Toch nog even een kleine 'update'.
Na een paar weken op de Lightweights gereden te hebben mag ik constateren dat het vooralsnog probleemloze wielen zijn. De Conti's voldoen ook prima. Ze zijn nog niet lek geraakt, en na het enigzins verlagen van de spanning is het comfort heel behoorlijk.
Het remvermogen is iets minder geworden. Nog altijd heel goed, maar niet meer zo indrukwekkend als in het begin. Daarnaast is het remmen nog altijd niet mooi gelijkmatig, maar gaat een beetje 'schokkend', alsof de velgen niet overal precies even breed zijn. Geen probleem in de praktijk, maar toch opmerkelijk.Wellicht is het te verhelpen door een keer de remvlakken schoon te maken met aceton, zodat de restanten van de remblokjes die op de velg achterblijven helemaal weg zijn.
Vorige week heb ik een stuk gereden door een complete wolkbreuk. Het zicht was echt beperkt tot enkele honderden meters door de enorme hoeveelheid water die naar beneden kwam. Daarnaast stond er enkele milimeters water op het wegdek.nder die omstandigheden was het remvermogen abominabel. Van enige serieuze vertraging was geen sprake meer. Waarschijnlijk kun je bij normale regen de remvlakken wel droog remmen, zodat na korte tijd de remkracht toeneemt. Dat staat tenminste in de handleiding van CarbonSports, maar het was nu zo nat, dat dat niet ging.Dit is toch wel een risico om rekening mee te houden. Als er zo'n bui valt in een afdaling is het niet verantwoord om door te fietsen denk ik. Eerlijk gezegd, als het geen 32 graden was geweest, dan zou ik sowieso niet doorgefietst hebben in zo'n stortbui. Nu was het wel lekker .
Uiteraard vind ik het leuk om nu veel te fietsen met mijn nieuwe wielen, maar zoals ik al van plan was ga ik in de toekomst met minder weer (lees: kans op regen) toch weer fietsen met de Neutrons.
Lightweights
Ron,
Er wordt altijd aangeraden om je remblokken en remvlakken na een fietstochtjes schoon te maken. Dit is wat mogelijks is foutgegaan met je Hyperons.Ik heb met Swissstop (ook de alu/groene Swissstop pads) steeds de indruk dat de eerste ervaringen met een nieuwe blok sensationeel goed zijn, maar de remkracht later wat tempert tot "gewoon goed".
Voorts heb ik al met verschillende wielensets met carbon remvlak in de regen en in zo'n stortbuien gereden (LW, Bora, Bontrager..), en geen enkel wielenset met geen enkel type remblok vond ik bevredigend. Geef mij bij erg regenweer ook maar alu velgen.
Er wordt altijd aangeraden om je remblokken en remvlakken na een fietstochtjes schoon te maken. Dit is wat mogelijks is foutgegaan met je Hyperons.Ik heb met Swissstop (ook de alu/groene Swissstop pads) steeds de indruk dat de eerste ervaringen met een nieuwe blok sensationeel goed zijn, maar de remkracht later wat tempert tot "gewoon goed".
Voorts heb ik al met verschillende wielensets met carbon remvlak in de regen en in zo'n stortbuien gereden (LW, Bora, Bontrager..), en geen enkel wielenset met geen enkel type remblok vond ik bevredigend. Geef mij bij erg regenweer ook maar alu velgen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 Augustus 2006
Ron,
Er wordt altijd aangeraden om je remblokken en remvlakken na een fietstochtjes schoon te maken. Dit is wat mogelijks is foutgegaan met je Hyperons.Ik heb met Swissstop (ook de alu/groene Swissstop pads) steeds de indruk dat de eerste ervaringen met een nieuwe blok sensationeel goed zijn, maar de remkracht later wat tempert tot "gewoon goed".
Voorts heb ik al met verschillende wielensets met carbon remvlak in de regen en in zo'n stortbuien gereden (LW, Bora, Bontrager..), en geen enkel wielenset met geen enkel type remblok vond ik bevredigend. Geef mij bij erg regenweer ook maar alu velgen.
Dank je wel Casran. Ik ga ze schoonmaken . Ik heb ze overigens al een paar keer 'gewoon' schoongemaakt, maar het residu van de remblokjes gaat er met gewoon water en reiniger niet af. Hier moet iets agressievers aan te pas komen.
Ron,
Er wordt altijd aangeraden om je remblokken en remvlakken na een fietstochtjes schoon te maken. Dit is wat mogelijks is foutgegaan met je Hyperons.Ik heb met Swissstop (ook de alu/groene Swissstop pads) steeds de indruk dat de eerste ervaringen met een nieuwe blok sensationeel goed zijn, maar de remkracht later wat tempert tot "gewoon goed".
Voorts heb ik al met verschillende wielensets met carbon remvlak in de regen en in zo'n stortbuien gereden (LW, Bora, Bontrager..), en geen enkel wielenset met geen enkel type remblok vond ik bevredigend. Geef mij bij erg regenweer ook maar alu velgen.
Dank je wel Casran. Ik ga ze schoonmaken . Ik heb ze overigens al een paar keer 'gewoon' schoongemaakt, maar het residu van de remblokjes gaat er met gewoon water en reiniger niet af. Hier moet iets agressievers aan te pas komen.
Harde wind is meestal tegen.
Hoi Ron,
Prachtige fiets, zeer stijlvolle combinatie
Maar een vraagje: waarom heb je eigenlijk voor de gele Swisstop remblokken gekozen en niet de Swissstop LW blokken (die zijn toch speciaal ontwikkeld voor LW velgen)?
Groeten,
David
Prachtige fiets, zeer stijlvolle combinatie
Maar een vraagje: waarom heb je eigenlijk voor de gele Swisstop remblokken gekozen en niet de Swissstop LW blokken (die zijn toch speciaal ontwikkeld voor LW velgen)?
Groeten,
David
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
Quoten: Origineel geplaatst door Daf treks op 01 Augustus 2006
Hoi Ron,
Prachtige fiets, zeer stijlvolle combinatie
Maar een vraagje: waarom heb je eigenlijk voor de gele Swisstop remblokken gekozen en niet de Swissstop LW blokken (die zijn toch speciaal ontwikkeld voor LW velgen)?
Groeten,
David
Dank je wel.Ik heb gekozen voor de gele Swisstop's, omdat die door verschillende eigenaars van LW's als beste worden genoemd. Persoonlijk heb ik geen ervaring met de Swisstop-LW's.Overigens geloof ik niet dat de Swisstop-LW blokjes speciaal ontwikkeld zijn voor Lightweight. Voor zover ik weet, heeft CarbonSports verschillende bestaande blokjes getest met hun velgen, en geconcludeerd dat de Swisstop's het best voldeden. Vervolgens hebben ze Swisstop gevraagd om hen de blokjes te leveren met het LW logo.Maar er zijn ongetwijfeld hier leden die daar meer van af weten dan ik.
Hoi Ron,
Prachtige fiets, zeer stijlvolle combinatie
Maar een vraagje: waarom heb je eigenlijk voor de gele Swisstop remblokken gekozen en niet de Swissstop LW blokken (die zijn toch speciaal ontwikkeld voor LW velgen)?
Groeten,
David
Dank je wel.Ik heb gekozen voor de gele Swisstop's, omdat die door verschillende eigenaars van LW's als beste worden genoemd. Persoonlijk heb ik geen ervaring met de Swisstop-LW's.Overigens geloof ik niet dat de Swisstop-LW blokjes speciaal ontwikkeld zijn voor Lightweight. Voor zover ik weet, heeft CarbonSports verschillende bestaande blokjes getest met hun velgen, en geconcludeerd dat de Swisstop's het best voldeden. Vervolgens hebben ze Swisstop gevraagd om hen de blokjes te leveren met het LW logo.Maar er zijn ongetwijfeld hier leden die daar meer van af weten dan ik.
Harde wind is meestal tegen.
Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 01 Augustus 2006
... Overigens geloof ik niet dat de Swisstop-LW blokjes speciaal ontwikkeld zijn voor Lightweight. Voor zover ik weet, heeft CarbonSports verschillende bestaande blokjes getest met hun velgen, en geconcludeerd dat de Swisstop's het best voldeden. Vervolgens hebben ze Swisstop gevraagd om hen de blokjes te leveren met het LW logo.
Klopt. De "Lightweight" remblokjes zijn identiek aan de gele Yellow King Swissstop pads, met dat verschil dat Swissstop voor een andere kleur en het LW logo gezorgd heeft.... en dat ze nogal wat duurder zijn! Dus weinig reden om speciaal voor de LW versie te gaan.
Hetzelfde geldt voor de "Lightweight by CarbonSports" tubes: gewoon Conti Competition 22 tubes met een LW logo en een hogere prijs.
... Overigens geloof ik niet dat de Swisstop-LW blokjes speciaal ontwikkeld zijn voor Lightweight. Voor zover ik weet, heeft CarbonSports verschillende bestaande blokjes getest met hun velgen, en geconcludeerd dat de Swisstop's het best voldeden. Vervolgens hebben ze Swisstop gevraagd om hen de blokjes te leveren met het LW logo.
Klopt. De "Lightweight" remblokjes zijn identiek aan de gele Yellow King Swissstop pads, met dat verschil dat Swissstop voor een andere kleur en het LW logo gezorgd heeft.... en dat ze nogal wat duurder zijn! Dus weinig reden om speciaal voor de LW versie te gaan.
Hetzelfde geldt voor de "Lightweight by CarbonSports" tubes: gewoon Conti Competition 22 tubes met een LW logo en een hogere prijs.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Carbonsports verkoopt lw voorwiel van zabel (defect) en er wordt flink op geboden.
http://cgi.ebay.de/Lightweight-VR-von-Z ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/Lightweight-VR-von-Z ... dZViewItem
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Voor de echte Lightweight fan is er nu ook het Obermayer-hoedje! Ik weet niet of het te koop is, maar ik ben zeer tevreden met het mijne.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
onder dat zwarte tijdrit ding zou ik een bora en ghibli zetten, de mooiste combinatie.
ikzelf heb nog nooit ligthweight gehad, wel bora, maar begin er ook niet aan. wiel is veel te kostbaar in vergelijking met bora, 1 harde crash en 2000euro weg. let wel op dat ik koers, als je de wielen slechts zou gebruiken voor toeren met minder risico op crashes is het misschien goed te praten. of je moet genoeg $$ hebben natuurlijk. het prijs verschil is ook wel stevig, 1500 voor boras en 2000 voor ligthweights.
ikzelf heb nog nooit ligthweight gehad, wel bora, maar begin er ook niet aan. wiel is veel te kostbaar in vergelijking met bora, 1 harde crash en 2000euro weg. let wel op dat ik koers, als je de wielen slechts zou gebruiken voor toeren met minder risico op crashes is het misschien goed te praten. of je moet genoeg $$ hebben natuurlijk. het prijs verschil is ook wel stevig, 1500 voor boras en 2000 voor ligthweights.