Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

bike2build

henkie2
Forum-lid

henkie2 26 mei 2006 12:55

Wat zijn jullie ervaringen met bike2build.nl? Als je een nieuwe fiets aanschaft daar, wordt je dan opgemeten? En de service is die goed? Ik hoor graag al jullie commentaar over deze winkel.

tobiasvant
Forum-lid

tobiasvant 26 mei 2006 15:06

Ik ben ook benieuwd, het zou wel fijn zijn voor de algemene kennis als mensen ook eens reageren :)

evers
Forum-lid

evers 26 mei 2006 15:58

Ervaring in de winkel heb ik niet. Wel via de internetshop: Deze is niet de goedkoopste van het web, maar wel snel met de levering. Geen klachten mee gehad.
Train ze!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 mei 2006 18:13

Aardige jongens die met name in de ATB wereld heel goed thuis zijn. Technisch goed onderlegd, vind het een prima zaak. Zijn niet de meest goedkope, maar prijs-service-prestatie vind ik ruim voldoende.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

sharkman
Forum-lid

sharkman 26 mei 2006 19:35

met mtb's zijn ze o.k. (vergelijkbaar met andere verzend zaken) van race hebben ze geen kaas gegeten...

jan_boezeroen
Forum-lid

jan_boezeroen 27 aug 2006 15:17

Hoi,
Ik ken niet hun vaktechnische kwaliteiten, maar ze rekenen wel 112 euro voor levering via Fietsplan (NFP), terwijl andere FM's gewoon 40 euro rekenen. Ik ga er in ieder geval niets bestellen.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 27 aug 2006 23:02

Ik moet Sharkman gelijk geven, op mtb gebied een van de beste qua kennis op racegebied minder.
Ze kunnen wel opmeten want ze hebben zo'n apparaat staan in de winkel.
"Try not. Do or do not......there is no try"

rolandt
Forum-lid

rolandt 28 aug 2006 20:46

En ze hebben een mooie website met soms best leuke aanbiedingen. Komt bij dat als je in de buurt woon je er gemakkelijk even langs kan rijden en zo de verzendkosten uitspaart. Prima winkel wat mij betreft.

warmbakkertje
Forum-lid

warmbakkertje 29 aug 2006 21:03

Zondagavond via internet gereedschap aangeschaft. Dinsdag morgen kreeg ik het al geleverd! Helemaal top. De verzendkosten bij kleinere bestellingen is een beetje prijzig, maar ja..

groeten,

Gerrit-Jan

timo002
Forum-lid

timo002 30 aug 2006 14:28

Quoten: Origineel geplaatst door jan_boezeroen op 27 Augustus 2006

Hoi,
Ik ken niet hun vaktechnische kwaliteiten, maar ze rekenen wel 112 euro voor levering via Fietsplan (NFP), terwijl andere FM's gewoon 40 euro rekenen. Ik ga er in ieder geval niets bestellen.

Dat met het NFP is niet zo vreemd hoor! NFP is VREEMD. Dat is het hele probleem. Groot gelijk dat ze er 112 euro voor rekenen. NFP moet gewoon gestopt worden en werkgevers moeten eerst beter nadenken voordat ze via "een instantie" het fietsplan laten regelen.
Maar dat ze 112 euro voor het NFP vragen zegt niets over de winkel zelf. Er zullen vele winkels meer zijn die dat doen. Het NFP snoept nu eenmaal 15 van het aankoopbedrag er tussen uit. Dit zal toch betaald moeten worden, en de klant is daarvan de dupe. Leuk he! Jou fiets heeft dus waarschijnlijk 749 moeten kosten bij Bike2Build (749-15 = 637 -> 749-637 = 112,= die niet betaald wordt)Dat Bike2Build dit verschil dat het NFP niet betaald doorrekend aan de klant is dus niet zo vreemd! Helemaal niet wanneer je al wat goedkoper bent. Ik heb als eens eerder wat geschreven over het NFP, lees dat maar eens door en je komt er dan wel achter wat voor'n leuke instantie het is! Een FM kan hier niets aan doen!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

cyclopedia
Forum-lid

cyclopedia 01 sep 2006 13:37

Bike2build is een van de oudste online fietswinkels in Nederland, en heeft daardoor al veel ervaring opgedaan en weten dat een goede winkel een winkel is met een goede service, een goede levering en klanttevredenheid. Waar je dit bijvoorbeeld in terug ziet is dat de artikelen die op hun site staan, ook hun live voorraad is. Dus alles op de site kan snel worden geleverd. Verder staat er achter de winkel inderdaad een leuk en goed gekwalificeerd team, die veel mtb kennis hebben. Bij bike2build koop je dus met zekerheid, en dat zijn die paar extra eurocenten vaak wel waard vind ik.
<a target="_blank" href= "http://www.fixedgeargallery.com">www.fixedgeargallery.com</a>

leich
Forum-lid

leich 01 sep 2006 17:56

Quoten: Origineel geplaatst door cyclopedia op 01 September 2006

Bike2build is een van de oudste online fietswinkels in Nederland, en heeft daardoor al veel ervaring opgedaan en weten dat een goede winkel een winkel is met een goede service, een goede levering en klanttevredenheid. Waar je dit bijvoorbeeld in terug ziet is dat de artikelen die op hun site staan, ook hun live voorraad is. Dus alles op de site kan snel worden geleverd. Verder staat er achter de winkel inderdaad een leuk en goed gekwalificeerd team, die veel mtb kennis hebben. Bij bike2build koop je dus met zekerheid, en dat zijn die paar extra eurocenten vaak wel waard vind ik.

Sorry, ben ik  niet helemaal met je eens. Mijn ervaring is juist dat een heel groot deel van wat er op de website staat, NIET VOORRADIG is en met name wat betreft kleding en schoenen is er nauwelijk ergens een behoorlijke maatserie van te krijgen. Let maar eens op, al die geweldige aanbiedingen; in 99.9 van de gevalllen gaat het om laatste stuks in maat xs, nou lekker...
Misschien ben ik wat verwend (of gewoon lui, zou ook heel goed kunnen..), maar als ik wat via een website bestel, wil ik het in 48uur in huis hebben, anders haal ik het zelf wel..
't Zijn inderdaad wel aardige gasten, dat wel.

Plaats reactie