Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Zitvlakcreme gebruiken?

lars1976
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mar 2006 22:27

lars1976 17 jun 2006 17:54

Mijn vriendin wil gaan fietsen. Kan ze zitvlakcreme gebruiken? Ik heb namelijk gehoord dat dat niet zo verstandig is bij vrouwen.
Ik hoop dat jullie mij (en mijn vriendin natuurlijk) kunnen helpen.
Geld=wielrennen, wielrennen=geld, dus duur.

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 18 jun 2006 22:37

Over vrouwen weet ik het niet, maar als je wondjes hebt op je zitvlak raad ik het wel af, oftwel rijd je suppersnel ofwel stap je af en ga je in een emmer water zitten.
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

wolfy
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 apr 2006 20:38

wolfy 20 jun 2006 22:45

ervaring met zitvlakcreme heb ik niet. Zelf gebruik is uierzalf en dat bevalt prima.
Groeten,Suzanne
hardrijdster, geen wielrenster

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 20 jun 2006 23:41

Ik zou niet weten waarom vrouwen dat niet zouden mogen gebruiken.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 jun 2006 14:34

Ik gebruik Le Tour zitvlakcreme van Ruud Bakker. Dit moet op de huid worden aangebracht en voorkomt doorzitten en huidirritaties. Het is niet vet en kan met lauw water later van de "zeem "worden gespoeld. Het bevalt mij goed en heb ook met warm weer geen last van een geïrriteerde huid. De ene huid is de andere niet en veel fietsers zullen ook gewoon zonder zitvlakcreme geen last hebben van irritatie van de huid. Heb je wel last, dan kan je het beste testen welke creme bij jou het best voldoet.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 22 jun 2006 10:17

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 21 Juni 2006


Ik gebruik Le Tour zitvlakcreme van Ruud Bakker. Dit moet op de huid worden aangebracht en voorkomt doorzitten en huidirritaties. Het is niet vet en kan met lauw water later van de "zeem "worden gespoeld. Het bevalt mij goed en heb ook met warm weer geen last van een geïrriteerde huid. De ene huid is de andere niet en veel fietsers zullen ook gewoon zonder zitvlakcreme geen last hebben van irritatie van de huid. Heb je wel last, dan kan je het beste testen welke creme bij jou het best voldoet.



biefstuk gebruiken :)
 

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 22 jun 2006 13:19

Ik gebruik Cyclist powder 5 van BORN Sportscare. Dit is een poeder die op de zeem kan worden gadaan. Het voordeel is dat de huid droog blijft en de poriën niet worden afgesloten.
http://www.belvederericci&#111;ne.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

megroot
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2006 15:15

megroot 30 jun 2006 15:23

Vorig jaar zijn we met de Tourclub op 1 dag vanuit Parijs terug gefietst (380 km). We hadden een arts mee voor eventuele kwaaltjes en ongevalletjes. De kwaaltjes die hij behandelde waren de zwakke maag en na zo'n 250 km toch doorzitten.  (kleine info: gemiddeld 31,8 km/u )Hij gaf ons (mij) hiervoor Xylocaine zalf. Dan kun je volgens mijn ervaring er weer zo'n 200 km tegen. Het is niet vet (op waterbasis) en is bij de apotheek verkrijgbaar (ik weet niet of een recept nodig is).
Vette creme's maken de kans op steenpuisten en sinus pilonidalis (haarnetcyste) groter.  Dus blijf daar maar van weg, anders is de fietsvakantie afgelopen.
Marc
People are strange when you\'r a stranger

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 30 jun 2006 17:11

Met xylocaïne zalf heb je natuurlijk ook flink meer kans op wonden etc. Het is een verdovende stof....je gaat dan door terwijl je eigenlijk pijn en dus schade hebt. Maarja je kan er wel door thuiskomen.

megroot
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2006 15:15

megroot 01 jul 2006 11:45

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 30 Juni 2006

Met xylocaïne zalf heb je natuurlijk ook flink meer kans op wonden etc. Het is een verdovende stof....je gaat dan door terwijl je eigenlijk pijn en dus schade hebt. Maarja je kan er wel door thuiskomen.


Ja, het is een verdovende stof die alleen de oppervlakkige huid verdooft. De zalf zal geen oorzaak voor wonden vormen, maar ook een beetje uitkijken hoever je gaat kan natuurlijk nooit kwaad. Het blijft een middel om de zadelpijn weg te nemen, niet om te voorkomen.
Marc
People are strange when you\'r a stranger

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 jul 2006 12:04

Waarom denk je dat het pijn doet? Pijn is een signaal van je lichaam aan je hersenen dat er iets niet echt goed gaat. Pijn kan je lang negeren, maar hoe langer je het negeerd hoe meer last je er meestal later van hebt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bianchirider
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2006 14:19

bianchirider 14 jul 2006 01:08

ik gebruik op aanraden van een kennis die koerst nivea zalf maar het blijft toch wel irriteren na een tijd... schijnt dat talk poeder niet slecht is. iemand dit al geprobeerd?

Plaats reactie