Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koga

Gebruikersavatar
R3x
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:13

Gebruikersavatar R3x 25 okt 2016 09:59

Met een 42 blad en een poldercassette kom ik inderdaad een heel eind maar liever zou ik gewoon een 2x11 groep erop hebben in combinatie met 35mm banden. Dan kan ik alles wat ik met de fiets zou willen zonder de hele schuur vol te hebben staan met wielsets :D
Maar waarom denk jij eigenlijk dat dit niet gaat passen? Komt de ketting op het kleinste blad zo'n stuk dichter bij de band te liggen dan op een enkel blad?
Anyways, ik heb er een mailtje naar Koga aan gewaagd. Misschien kan het, en anders zoek ik weer vrolijk verder naar een all-round/all-road/gravel fiets of hoe je het beestje ook wil noemen. Zou wel jammer zijn, want van alle fietsen op mijn shortlist was ik van de goudgele Colmaro toch wel het meest onder de indruk.
Niet lullen maar fietsen!

Gebruikersavatar
R3x
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:13

Gebruikersavatar R3x 25 okt 2016 13:07

Zojuist een mailtje teruggekregen van Koga, 2x11 met 35mm banden blijkt geen probleem te zijn :like: :
Hartelijk dank voor uw interesse in de KOGA Colmaro Rival 1 (commerciële kleuromschrijving; Moss). U geeft aan dat u geïnformeerd bent op de Bike Motion over het vervangen van de SRAM Rival 1 1x11 groep naar de Shimano 2x11 groep die gespecificeerd is voor de KOGA Colmaro (commerciële kleuromschrijving; Off Black). Ik benoem de kleur zo specifiek om onderscheid te maken tussen de modellen die KOGA aanbiedt. De informatie die de KOGA-medewerker op de Bike Motion heeft gegeven is correct.

Er kan een dubbel of compact crank op de Colmaro Rival 1 gemonteerd worden, óók in combinatie met de 35 mm banden waarmee deze fiets af fabriek aangeboden wordt. Af fabriek wordt de Colmaro Rival 1 aangeboden met de SRAM Rival 1 groep, na levering van de fiets zou uw KOGA-dealer de fiets dan van een andere groep moeten voorzien. Het is verstandig om op voorhand te informeren of de dealer deze service aan wil bieden en welke kosten hier tegenover staan.
Niet lullen maar fietsen!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16201
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 okt 2016 13:59

Het leek mij ook al vreemd. Meestal kun je pas met 40mm in de problemen, dan komt de voorderailleur tegen de band of is er in ieder geval te weinig speling voor een beetje modder op de band.

De keuze voor 28mm vind ik ook raar, dar zal wel iets marketingtechnisch achter zitten.

Nu maar hopen dat je een fietsenmaker kan vinden die dat wil doen. Als je zelf handig bent is de goedkoopste route waarschijnlijk om de Rival groep meteen te verkopen en hem zelf van 105 te voorzien.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
R3x
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:13

Gebruikersavatar R3x 25 okt 2016 14:22

Ik denk wel dat de lokale FM/Koga dealer waar ik hem ter aan wil gaan schaffen dit voor me wil doen.
Op zich zou ik het ook zelf wel kunnen maar dat lijkt me met het oog op eventuele aanspraak op garantie niet verstandig.
Maar het duurt nog even voor de fiets op de markt is, misschien dat ik voor die tijd wel smoorverliefd ben geworden op een ander. Ik heb bijvoorbeeld de Focus Paralane nog niet in het echt gezien. En ook de Specialized Diverge en de Devinci Hatchet stonden op de Bikemotion naar me te lonken :mrgreen:
Niet lullen maar fietsen!

italfrk
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 okt 2010 16:12
Locatie: Tiel

italfrk 02 nov 2016 19:41

De collectie 2017 staat on-line.

Daniel Boonen
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2011 11:45

Daniel Boonen 30 dec 2016 15:35

Afbeelding

Dit is mijn nieuwe fiets. Een Kimera prestige 2017 in maat 60.
De wielen zijn een set van Wheeltec die ik al had.

Ik ben nog niet zeker van de afstelling; ik wacht nog even met het afzagen van de vorkbuis.

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 30 dec 2016 18:42

Mooi!
Anima Sana In Corpore Sano.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 30 dec 2016 19:13

Erg mooie fiets. Mooie kleurtjes ook.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eddy Spaghetti
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 nov 2016 16:34
Locatie: Gem. Utrechtse Heuvelrug

Gebruikersavatar Eddy Spaghetti 03 jan 2017 15:49

Thom Fonti schreef:Ha,

Ik zag op Bike Motion de nieuwe Koga Colmaro en ben op zijn minst zeer gecharmeerd van de fiets. Het is een 2017 model en hij werd gepresenteerd als prototype. Ze konden mij dan ook niet vertellen wanneer hij te koop zal zijn. Is er toevallig iemand die meer weet over de nieuwe lijn en wanneer deze beschikbaar wordt?

Afbeelding
Ik had de Colmaro's ook op de korrel, ik begreep echter vorige week van de lokale dealer dat productie pas voor week 21 in de planning staat. Dat gaat hem voor mij dus niet worden...

Bij "De Fietser" in Ede schijnt hij al wel te staan om eens te betasten :winkthumb:

Pat001B
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2016 20:03

Pat001B 02 mar 2017 22:10

Afbeelding

Ik ben Patrick en dit is mijn koga full pro M
Afmontage met ritchey stuurpen en stuur, lizardskin stuurlint. Ritchey vork en balhoofdstel.
Selle italia x1 zadel op een 26,8 zadelpen.
Mavic cosmis carbone wielset met vittoria open corsa pro banden.
En shimano ultegra 6800 groepset.

Laat maar weten wat je er van vindt en als iemand meer info heeft over deze frame's zou ik er graag meer over weten.

Hugograve
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 jun 2016 16:10

Hugograve 02 mar 2017 22:51

@Pat001B het zal vast lekker fietsen met dat materiaal maar om heel eerlijk te zijn:
- zadeltasje.. prop je reservemateriaal achter in je zak!
- wielen zijn wel strak maar de vittoria corsa banden vind ik persoonlijk niks (helemaal zwart vind ik mooier ;)
Verder lijkt het alsof het verschil zadelhoogte en stuurhoogte minimaal is? Wat voor een verzet ligt er op?

Daniel Boonen
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2011 11:45

Daniel Boonen 03 mar 2017 10:19

Stoere fiets. Als Batman een fiets had .....

Hier kan je oude brochures vinden https://www.koga.com/nl/service/brochur ... -brochures

Plaats reactie