Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

klassieke stuurpen moet korter

ironmars
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:49

ironmars 01 jun 2006 11:57

Ik heb een "klassieke" stuurpen (uit één stuk) op mijn cannondale racefiets. Ik ben er achter gekomen dat deze korter moet. Nu zoek ik op het internet naar een kortere pen maar zie deze nergens in de internetshops.

Weet iemand hier iets meer van? Ik heb nu een 12,5 cm lange pen en wil naar 10 cm.
Ironmars®

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 01 jun 2006 12:25

Quoten: Origineel geplaatst door ironmars op 01 Juni 2006

Ik heb een "klassieke" stuurpen (uit één stuk) op mijn cannondale racefiets. Ik ben er achter gekomen dat deze korter moet. Nu zoek ik op het internet naar een kortere pen maar zie deze nergens in de internetshops.Weet iemand hier iets meer van? Ik heb nu een 12,5 cm lange pen en wil naar 10 cm.

Ik denk dat je zo'n stuurpen niet veel in internetshops tegen zult komen. Er zit bijna geen handel meer in oude onderdelen. Als je naar je lokale FM gaat heb je veel meer kans dat hij er nog een op zolder heeft liggen die je voor weinig mag meenemen. Op marktplaats worden er ook nog wel een aantal aangeboden. Succes ermee!
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

ironmars
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:49

ironmars 01 jun 2006 12:32

ik vroeg mij nog af: is het ook mogelijk een moderne stuurpen te monteren? of moet je daarvoor een geintegreerd balhoofd hebben?
Ironmars®

ironmars
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:49

ironmars 01 jun 2006 12:34

Quote: Origineel geplaatst door Jee-eS op 01 Juni 2006
Quoten: Origineel geplaatst door ironmars op 01 Juni 2006Ik heb een "klassieke" stuurpen (uit één stuk) op mijn cannondale racefiets. Ik ben er achter gekomen dat deze korter moet. Nu zoek ik op het internet naar een kortere pen maar zie deze nergens in de internetshops.

Weet iemand hier iets meer van? Ik heb nu een 12,5 cm lange pen en wil naar 10 cm.

Ik denk dat je zo'n stuurpen niet veel in internetshops tegen zult komen. Er zit bijna geen handel meer in oude onderdelen. Als je naar je lokale FM gaat heb je veel meer kans dat hij er nog een op zolder heeft liggen die je voor weinig mag meenemen. Op marktplaats worden er ook nog wel een aantal aangeboden. Succes ermee!


DANK JE! Ik was hier al bang voor..
Ironmars®

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 01 jun 2006 14:02

Quoten: Origineel geplaatst door ironmars op 01 Juni 2006

ik vroeg mij nog af: is het ook mogelijk een moderne stuurpen te monteren? of moet je daarvoor een geintegreerd balhoofd hebben?

Ja dat is ook mogelijk met een adapter als deze:Deze adapter steek je in je vorkbuis. Vervolgens kan je er een ahead stuurpen op monteren. Geintergreerd zal het niet worden, aangezien je frame die mogelijkheid niet biedt.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 01 jun 2006 14:07

Idd, met een adapter kan je een ahead-pen monteren.
Je kan ook op marktplaats kijken, daar is ook nog wel wat handel in traditionele stuurpennen
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 04 jun 2006 15:30

Bij Roseversand verkopen ze nieuwe klassieke stuurpennen. Heb er zelf eentje gekocht vorig jaar voor mijn oude fiets. Effe site checken.

ironmars
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:49

ironmars 06 jun 2006 13:40

SUPER
Ik heb idd een stuurpen gekocht bij lokale FM. En een ahead pen gemonteerd!

bedankt voor de tips.
Ironmars®

Plaats reactie