Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

RoseVersand

angel
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2006 17:29

angel 22 jun 2006 17:46

Hoi, heeft er iemand van jullie al ervaring met de race fietsen van RoseVersand ( Merk Red Bull)
Persoonlijk zou ik graag de Red Bull Scandiul race-3000 ultegra compact aankopen.
Maar ik zit met enkele vragen.
- Ervaringen kwalitijd van de fietsen
- Gewicht dat ze opgeven , klopt deze ?
ze geven 7.3kg op zonder pedalen, maar dat vind ik wel zeer weinig.
Alvast bedankt

bergmanic
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2006 11:33

bergmanic 22 jun 2006 17:55

Ik heb geen ervaring met de Red Bull zelf, maar heb wel goede ervaringen met deze shop uit Duistland. Goede service en goede producten...Ik ken wel iemand met een Red Bull en hij is hierover zeer tevreden. Ik vind de Scandium Race-3000 er ook mooi uitzien...

hofte
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 jun 2006 16:15

hofte 22 jun 2006 18:08

Ik ken ook iemand met Red Bull fiets(en), en hij is er ook zeer over tevreden. Hij had goede service gekregen, en de fietsen zijn ook goed. De Scandium Race-3000 ziet er zeker leuk uit, ook het gewicht van 7,3 kilogram zonder pedalen zal waarschijnlijk wel kloppen, maar je kunt altijd contact opnemen met Red Bull zelf...
OWC Oldenzaal | Koga Miyata FPMonocoque

sivle
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:13

sivle 22 jun 2006 18:48

Quoten: Origineel geplaatst door angel op 22 Juni 2006


Hoi, heeft er iemand van jullie al ervaring met de race fietsen van RoseVersand ( Merk Red Bull)
Persoonlijk zou ik graag de Red Bull Scandiul race-3000 ultegra compact aankopen.
Maar ik zit met enkele vragen.
- Ervaringen kwalitijd van de fietsen
- Gewicht dat ze opgeven , klopt deze ?
ze geven 7.3kg op zonder pedalen, maar dat vind ik wel zeer weinig.
Alvast bedankt

Misschien ook ff zoeken op dit forum op Red Bull of Rose. Er is al zo veel verteld over die fietsen...

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4349
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 22 jun 2006 20:16

Kan mijn vraag dan wel even hier stellen. Is er al bekend wanneer de zomerzotte uitverkoop is bij rose in bochelt?

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 22 jun 2006 22:24

Ik hoor goede verhalen over red bull fietsen veel Value for money. HEt gewicht van een fiets wordt meestal gegeven voor een gemiddelde framehoogte. Als je een 60 cm frame nodig hebt dan zal hij iets zwaarder worden.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 23 jun 2006 00:27

Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 22 Juni 2006

Ik heb die catalogus van Rose ik moet zeggen dat die prijzen nog al aan de hoge kant liggen. Campagnolo en Shimano onderdelen zijn er echt wel duur

Shimano is er in vergelijking tot de normale winkelprijzen redelijk goedkoop. Het kan vaak wel nog een stukje goedkoper bij de echte discounters.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jun 2006 00:56

Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 22 Juni 2006

Ik heb die catalogus van Rose ik moet zeggen dat die prijzen nog al aan de hoge kant liggen. Campagnolo en Shimano onderdelen zijn er echt wel duur

Je moet bij Rose vooral complete fietsen kopen, met onderdelen zijn ze niet erg goedkoop, al zijn ze nog steeds stuk goedkoper dan een FM die adviesprijzen rekent. Eén van de andere dingen die heel fijn is dat ze ieder klein onmogelijk onderdeeltje op voorraad hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dominic
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:13

dominic 23 jun 2006 03:44

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 22 Juni 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 22 Juni 2006

Ik heb die catalogus van Rose ik moet zeggen dat die prijzen nog al aan de hoge kant liggen. Campagnolo en Shimano onderdelen zijn er echt wel duur

Je moet bij Rose vooral complete fietsen kopen, met onderdelen zijn ze niet erg goedkoop, al zijn ze nog steeds stuk goedkoper dan een FM die adviesprijzen rekent. Eén van de andere dingen die heel fijn is dat ze ieder klein onmogelijk onderdeeltje op voorraad hebben.


klopt volledig,
 het is misschien ook wel de bedoeling van rose, zo is het prijsverschil van de som van de onderdelen apart vergeleken met de totale fiets groot en krijgen de fietsen het beeld goedkoop te zijn

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jun 2006 12:27

De fietsen zijn echt heel goedkoop, niet alleen in verhouding tot hun onderdelen prijzen. Als je je fiets niet zelf kunt/wilt onderhouden dan is voor de mensen die beetje in de buurt wonen Roseversand de beste FM in de regio. Service is super, fietsen zoals gezegd heel goedkoop en de onderdelen zijn goedkoper dan bij de gemiddelde FM.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

miespower
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2005 21:40

miespower 23 jun 2006 13:17

Je zou morgen maar een red-bull pro sl 3000 kome ophalen in duitsland
wessel

Plaats reactie