Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hoe Tevreden over je FM ???

mpol
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 17 sep 2006 12:25

mpol 25 jun 2008 18:11

Bij Derks-wielersport.nl heb ik kortgeleden een cassette en 3 kettingen besteld. Bij aflevering bleek er alleen een cassette geleverd te zijn. Bij het reclameren kreeg ik te horen dat ze wel verstuurd zouden zijn, en dat als de verpakking stuk was, dat ik dit aan de bezorger had moeten zeggen. Nu konden ze niks meer doen, en zouden ze de kettingen ook niet naleveren. Punt is dat de verpakking in orde was, niks mis mee. Hierop kreeg ik geen reactie meer, dus voor hun was het afgedaan.
Ik vind dit ronduit slechte service en zal er dan ook niets meer kopen. Ze zijn dan wel iets goedkoper dan een zaak als bike2build.nl, maar die hebben dan wel goede service. Nu is het bij webshops altijd wel wat afwachten wat de service is als er wat mis gaat, maar dit is imo zo'n rotte appel waar je geen zaken mee wilt doen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 25 jun 2008 18:31

thunderroad schreef:sorry ..de #$@$ vorkbuis inderdaad (kon even niet op het woord komen thx)


Doe eens meer vertellen enzo!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 25 jun 2008 18:41

tom schouten wielersport (scheveningen, den haag)

Goed advies, vriendelijk personeel, nemen de tijd ongeacht de drukte.
Bij technische problemen zomaar binnevallen meestal geen probleem. Voor regulier onderhoud wel een afspraak maken, de planning zit soms een beetje vol :-)
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 25 jun 2008 18:54

sagax047 schreef:Sommige fietsenmakers gaan echt hun boekje te buiten om geld binnen te halen. Achterderailleurtje afstellen 30 euro voor 5 minuutjes werk

Ook bracht ik onlangs mijn fiets binnen en vroeg ik expliciet om mijn lagers van mijn achterwiel te smeren en onderhoud van mijn achterwiel. Als ik de fiets terug ophaal blijkt dat hij mijn voor- en achterderailleur ontregeld heeft, en vertelt me erbij dat hij ze niet kan afstellen omdat mijn trapas te lang is. "Hoezo?", vraag ik, "mijn versnellingen stonden toch perfect toen ik 'm binnenbracht?".
20 euro kost me dat grapje, en ik mocht meteen doorfietsen naar een vriend om mijn versnellingen opnieuw prima af te stellen.

Bij de aanschaf van een nieuwe racefiets beslissen we dan maar om naar de concurrentie te gaan in Zottegem, nou, 8 maanden hebben we gewacht op die fiets. Naar 't schijnt was er iets mis met de fabriek in China, er was iets met het containerschip en de truckchauffeur wist zijn weg niet..


fietsen Kurt, fietsen VDB Kurt, fietsen Marnix, die fietsenwinkel in Erwetegem, ...?
Anders PM je maar als je dit niet op het forum wil vermelden...
Een achterderailleur afregelen heeft sowieso al niets te maken met de trapaslengte... knoeier en zeveraar dus...

goede ervaringen met:
http://www.deportesgandara.org/ in Torrelavega, Spanje.
Winkel vroeger open na siesta speciaal voor ons, achterderailleurkabel vervangen en afstellen kostte 3 euro totaal, klaar terwijl je wacht. Een andere fietsenmaker in Leon presteerde het om 2 spaken te vervangen en een achterwiel te richten voor 3.4 euro (het was 20 cent per spaak, de afzetter ;)
Dus als je naar Spanje gaat fietsen, en groot onderhoud en een kundige wielenrichter nodig hebt, neem je fiets mee en laat hem daar repareren...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

mpol
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 17 sep 2006 12:25

mpol 26 jun 2008 23:01

Nou, boven aan deze pagina staan mijn ervaringen met derks-wielersport.nl. Het verhaal wordt wat smeuiger. Hier de mail die ik vandaag kreeg:

"U beweert dat onze levering slechts bestond uit één cassette Shimano XT en drie kettingen KMC X93 ontbraken.

Wij weten dat de zending bestond uit cassette + 3 kettingen.
Aan de hand van het gewicht van de zending is vast te stellen wat de inhoud van de zending zou kunnen zijn geweest.
Op onze weegschaal weegt;
1x cassette Shimano XT 345 gram.
3x ketting KMC X93 941 gram,
1x buitendoos 190 gram.
Samen 1476 gram.

Indien de levering slechts uit een XT cassette zou bestaan dan is het
gewicht van de zending 535 gram.

Elke zending wordt bij vervoerder GLS gewogen. Deze zending is bij GLS 3x over de weegschaal gegaan. Wij hebben het exacte gewicht van de zendingen opgevraagd, telkens ca. 1550 gram. Het door GLS vastgestelde gewicht overeen met het gewicht van bestelde goederen. Daaruit kan worden afgeleid dat de zending in elk geval uit meer bestond dan één cassette.

Zoals we eerder stelde, hebben wij aan onze leverplicht voldaan.
U heeft een opmerking geplaatst op http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=8084&page=17. Daarmede U berokkent ons schade. Wij geven u 24 uur de gelegenheid om uw opmerking van het forum te verwijderen.

Verwijdert u uw opmerking niet van het forum, dan zullen wij daar een
gepaste reactie aan toevoegen. Bovendien leggen wij deze zaak voor aan de juridische afdeling van onze branch-organisatie

In elk geval brengen wij de beheerder van het forum Fiets op de hoogte over de gang van zaken"

Hierop was mijn reactie:

"Volgens mij zijn jullie verantwoordelijk voor de levering. Dus als het
niet goed bezorgd wordt valt dat onder jullie verantwoordelijkheid. Ik
verwacht nog steeds dat ik de 3 kettingen nageleverd krijg."

Wordt vervolgd.

camparacer
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 mei 2008 02:55

camparacer 26 jun 2008 23:20

Lekker verhaal...

Heb je bewijs van ze ontvangen dat GLS het pakket (meermaals) op ca. 1550 gram gewogen heeft? Want dat kan iedereen natuurlijk wel roepen... Misschien hopen ze je daarmee, in combinatie met de rest van het verhaal, flink af te schrikken.

Volgens mij kun je als leverancier gewoon beter die drie kettingen alsnog opsturen, ongeacht of ze dat in eerste instantie nu wel of niet gedaan hebben. Zorgt alleen maar voor goede publiciteit. Dit is 10x slechter voor hun imago, ongeacht of het nu klopt of niet... Blijft altijd een risico dat dan niet iedereen dit gaat proberen, maar hier knappen ze zelf ook niet van op.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jun 2008 23:28

Ik heb nog niets gezien van Derks Wielersport, hooguit dat ze gemaild hebben naar forum@fiets.nl. Maar dat e-mail adres wordt nu door niemand gelezen omdat Freerider op vakantie is. Zolang er niet iemand moet willig (ten onrechte) zwart gemaakt wordt blijft alles gewoon lekker op het forum staan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 26 jun 2008 23:31

mpol schreef:Nou, boven aan deze pagina staan mijn ervaringen met derks-wielersport.nl. Het verhaal wordt wat smeuiger. Hier de mail die ik vandaag kreeg:

"U beweert dat onze levering slechts bestond uit één cassette Shimano XT en drie kettingen KMC X93 ontbraken.

Wij weten dat de zending bestond uit cassette + 3 kettingen.
Aan de hand van het gewicht van de zending is vast te stellen wat de inhoud van de zending zou kunnen zijn geweest.
Op onze weegschaal weegt;
1x cassette Shimano XT 345 gram.
3x ketting KMC X93 941 gram,
1x buitendoos 190 gram.
Samen 1476 gram.

Indien de levering slechts uit een XT cassette zou bestaan dan is het
gewicht van de zending 535 gram.

Elke zending wordt bij vervoerder GLS gewogen. Deze zending is bij GLS 3x over de weegschaal gegaan. Wij hebben het exacte gewicht van de zendingen opgevraagd, telkens ca. 1550 gram. Het door GLS vastgestelde gewicht overeen met het gewicht van bestelde goederen. Daaruit kan worden afgeleid dat de zending in elk geval uit meer bestond dan één cassette.


Wellicht wel ja maar dat kan dus alles zijn van 3 kettingen tot een baksteen aan toe :D
Heeft jouw FM je dat GLS gewicht rapport gestuurd? Zo niet dan zou ik daar zeker op staan. Zij kunnen wel van alles claimen dat ze het gewicht met GLS uitgezocht hebben. Bel anders GLS zelf eens op!!
mpol schreef: U heeft een opmerking geplaatst op http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=8084&page=17. Daarmede U berokkent ons schade. Wij geven u 24 uur de gelegenheid om uw opmerking van het forum te verwijderen.

Verwijdert u uw opmerking niet van het forum, dan zullen wij daar een
gepaste reactie aan toevoegen. Bovendien leggen wij deze zaak voor aan de juridische afdeling van onze branch-organisatie

In elk geval brengen wij de beheerder van het forum Fiets op de hoogte over de gang van zaken"


Aan dit soort dreigementen zou ik (en doe je ook niet gelukkig) geen gehoor geven. Puur een manier om 'Powerplay' te spelen. Consumentje afschrikken.

Juridisch kunnen ze hier niks aan doen imho.
Jij hebt een klacht (ik laat even in het midden wie daadwerkelijk gelijk heeft) welke niet naar behoren wordt behandeld vanuit jouw perspectief en DUS post je het op het Forum. Moeten ze maar naar behoren afhandelen en aangezien we nog steeds in een land leven met een relatief grote vrijheid van meningsuiting mag jij dat hier posten.
Ik zou het anders eens bij een onafhankelijke partij neerleggen b.v. de Constumentenbond.

Ik geef niemand hier gelijk of ongelijk maar de reactie van je FM lijkt vooralsnog ongepast tenzij er meer is gebeurd dan hier kenbaar gemaakt.

Blijft een moeilijk verhaal denk ik. FM zegt dat ze het verstuurd hebben en jij zegt dat je het nooit ontvangen hebt. Zelfs met een Rembour zending had dit kunnen gebeuren. Aangezien je tekent en dan pas de zaak opent, maar dan is TNT al weg.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

mpol
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 17 sep 2006 12:25

mpol 26 jun 2008 23:38

Ik zie het ook als een stukje bluf van hun om zo te dreigen. En ik doe ook niks verkeerd volgens mij. En dat ik dit vervolgverhaal post staat alleen maar nog slechter voor hun :)
Ik verwacht al niet meer dat ik de kettingen krijg, dat is einde verhaal. Maar ik maak gebruik van mijn vrijheid om dit hier te posten.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 26 jun 2008 23:51

mpol, ik zou als ik jou was morgen even heel snel met GLS bellen om aan te horen of zij echt zo werken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze van elk pakketje het gewicht gaan wegen en dat noteren, maar ik kan het verkeerd hebben.

Vraag alles zwart op wit aan, dan kun je zien wie er gelijk heeft. Als jij echt niks hebt gekregen zou ik er alleen al een principekwestie van maken en me niet laten uitmaken voor leugenaar en bedrieger.

zoals het er uitziet is het gewoon een spelletje blufpoker van derks wielersport en hoogst onfatsoenlijk ook nog. Wat hier al eerder is gezegd: derks kan beter 3 kettingen opsturen. Dat zorgt voor minder schade dan zulke acties.
Ik weet dit uit ervaring, ook als de klant echt fout zit. Je voelt de gevolgen niet direct omdat men nergens voor betaald, maar klanten blijven makkelijker weg (zoals ik, want ik krijg een naar gevoel bij derks wielersport als ik dit zo lees).
Train ze!

Plaats reactie