Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

beste remblokken?

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 09 aug 2006 00:53

Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 16 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door jsparie op 16 Juli 2006

Door het Duitse blad tour werden op aluminium velgen de remblokken van de nieuwste dura ace remmen (7800 serie) als beste getest. Los kosten ze iets van 6,95 of 8,95 per twee afhankelijk van de winkelier dus nog redelijk geprijsd ook. Volgens mij stond er een paar jaar geleden ook eens een test in het blad fiets waar ook de dura ace (toen nog de 7700 serie) als beste uit de test kwamen. Op aluminium velgen zit je met dura ace remblokken altijd goed dus.


Ik weet bijna zeker dat de koolstop salmon de beste remvertraging hadden in de test van tour. Mischien heb ik het mis... heeft iemand wellicht zin om het na te kijken


Kijk eens naar AZTEC remblokken, te vinden op de site van
http://www.deltacycle.com/product.php?g=15
Heb ze op de racefiets gehad, en je staat er zeer snel mee stil.
Chorus combi met Mavic Ceramic remmen top, maar de voogenoemde combi is nog sneller.
Heb op de hybride en mtb ook nog eens rode Ritchey remblokken gehad, die kwamen ook uit testen als beste uit de test. Op droog als tweede, in regen superieur samen met Koolstop. Aztec komt beter uit als de Koolstops.
Jammer genoeg kent haast niemand deze blokjes.
 
MiketheBike
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

rovar
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 jun 2018 14:17

rovar 15 dec 2018 11:24

We zijn nu 12 jaar verder en e.e.a. heeft zich doorontwikkeld lijkt mij. Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met alu alternatieven als de Swissstop Flash / Race Pro BXP, ten opzichte van de Shimano R55C4.

Ik heb nu Shimano; deze zijn hard en slijten snel in merk ik (zand en alu slijpsel).

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 16 dec 2018 22:27

Je geeft zelf al de c4 versie als voorbeeld van een door ontwikkeling. Met zwakkere super lichtgewicht remmen merkte ik een aanmerkelijk verschil met de c2 versie. Mijn ervaring is dat moderne reguliere remmen al zo goed zijn dat de blokjes bij aluminium velgen al snel goed remmen en nauwelijks nog extra verschil maken. De shimano blokken pakken wel snel wat aluminium deeltjes op waardoor velg en blokken redelijk snel slijten. Is ook mijn ervaring.

Op mavic Carbon ervaring met Swiss stopp yellow (de aanbevolen) en black maar gek genoeg werken ouderwetse kurk achtige blokken beter en stiller.

Denk dat, zoals ook 12 jaar geleden al door iemand gememoreerd, het toch een beetje proberen is om de juiste blokken bij de specifieke velg te vinden.

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 17 dec 2018 09:22

In die 12 jaar heeft men ontdekt dat er ook een andere manier is om altijd goede remkracht te hebben en je velgen niet kapot te remmen ... ;)

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 17 dec 2018 09:31

Het is, zoals iemand al opmerkte echt maatwerk (combi velg en blok)
Ik gebruik swissstop voor carbon (Zipp)en de allround shimano blokjes voor mijn alu (shimano) velgen. Over de laatste ben ik dik tevreden. De zijn sinds een jaartje of twee een heel stuk zachter en ook de stopkracht is verbeterd.
Over het remmen op mijn carbon velgen ben ik ontevreden. Ik denk dat dit eerder ligt aan de velg, dan aan de blokken.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 dec 2018 10:34

HarryuitHilversum schreef: 17 dec 2018 09:31 ..........
Ik gebruik swissstop voor carbon (Zipp)
............
Over het remmen op mijn carbon velgen ben ik ontevreden............
Heb je de rode Campagnolo remblokken al eens geprobeerd?
Ik heb, voor dat ik met discs reed, de overstap van Swissstop naar Campa gemaakt en dat remde merkbaar beter.
PS: Deze Campa blokken bestaan zowel met Campa als Shimano passing. :)
Campagnolo BR-BO500X remblokken met Shimano passing
I know myself like no one else
Nothing to defend

senior
Forum-lid
Berichten: 2211
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 19 dec 2018 17:36

bartv schreef: 17 dec 2018 09:22 In die 12 jaar heeft men ontdekt dat er ook een andere manier is om altijd goede remkracht te hebben en je velgen niet kapot te remmen ... ;)
Dat schijnt er te lomp uit te zien. :mrgreen:

Plaats reactie