Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lightweights

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 aug 2007 22:50

Dat laatste zal ik hem eens vragen, pjotr. Vorig seizoen had Laurens ten Dam eigen Lightweights (zelf gekocht); dat setje LW Standards is nu in mijn bezit (doch uitgeleend op dit moment). Dit jaar reed Laurens met de Unibet-Lightweights; 't zou me verwonderen als hij die mag verkopen... CarbonSports zei me idd dat de wielen terug naar hen gaan, maar 'k ben niet zeker of dat nog steeds zo is.

Ik was vandaag op de triatlon in Izegem. 1 triatleet met LWs gezien:

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 15 aug 2007 22:55

Ok, zou het ook graag weten CASRAN, een vriend van mij heeft er wel oren naar, ook omdat de vraagprijs mooi is.
Anti-Spacers!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 aug 2007 12:00

Heb via via gehoord dat ze terug gaan naar CarbonSports.

Verwacht geen spotprijzen. De prijzen voor 2e hands LW liggen nog altjid (zeer) hoog en de vraag is groot. Dus voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is uitgesloten.

Je hebt ook kans dat CS ze gewoon gaat gebruiken in een crash replacement programma o.i.d.

Als je meer info wilt zou je CS even kunnen mailen, al dan niet via het forum van Weightweenies waar CS (username CarbonSports) ook op zit.

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 16 aug 2007 12:13

Havana, ik heb de vraagprijs gehoord van de wielen van Ten Dam en ik vind minder dan 50% van de nieuwprijs, een mooie prijs voor zulke wielen. Ik weet echter dan niet over welke set het gaat.
Anti-Spacers!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 aug 2007 12:14

Dat is inderdaad niet slecht, maar het is natuurlijk niet gezegd dat hij ze ook voor die prijs verkoopt. Als er veel gegadigden zijn zal de prijs allicht stijgen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 16 aug 2007 13:13

havana schreef:Heb via via gehoord dat ze terug gaan naar CarbonSports.

Verwacht geen spotprijzen. De prijzen voor 2e hands LW liggen nog altjid (zeer) hoog en de vraag is groot. Dus voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is uitgesloten.

Je hebt ook kans dat CS ze gewoon gaat gebruiken in een crash replacement programma o.i.d.


CS zal natuurlijk de eigen markt niet gaan zitten bederven door al die wielen tegen spotprijzen aan te gaan bieden....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 aug 2007 23:31

pjotr schreef:Ik weet wel dat Laurens ten Dam zijn LW's verkoopt. Welke dat zijn weet ik niet.



Dag pjotr, ik begreep al niet waar dit vandaan kwam (zie mijn reactie hierboven): Laurens had vroeger zijn eigen setje LWs, totdat die in mijn bezit beland zijn. Die wielen waren zondag (althans het achterwiel) gewoon nog in actie op een triatlon - zie foto van die fiets hieronder.
Dit jaar reed hij met de teamwielen en vermits dat zijn eigendom niet is kan hij dat ook moeilijk verkopen. Dit is dus een kwakkel... Ik hoorde Laurens vandaag nog en hij begreep niet waar dit vandaag komt.

Dit ter verduidelijking... en sorry als het ontgoochelend is.


Afbeelding


Een andere fiets met LW wielen, die ik jullie ook niet kon onthouden overigens:

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 24 aug 2007 23:04

weet er iemand of er iets gaat veranderen aan de lw standaard ??? anders ga ik er kopen en als er iets nieuws komt dan wacht ik wel .
groetjes joren

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 30 aug 2007 21:02

joren schreef:weet er iemand of er iets gaat veranderen aan de lw standaard ??? anders ga ik er kopen en als er iets nieuws komt dan wacht ik wel .
groetjes joren




Ha, Eurobike is hier van start gegaan vandaag, dus eindelijk de officiele dag waarop de vernieuwingen van Lightweight, generation III, bekend gemaakt kunnen worden!

Lightweight Standard verandert nagenoeg niet: enkel de spaken van de Generation III zullen nu zwart zijn. Prijs zal wel licht omhoog gaan.


Het grote nieuws is echter dit: Lightweight Clincher komt eraan!!

Vandaag heb ik eindelijk zo'n setje in handen gehad; gewicht zal identiek aan dat van de LW Standards zijn. Weliswaar pas beschikbaar vanaf ten vroegste eind februari of maart; er volgt momenteel nog een verdere testperiode, maar de huidige testresultaten die mij zijn voorgelegd zijn veelbelovend. Geadviseerde bandendruk zal 8-9 bar zijn. Prijs: 3.400 EUR.


Tot slot stelde CS (naast de achterderailleur) ook de Challenge 700 voor: ze presenteerden hun nieuwste wielenset ònder de 800gr. Deze weliswaar enkel om te tonen waartoe CS in staat is. Dit komt niet als een apart produkt, maar de nieuwe technologie zal wel verwerkt worden in toekomstige Obermayers.



Overigens leuk met Jan Ullrich en Steffen Wesemann te kunnen praten op de stand van CarbonSports. En een langer gesprek met CS-CEO Stefan Behrens, over het Pro Tour team dat volgend jaar deze wielen zal gebruiken: 2 zijn in de running, maar ook een kandidaat-Pro Tour team kwam vandaag aankloppen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 30 aug 2007 21:09

Slipstream?
Science of Performance!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 30 aug 2007 21:16

Het grote nieuws is echter dit: Lightweight Clincher komt eraan!!


Gezwicht voor de druk van de markt....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie