; dat je dat ding zo lang onafgemonteerd thuis kunt laten liggen :D :D :D
Afmontage; cliche, maar licht en erg goed-->WCS (kleur mag je zelf kiezen)
Less is bore

Jaeger
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 jan 2012 21:49

Jaeger 11 mei 2013 11:14

vincent75 schreef:
Jaeger schreef: Hij beweegt iets (milimeter of 2 denk ik), alsof de snelspanner nog niet helemaal vast zit.
Als de fiets stilstaat, en ik pak het wiel bovenaan beet, dan kan die heel lichtjes bewegen van links naar rechts.
2mm speling is wel erg veel, vaak voelt het meer dan dat het in werkelijkheid is.

Met het lichtjes bewegen van je wiel tijdens het vastpakken zou ik mij niet al te veel zorgen om maken. Als je tijdens het rijden het wiel tegen de remblokken aan swingt dan zul je aktie moeten ondernemen.
Dank. Zal inderdaad wel iets minder kunnen zijn.
Maar mag ik uit jouw reactie opmaken datbdit wel vaker voorkomt?
En zegt dat dan nog iets over kwaliteit van de wielen, of gebeurt dat ook in hetbduurdere segment?

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 11 mei 2013 21:33

daniel1975 schreef:53x11; dat je dat ding zo lang onafgemonteerd thuis kunt laten liggen :D :D :D
Afmontage; cliche, maar licht en erg goed-->WCS (kleur mag je zelf kiezen)
Cannondale met campa cliche? Vind ik net niet. Meest cannondales hebben sram of shimano uitvoering.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 12 mei 2013 09:05

Ik denk dat Daniël specifiek doelde op de wcs spullen. Heb ik ook aan gedacht, alhoewel de voorkeur naar iets Italiaans gaat. Alleen, probeer maar eens iets te vinden zonder rode logo's...!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

psycho71
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 20 feb 2011 19:30
Locatie: Haarlem

psycho71 12 mei 2013 09:15

Deda heeft ook mooie sets met witte logo's

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 12 mei 2013 09:46

Jaeger schreef:
vincent75 schreef:
Jaeger schreef: Hij beweegt iets (milimeter of 2 denk ik), alsof de snelspanner nog niet helemaal vast zit.
Als de fiets stilstaat, en ik pak het wiel bovenaan beet, dan kan die heel lichtjes bewegen van links naar rechts.
2mm speling is wel erg veel, vaak voelt het meer dan dat het in werkelijkheid is.

Met het lichtjes bewegen van je wiel tijdens het vastpakken zou ik mij niet al te veel zorgen om maken. Als je tijdens het rijden het wiel tegen de remblokken aan swingt dan zul je aktie moeten ondernemen.
Dank. Zal inderdaad wel iets minder kunnen zijn.
Maar mag ik uit jouw reactie opmaken datbdit wel vaker voorkomt?
En zegt dat dan nog iets over kwaliteit van de wielen, of gebeurt dat ook in hetbduurdere segment?
Ik heb geen ervaring met wielen uit het duurdere segment. Heb een set Mavic Ksyrium Equipes en deze kan ik bij het vastpakken ook een stukje bewegen. Dit is geen speling maar flex.

Iemand ervaring met wielen uit het hogere segment?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 12 mei 2013 10:04

53x11 schreef:Hier een sneak-peak van mijn Supersix in opbouw. Het is een HiMod frame uit 2010, een weinig gebruikte 2e-hands. Vanaf vandaag zit er een SISL crankstel op. De rest moet ik nog verzinnen/bij elkaar sparen :-)

Afbeelding

Waar ik nu aan denk is een afmontage met Campa Chorus. Ik neig heel erg naar Reynolds 32 wielen. Stuur, stuurpen en zadelpen ben ik nog niet uit. Tips zijn welkom.
Een van de mooiste frames van de afgelopen jaren in het peleton gezien .... pracht ding. FSA Team green zadel/stuurpen past gewoon het beste, niet echt weight weenie maar wel top. Deda kan ook een optie zijn icm Campagnolo.

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie